انجام امور مالی خدمات حسابداری و حسابرسی

انجام خدمات حسابداری ، حسابرسی - امور مالی به صورت نیمه وقت و تمام وقت توسط کارشناسان شرکت حسابداری اقتصاد قرن .

انجام خدمات حسابداری و حسابرسی توسط کارشناسان رسمی - کیلینیک تخصصی حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن .

دریافت کاتالوگ 

پسورد : www.acce.ir

شرکت حسابداری اقتصاد قرن دارای کادر مجرب و حرفه ای حسابداری و حسابرسی

انجام خدمات حسابداری ، حسابرسی - امور مالی به صورت نیمه وقت و تمام وقت توسط کارشناسان گروه مالی اقتصاد قرن


 

شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن

در دنیای امروز گسترش فعالیت های اقتصادی و مالی در داخل کشور و در عرصه ی بین المللی،موجب پدید آمدن نیازهای متفاوتی در بازار کار و سرمایه شده است و سرمایه داران، شرکت ها و افراد فعال در این حوزه  نیازمند کسب اطلاعاتی دقیق و به کار گیری راهکارهای صحیح برای بررسی، کنترل و ثبت مطالبات مالی خود هستند. در گذشته، در هر سازمان دولتی و یا شرکت های خصوصی بخشی با عنوان واحد حسابداری در نظر گرفته می شد و وابسته به میزان گستردگی و حجم کارها افرادی به عنوان کارشناس مالی و حسابدار در این واحد مشغول به فعالیت بوده اند، اما امروزه با به وجود آمدن تغییرات زیادی در نوع فعالیت و نحوه ی کارکرد شرکت ها و موسسات مختلف، به منظور بررسی فعالیت های مالی معمولا این کار برون سپاری می گردد. تغییر نیازها در گذر زمان باعث شد تا مجموعه هایی تحت عنوان شرکت حسابداری به وجود آیند وبا تکیه بر دانش، تجربه و تخصص خود بتوانند تمامی کارهای مربوط به حسابرسی و امور مالی و مالیاتی را به صورت اختصاصی به انجام برسانند.قطعا این روش، روشی بسیار دقیق خواهد بود و ضمن ایجاد تعامل با افراد متخصص در این زمینه، اطمینان لازم از انجام کامل و بی نقص کارها را برای کارفرمایان ایجاد می نماید.

 مراجعه به یک شرکت حسابداری و محول کردن امور مالی به آن موجب می گردد که در طی جلساتی که به منظور هماهنگ سازی روال کار برگزار می گردد، صاحبان سرمایه اطلاعات جدیدی در خصوص امر حسابرسی و امور مالیاتی بدست آورده و می توانند با بهره مندی از اطلاعات معتبر و بروز، بهترین تصمیمات را اخذ نمایند. ما به عنوانشرکت حسابداری و حسابرسی فعال در ایران مفتخریم که همواره توانسته ایم گامی مثبت در زمینه ی ارتقا سطح کیفی اطلاعات مالی و هم چنین توسعه و بهینه نمودن سیستم های مدیریتی برداشته وحامی و مشاور خوبی برای متقاضیان ارجمند باشیم و در این راستا، آماده ی ارائه ی خدمات زیر با بهترین کیفیت و بالاترین سطح تعهد و تضمین  به صاحبان مشاغل در تهران و کرج خواهیم بود.

خدمات حسابداری

مابا بهره گیری از نیروهای مجرب و با سابقه،تمامی امور مربوط به حسابداری مرتبط با انواع شرکت ها ( سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تعاونی و .... )، موسسات ، کارخانجات  و ..... را بر عهده گرفته و بدین منظور امکان اعزام حسابدار،مدیر و مشاور مالی، به صورت پاره وقت و تمام وقت به مراکز نامبرده مقدور می باشد. از جمله مواردی که در زمینه حسابداری ارائه خواهد شد عبارتند از:

 تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم دفاتر قانونی ، ثبت اسناد و تهیه صورت های مالی از روی اسناد ناقص، ارائه ی گزارش های محاسباتی و مالی، طراحی کدینگ، ترجمه و تبدیل صورت های مالی  ( انگلیسی- فارسی )

خدمات حسابرسی

یکی دیگر از خدمات شرکت حسابداری اقتصاد قرن ، ارائه ی خدمات  حسابرسی می باشد که در دو زمینه ی داخلی و مالی صورت می پذیرد. در این پروسه به صورت اختصاصی به بررسی و ارزیابی درصد کارآمد بودن انواع منابع درون سازمانی پرداخته می شود و هدف نهایی افزایش دادن میزان کارایی و استفاده ی بهینه از امکانات در درون آن سازمان می باشد که در نهایت از دیدگاه اقتصادی موجب کاهش ریسک در نحوه ی عملکرد و عملیات آن شرکت، سازمان یا موسسه می گردد.

خدمات مالی و مالیاتی

ارائه ی راهنمایی و آموزش های لازم در خصوص حل مشکلات قانونی و تمامی موارد مرتبط با مالیات ( املاک، مغازه، ارث،حقوق و درآمد، اشخاص حقیقی و حقوقی و انحلال شرکت )یکی دیگر از زمینه های فعالیت شرکت حسابداری اقتصاد قرن می باشد و در این مورد امکان پاسخگویی به سوالات متقاضیان از طریق تلفن نیز وجود خواهد داشت. در صورت تمایل می توانیم یکی از کارشناسان مالیاتی خود را به منظور بررسی و ارزیابی شرایط موجود و ارائه ی راهنمایی های لازم به محل اعلام شده از سوی شما اعزام نماییم.

خدمات مشاوره مالی

از آنجایی که بهره گیری از مشورت و تجربیات و دانش دیگران می تواند راهنمای خوبی برای شروع و یا ایجاد تغییرات مثبت در کارهای مختلف باشد ، بازار کار و سرمایه  نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از رموز موفقیت مدیران موفق بهره گیری از مشاوران مالی می باشد. از این طریق می توانید در هر زمینه ای که  فعال هستید در امور اقتصادی مربوط به کسب و کار خود از جمله حسابداری، مالیات و سایر موارد مالی به یک برنامه ریزی مشخص برای بهینه سازی وایجاد یک سیستم یکپارچه دست یابید.

خدمات نرم افزاری

با توجه به اینکه امروزه بیشتر سیستم ها از حالت دستی به مکانیزه تغییر یافته اند و اغلب از طریق کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی به انجام می رسند، تجهیز شرکت ها و سازمان ها به چنین ابزاری برای انجام امور محاسباتی و اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است،ما با بررسی نیازهای مطرح در این زمینه سعی در ارائه جدید ترین و بروز ترین نرم افزار های مالی و حسابداری داشته و از مرحله ی مشاوره، طراحی تا نصب و راه اندازی و پشتیبانی و آموزش نحوه ی استفاده از نرم افزار همراه شما خواهیم بود .

احساس نیاز جامعه اقتصادی و همفکری و مشاوره به مدیران دور اندیش برای پیشرفت در حقیقت نخستین دلیل ثبت شرکت  « اقتصاد قرن » بود. در 1386 تیمی از کارشناسان فعال در حرفه حسابداری و مديريت ، برای پاسخ گفتن به نیاز روز افزون مجموعه های اقتصادی در صدد برآمدند تا با پر کردن شکاف های آموزشی افراد , مسائل مالی، حسابداری و مالیاتی کمک هرچند کوچکی را به کشورمان انجام دهند.

"شرکت حسابداری اقتصاد قرن " فعالیت موسسه طبق اساسنامه آن ، انجام کلیه خـدمات و مشاوره مـالی ، حسابداری ، مدیریت و مالیاتی از قبیل : بازرسی قانونی، انجام رسیدگی و بررسی حسابها و اسناد و گزارشهای مالی ، تجزیه و تحلیل و استقرار سیستم کنترلهای داخلی و مدیریتی، اصلاح حساب، تهیه و تنظیم صورتهای مالی و گزارشهای مالی و مدیریتی ، تنظیم اظهارنامه های مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده، ارائه مشاوره مالی و مالیاتی ، انجام بررسیهای ویژه مالی و ... می باشد.

این موسسه از زمان شروع فعالیت تاکنون با اتکاء به دانش و سالها تجربه کاری مدیران و کادر حرفه ای خود ، به طیف گسترده ای از شرکتهای ایرانی و خارجی که در بخشهای مختلف اقتصادی کشور منجمله ، خدمات مهندسی ، پیـمانکاری ، تولیـدی و صنعتـی، بازرگــانی ، خدماتی ، مشاوره ، انتشارات و . . . مشغول به فعالیت بوده اند، خدمات متنوع مالی از قبیل : حسابداری ، حسابرسی ، اصلاح حساب ، ایجاد و بهینه سازی سیستمهای موجود مالی ، مشاوره مالی و مالیاتی و غیره ارائه نموده است.  . . .

خدمات حسابداری

انجام كلیه خدمات حسابداری شركت ها و مشاغل ، گزارش معاملات فصلی،اظهلرنامه مالیات ارزش افزوده،اظهارنامه مالیاتی، تهیه گزارشات مالی امروزه كسانی در بلند مدت موفق خواهند شد كه به صورت روزانه اطلاعات مالی خود را در دست داشته باشند و نتیجه تصمیمات خود را به روز مشاهده نمایند و این عمل تنها با استقرار سیستم حسابداری و كنترل های داخلی میسر می گردد .مدیران موفق مدیرانی هستند كه به امور مالی خود ارج می نهند و استفاده از خدمات مالی را به دید سرمایه گذاری می نگرند.خدمات متخصصان و كارشناسان این مجموعه...

انجام امور حسابداری و مالی :

اقتصاد قرن با در اختیار داشتن کادری مجرب و توانمند ، توان انجام امور حسابداری و تنظیم اسناد و دفاتر موسسه شما را دارد. اگر صنف کاری شما

خدماتی ، تولیدی ، بازرگانی ، پیمانکاری و یا هر زمینه دیگری می باشد با مراجعه به ما از یک جلسه مشاوره مالی رایگان بهره مند شوید. شما جهت

موفقیت در کسب و کار خود در درجه اول نیازمند یک سیستم حسابداری هستید . یک بیس کلی تا چهار چوب مالی موسسه شما را تشکیل دهد که

مزایای آن سهولت در انجام عملیات مالی ، کنترل داخلی موثر توان دسترسی به اطلاعات به طور لحظه ای و .... میباشد . پس از آن اسناد و دفاتر که با

توجه به سابقه اقتصاد قرن میتوانید به ما تکیه کنید.

« اقتصاد قرن » برای نیل به این مقصود ، اهداف خود را چنین برشمرده است:
1)رفع نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی از لحاظ حسابداری مالی ،مالیاتی، صنعتی,پیمانکاری ,انبار,خزانه و...
2) کاهش هزینه های حسابداری و هزینه های مالیاتی مشتریان,ارائه مشاوره های موثرومربوط
3) حسابرسی
4) اطمینان بخشی به مراجعان در خصوص تصمیمات مالی
5) ایجاد انجمنی جهت تبادل و گفتگو در زمینه حسابداری و حسابرسی واطلاعات روز مالی
6) معرفی ، مشاوره، ارائه و پشتیبانی انواع نرم افزارهای پرکاربرد ومطمئن حسابداری روز جامعه اقتصادی
7) آموزش فنون عملیات حسابداری
8) تهیه انواع طرح های مالی و توجیهی
9 ) انجام امور مربوط به ثبت انواع شرکت های تجاری
10)طراحی و اجرای  سیستم های حسابداری و مالی
-  فروش 8 مورد نرم افزار حسابداری به شرکت ها و اشخاص حقیقی منطقه و ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران
مشاوره های مالی و مالیاتی به مدیران اکثر شرکت های منطقه
طراحی و اجرای سیستم های حسابداری
اخذ نمایندگی از شرکت های مشاوره نرم افزار     

                                                       

 عملیات حسابداری
 انجام کلیه عملیات حسابداری و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکتهای سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تعاونی و موسسات)،
 تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی شرکتها و موسسات طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر قانونی و همچنین تکمیل اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و ارسال منظم خلاصه معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م. به سازمان امور مالیاتی،
تهیه صورتهای مالی استاندارد شرکتها طبق آخرین فرمت و استانداردهای حسابداری،
تهیه ترازهای حسابداری و ارائه گزارشهای مالی و محاسباتی خاص مورد نظر مدیران شرکت،
اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع مغایرت حساب شرکت با سایر شرکتها و اشخاص و همچنین بررسی و تهیه گزارشهای لازم جهت رفع اختلاف مالی بین شرکاء،
 طراحی و پیاده سازی سیستمهای مالی و صنعتی ، تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای مالی، تدوین و نظارت بر اجرای کنترلهای داخلی،
تامین و استقرار کادر حرفه ای حسابداری در سطوح مختلف و بر اساس نیاز شرکتها جهت حضور مداوم یا مقطعی در محل شرکت به منظور انجام عملیات حسابداری و مالیاتی با نظارت مدیران موسسه و یا انجام عملیات حسابداری شرکت در محل دفتر کار موسسه و ارائه گزارشهای مالی مورد نیاز به مدیران و ارسال گزارشهای لازم به سازمانهای ذیربط،
تهیه ترازهای مالی و همچنین صورتهای مالی به زبان انگلیسی جهت ارائه به سفارتخانه ها، بانکها، شرکتها و مراجع خارج از کشور به منظور مهاجرت، اخذ تسهیلات، اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و  . . .،
ارائه خدمات حسابداری و مالی به شعب و نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و ارائه گزارشهای مربوطه به سهامداران یا مدیران آنها به زبان انگلیسی،
نظارت مستقل بر عملیات انبارگردانی دوره ای یا پایان سال شرکتها و یا فروشگاههای زنجیره ای و . . . و یا برنامه ریزی و انجام کل کار توسط گروه همکاران موسسه،
سایر خدمات حسابداری و مالی حسب مورد و بنا به نیاز مدیران شرکتها.
عملیات حسابرسی
حسابرسی صورتهای مالی، حسابرسی داخلی، بررسی اجمالی صورتهای مالی، حسابرسی مالیاتی، حسابرسی عملیاتی و همچنین اجرای روشهای توافقی رسیدگی به حسابها و یا صورتهای مالی،
ارائه گزارش حسابرسی مالی شرکتها جهت ارائه به بانکها و موسسات مالی و اعتباری جهت اخذ وام و تسهیلات و یا ارائه به شرکتهای کارفرمای دولتی،
پذیرش مسئولیت بازرسی قانونی جهت شرکتهایی که مطابق مفاد قانون تجارت ملزم به تعیین بازرس قانونی هستند.
انجام عملیات حسابرسی خاص.
  مشاوره مالی و مالیاتی
ارائه مشاوره مالیاتی در رابطه با مالیات عملکرد شرکتها، مالیاتهای تکلیفی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده VAT،
تهیه و تکمیل اظهارنامه های مالیاتی (اظهارنامه عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده VAT)،
تهیه لوایح اعتراضی و دفاعیه های مالیاتی به منظور احقاق حقوق مالیاتی شرکتها و حضور مدیران موسسه در هیات های حل اختلاف مالیاتی و سایر ارکان عالی رسیدگی کننده،
پیگیری و استرداد اضافه پرداخت (طلب) مالیات شرکتهای پیمانکاری(پیش پرداختهای مالیاتی) از سازمان امور مالیاتی،
ارائه مشاوره مالی در رابطه با طراحی یا بهینه سازی سیستمهای مالی و تهیه و تدوین کنترلهای داخلی و همچنین آئین نامه ها و دستورالعملهای مالی مورد نیاز شرکتها


 

 خدمات مالي ما :

* حسابداري دستي و نرم افزاري* اصلاح و بستن حساب ها* تهيه گزارشات داخلي و مديريت* تجزيه و تحليل وضعيت شرکت و تهيه گزارش تحليلي

* ايجاد رويه هاي مناسب هر شرکت جهت کاهش هزينه ها و افزايش بهره وري* تهيه و تنظيم بودجه سال هاي آتي ( بر اساس چشم انداز شرکت )  

خدمات مالياتي ما :

* تنظيم اسناد مالياتي* تهيه و تنظيم اظهارنامه مالياتي ( عملکرد ، ارزش افزوده ، گزارش فصلي و ... )* تهيه و تنظيم صورتهاي مالي جهت حسابرسي و بانک ها

* دفاعيه مالياتي و تهيه لايحه* ارتباط موثر بين وضعيت مالي و مالياتي و تهيه گزارشات شفاف

خدمات آموزشي ما : 

* آموزش حسابداري ( حسابدار )* آموزش حسابداري حرفه اي ( حسابدار ارشد - رئيس حسابداري ) * آموزش افراد مشغول به کار در شرکت ها

 * آموزش حسابداري نرم افزاري و بهره برداري مناسب از کدينگ


 تحریر دفاتر قانونی در کرج

یکی از مواردی که همواره صاحبان مشاغل باید به آن توجه داشته باشند در مورد تحریر دفاتر قانونی است که به طور مستقیم به پرداخت مالیات مربوط می شود. کاربرد اصلی این دفاتر به این منظور است که روند موارد مالی مرتبط با یک کسب و کار به طور کامل ثبت گردد تا در هنگام ارائه به اداره ی مالیات به صورت مشخص و منظم تحویل داده شوند و هیچ گونه اشتباهی در این پروسه به وجود نیاید. معمولا هر شخصی بدون داشتن اطلاعات کافی از قوانین و چگونگی تحریر دفاتر قانونی نمی تواند این کار را انجام دهد و به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل این کار را به شرکت های فعال در این زمینه برون سپاری می نمایند. سوالی که بیشتر مراجعه کنندگان می پرسند این است که اگر این دفاتر را در موعد مشخص تکمیل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

در جواب به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه ی ارائه ی خدمات مرتبط با امور مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی باید بگوییم که:

اگر شما این کار را در زمان مشخص و با دقت لازم انجام دهید، محاسبه ی مالیات بر اساس موارد درج شده در این اسناد محاسبه می گردد ( خود اظهاری ) اما اگر این کار انجام نشود و یا بر اساس قوانین موجود برای تحریر صورت نپذیرد، مشمول مالیات ( علی الراس ) خواهید شد و این بدین معناست که اداره ی مالیات اظهارنامه ی شما را قبول نخواهد کرد و قطعا هزینه ی بیشتری باید پرداخت نمایید. از این جهت تحریر دفاتر قانونی باید توسط شخص حقیقی یا حقوقی آگاه و با تجربه انجام شود تا فاقد اشتباهات باشد و در نهایت مورد پذیرش اداره ی مالیات قرار بگیرد.

موسسه حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن با تکیه بر تجربه ی چندین ساله وبهره مندی از پرسنل و کارشناسان متخصص و مجرب آماده ی ارائه ی خدمات لازم به همشهریان عزیز در شهر کرج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پرسش و پاسخ و یا بهره مندی از مشاوره ی تلفنی فقط کافی است با شماره های درج شده در این سایت تماس حاصل نمایید.

ضرورت تحریر دفاتر قانونی چیست؟

اگر شما دارای کسب و کاری باشید که مشمول قوانین مالیاتی شود، موظف هستید که قوانین مربوطه را رعایت نمایید. به طور مثال اگر صاحب یک شرکت باشید لازم است که در پایان هر سال هر گونه اطلاعی را که از میزان درآمد و هزینه های آن سال داشته اید، در این دفاتر ثبت نمایید. تمامی رویداد های مالی مربوط به کسب و کار شما لازم است در قالب اسناد تحریر شده ( دفتر کل، روزنامه، هزینه، درآمد و ... ) ثبت گردد و به اطلاع اداره ی مالیات شهر محل کار شما برسد.در واقع این یک ابزار برای ارائه ی گزارش می باشد و همانطور که گفتیم بهتر است صاحبان مشاغل خودشان این کار را انجام داده و اطلاعات لازم را در اختیار اداره ی مالیات قرار دهند.برخی از عمومی ترین نکاتی که در تحریر دفاتر قانونی باید رعایت شوند، عبارتند از:

-لازم است که رویدادهای مالی با توجه به تاریخ وقوع آنها در این دفاتر ثبت شوند.

- تمامی اطلاعات و اعداد و ارقامی که در این اسناد نوشته می شوند باید دارای درستی و صحت باشند و مطابق با آخرین صورت های مالی آن کسب و کار، یعنی حقیقی بودن و به روز بودن این دفاتر بسیار اهمیت دارد.

- نکته ی مهمی که در تحریر دفاتر قانونی باید مد نظر قرار داده شود این است که نوشته ها باید به صورت خوانا و بدون خط خوردگی باشند.

- صاحبان مشاغل تا تاریخ 15 فروردین هر سال مهلت دارند تا دفاتر مذکور را تکمیل و در اختیار اداره ی مالیات قرار دهند.

تحریر دفاتر قانونی را به موسسه حسابرسی اقتصاد قرن در کرج بسپارید

 برای تحریر دفاتر قانونی می توان از نرم افزار حسابداری کمک گرفت؛ در صورتی که از نرم افزار برای انجام حسابداری شغل خود استفاده کرده باشید، بسیاری از اطلاعات در پایگاه داده ی آن ثبت شده است و استخراج صورت های مالی در قالب گزارشات ماهیانه و ... بسیار راحت تر خواهد بود. اگر پس از ثبت و ارائه ی این دفاتر به اداره ی مالیات متوجه ی وقوع اشتباهی در روند تکمیل آنها شوید تا پانزده روز فرصت دارید تا اصلاحات لازم را انجام دهید. اگر می خواهید بدون داشتن دغدغه در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل ترین اشتباهات تحریر دفاتر قانونی کسب و کار خودتان را انجام دهید، با موسسه حسابرسی اقتصاد قرن تماس بگیرید


 

انجام امور مالی و خدمات حسابداری

گروه مالی بازرگانی اقتصادقرن با 8 سال سابقه درخشان در امور مالی و بازرگانی در استان تهران این بار در استان البرز اقدام به ارائه کلیه خدمات مالی حسابداری از جمله : نصب و راه اندازی سیستم نرم افزار مالی ، تحریر دفاتر ، انجام محاسبات حقوق و دستمزد ، انجام امور مالیاتی ( فصلی ، سالانه ) ، تحریر اظهار نامه مالیاتی و.... نموده است . شرکت اقتصادقرن با گروهی از همکاران حسابدار مجرب امکان انجام امور مالی حسابداری مورد نیاز شرکت های خدماتی ، تولیدی و بازرگانی را به صورت پاره وقت و تمام وقت را دارا می باشد.

انجام اصول و تکنیک های حسابداری در ثبت

کارشناسان فعال در شرکت مالی بازرگانی اقتصادقرن با استفاده از اصول و تکنیک های حسابداری در کوتاه ترین زمان امور مالی شرکت ها مختلف مانند : شرکتهای خدماتی ، بازرگانی و تولیدی را انجام خواهند داد . همچنین همراه با رعایت اصول حسابداری اموری مانند تحریر دفاتر و ثبت امور به صورت مکانیزه را انجام میدهند. کارشناسان حسابداری که در گروه مالی بازرگانی اقتصادقرن فعالیت دارند از بهترین دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند .

انجام حسابداری مکانیزه

ما در گروه مالی بازرگانی اقتصادقرن اقدام به انجام امور حسابداری مکانیزه به صورت پروژه ایی و کاملاً تکنیکی نموده ایم . برای پیش برد امور مالی محل کار خود به عنوان حسابدار نیاز به انجام امور مالی به صورت مکانیزه خواهید داشت . حسابداری مکانیزه شامل : ثبت فاکتور خرید و فروش ، تعریف کالاها ، ثبت سند دستی و.... در تمامی نرم افزارهای مالی می باشد . با رعایت تکنیک های ثبت مکانیزه میتوانید در پایان دوره مالی تمامی گزارشات و صورت حساب های حسابداری مثل : ترازنامه ، تراز آزمایشی ، عملکرد سود و زیان و..... را به صورت کامل ارائه دهید . از آنجایی که تمامی نرم افزار ها دارای اصول یکسان میباشند و فقط از نظر گرافیکی با هم متفاوت هستند ، کارشناسان فعال در اقتصاد قرن می توانند با هر نرم افزاری که شرکت شما کارفرمای گرامی امور مالی خود را ثبت میکند امور حسابداری شما را بر عهده بگیرند .

انجام محاسبات حقوق و دستمزد

حتما می دانیم که یک حسابدار موفق کسی است که به تمامی امور مالی حسابداری از جمله حقوق و دستمزد مسلط باشد زیرا تمامی حسابداران مشغول در شرکت ها موظف به محاسبه میزان حقوق و دستمزد پرسنل شاغل در آن مرکز میباشد . برای انجام محاسبات حقوق و دستمزد با شیفت کاری های متفاوت نیاز به کارشناس مجرب می باشد . همچنین لازم است برای تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی پرسنل فعال در آن مرکز به نرم افزار تامین اجتماعی نیز مسلط باشد . لازم است که تمامی نوبت کاری ها را بر طبق درصدهای اعلام شده از سوی وزارت کار کشور رعایت نمود تا هیچ گونه اختلالی در پرداخت میزان حقوق پرسنل ، لیست بیمه تامین اجتماعی و مالیات حقوق به وجود نیاید .

انجام امور مالیاتی

از دیگر امور ارائه شده توسط شرکت اقتصادقرن امور مالیاتی می باشد که در پایان سال مالی به تمامی مراکز کمک میکند مالیات شرکتی را که در آن مشغول به کار هستند را به راحتی به پایان رساند . با سپردن امور مالیاتی شرکت خود به گروه مالی بازرگانی اقتصادقرن از جمله : انواع مالیات ، محاسبات مالیات ، پر نمودن اظهار نامه و... دیگر نگران مالیات تکلیفی شرکت خود نباشید . برای ارسال مالیات فصلی میتوانید از نرم افزار مخصوص اداره دارایی به نام (TTMS) استفاده نمائید . این نرم افزار جهت ارائه صورت حساب های پایان هر فصل مانند : فاکتور خرید ، فاکتور فروش ، صورت حساب ارائه و یا دریافت خدمات می باشد . با پرداخت مالیات به صورت فصلی از میزان مالیات تکلیفی خود در پایان سال به صورت چشمگیری کاهش خواهید داد .

عملیات حسابداری

انجام کلیه عملیات حسابداری و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی شرکتهای سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تعاونی و موسسات

تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی شرکتها و موسسات طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر قانونی و همچنین تکمیل اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و ارسال منظم خلاصه معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م. به سازمان امور مالیاتی،

تهیه صورتهای مالی استاندارد شرکتها طبق آخرین فرمت و استانداردهای حسابداری،

تهیه ترازهای حسابداری و ارائه گزارشهای مالی و محاسباتی خاص مورد نظر مدیران شرکت،

اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع مغایرت حساب شرکت با سایر شرکتها و اشخاص و همچنین بررسی و تهیه گزارشهای لازم جهت رفع اختلاف مالی بین شرکاء، حضور در جلسات و یا حسابرسی حسابها و مدارک مورد اختلاف به عنوان نماینده هر یک از شرکاء یا سهامداران در داخل و یا خارج از کشور،

طراحی و پیاده سازی سیستمهای مالی و صنعتی، تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای مالی، تدوین و نظارت بر اجرای کنترلهای داخلی،

تامین و استقرار کادر حرفه ای حسابداری در سطوح مختلف و بر اساس نیاز شرکتها جهت حضور مداوم یا مقطعی در محل شرکت به منظور انجام عملیات حسابداری و مالیاتی با نظارت مدیران موسسه و یا انجام عملیات حسابداری شرکت در محل دفتر کار موسسه و ارائه گزارشهای مالی مورد نیاز به مدیران و ارسال گزارشهای لازم به سازمانهای ذیربط، نظارت بر عملیات حسابداری شرکتها با هدف رفع نواقص و اشکالات و همچنین انجام بهینه و اصولی کار در شرکتهائی که کارکنان موجود آنها در حال حاضر مشغول انجام فعالیتهای عادی آن هستند.


 

تهیه ترازهای و یا صورتهای مالی به زبان انگلیسی جهت ارائه به سفارتخانه ها، بانکها، شرکتها و مراجع خارج از کشور به منظور مهاجرت، اخذ تسهیلات، اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و  . . .،

ارائه خدمات حسابداری و مالی به شعب و نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و ارائه گزارشهای مربوطه به سهامداران یا مدیران آنها به زبان انگلیسی،

نظارت بر عملیات انبارگردانی دوره ای یا پایان سال شرکتها و  فروشگاههای زنجیره ای و . . . با امکان برنامه ریزی و انجام تمام یا بخشی از کار توسط همکاران موسسه و با نظارت مدیران آن،

سایر خدمات حسابداری و مالی حسب مورد و بنا به نیاز مدیران شرکتها.

 مشاوره مالی و مالیاتی

ارائه مشاوره مالیاتی در رابطه با مالیات عملکرد شرکتها، مالیاتهای تکلیفی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده VAT،

تهیه و تکمیل اظهارنامه های مالیاتی اظهارنامه عملکرد و مالیات بر ارزش افزودهVAT

تهیه لوایح اعتراضی و دفاعیه های مالیاتی به منظور احقاق حقوق مالیاتی شرکتها و حضور مدیران موسسه در هیات های حل اختلاف مالیاتی و سایر ارکان عالی رسیدگی کننده،

پیگیری و استرداد اضافه پرداخت طلب مالیات شرکتهای پیمانکاری ( پیش پرداختهای مالیاتی ) از سازمان امور مالیاتی،

ارائه مشاوره مالی در رابطه با طراحی یا بهینه سازی سیستمهای مالی و تهیه و تدوین کنترلهای داخلی و همچنین آئین نامه ها و دستورالعملهای مالی مورد نیاز شرکتها.


خدمات و فعالیت های مالی و حسابداری  شرکت حسابداری اقتصاد قرن

انجام کلیه امور حسابداری و مالی شركت ها (سهامی خاص ، سهامی عام ، مسئولیت محدود و تعاونی )

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر قانون مالیات های مستقیم

تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و لیست صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169

اعزام نیروی حسابداری از حسابدار تا مدیر و مشاور مالی و مالیاتی با سوابق مفید (تمام وقت یا پاره وقت) 

نظارتو پشتیبانی مستمر نیروهای اعزامی به شرکت ها و موسسات

مشاوره ،ارائه، نصب و راه اندازی نرم افزارهای مناسب مالی، انبار، حقوق و دستمزد شرکت ها ، موسسات  ، كارخانجات ، اصناف و مشاغل خاص

با توجه به نوع فعالیت آنها ، تبدیل سیستم دستی مالی به مکانیزه

ارائه سیستم مالی مناسب جهت شرکتهای جدیدالتاسیس یا شرکت های با سیستم مالی نامرتب

ثبت سند حسابداری ( جاری – معوقه )

طراحی کدینگ اصولی در سطوح مختلف سیستم های مکانیزه و اصلاح کدینگ نامناسب

تهیه صورتهای مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و صورتهای مالی تلفیقی گروه شركتها طبق ضوابط و استانداردهای ملی

تهیه صورتهای مالی از روی اسناد و مدارک ناقص

تبدیل صورتهای مالی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی

تهیه انواع گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

تهیه سایر گزارشات مالی و محاسباتی خاص

اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب ها

اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع اختلاف حساب با سایر شركت ها

انجام و بررسی مسائل حل اختلاف مالی فی مابین شرکاء در سنوات جاری و گذشته

تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای مالی و كنترل داخلی و بهینه سازی سیستم های مالی

ارائه خدمات مشاوره ای  در امور مالیاتی ، بیمه، بانكی و تهیه لوایح و دفاعیه های مالیاتی و حضور درهیات های حل اختلاف مالیاتی

مشاوره تخصصی مدیریت ، مالی و سرمایه گذاری

تهیه و تنظیم طرح های توجیهی فنی و اقتصادی ( BUSINESS PLAN ) بصورت کاملا تخصصی

مشاوره و انجام تخصصی فعالیتهای آماری و پ‍ژوهشی ، تجزیه و تحلیلهای آماری و... توسط متخصصین

حسابداری پیمانکاری و تنظیم صورت وضعیت پروژه‌های عمرانی

کنترل خط تولید و بهای تمام شده و انجام عملیات انبار گردانی و سیستم‌های انبارداری، کدینگ کالا و کنترل موجودی

آموزش حسابداری و حسابرسی كاربردی به پرسنل مالی شرکتها و موسسات

انجام انواع خدمات حسابرسی شامل ؛ حسابرسی صورتهای مالی ، بررسی اجمالی صورتهای مالی

حسابرسی مالیاتی حسابرسی عملیاتی و اجرای روشهای توافقی رسیدگی به صورتهای مالی و انجام حسابرسی داخلی

انجام امور انبارگردانی با نیروهای متخصص طبق اصول و استانداردهای حسابداری به همراه دستورالعمل انبارگردانی

ابتدا تا ارائه گزارش کسر و اضافات به مدیریت ، انجام بازرسی قانونی شركتهایی كه مطابق مفاد قانون تجارت ملزم به تعیین بازرس قانونی هستند

ارائه گزارشهای حسابرسی مورد نیاز بانكها جهت اعطای تسهیلات ، تنظیم تراز و مدارک وام بانکی و پیگیری تا مرحله دریافت وام

انجام حسابداری مربوط به امور ورشکستگی و مدیریت تسویه با همراهی وکیل شرکتی مجرب 


 

حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی کفایت سیستم کنترل داخلی را از لحاظ اثر بخش و کارآمد بودن و استفاده از منابع سازمان ارزیابی و گزارش می کند. انجمن حسابرسان داخلی (IIA)

حسابرسی داخلی را « یک فعالیت اطمینان بخش و مشاوره ای مستقل و بی طرف می داند که با هدف ارزش افزایی و بهبود عملیات سازمان انجام می شود. حسابرسی داخلی با

به کارگیری شیوه ای اصولی و نظام مند برای ارزیابی و بهبود اثر بخشی فرآیندهای حاکمیت، مدیریت ریسک سازمان را در دستیابی به اهداف یاری می کند. حسابرس داخلی از نظر

جایگاه در یک سازمان باید به بالا ترین نقطه یعنی هیات مدیره متصل باشد و امکان دسترسی به تمام واحدهای سازمان را داشته باشد و در هر زمانی که احساس خطر یا انحراف در

هر یک از موضوعات جزو وظایفش پیدا کرد، باید بتواند به سرعت به جایگاه بالا دسترسی پیدا کند و گزارش و اطلا عاتش را به آن برساند. در ایران حسابرسی داخلی هنوز به صورت

یک امر جدی مورد توجه قرار نگرفته و اگر هم واحدی به نام حسابرسی داخلی یا بازرسی در بانک ها و یا سازمان ها وجود دارد چیزی به جز یک اسم تشریفاتی نیست؛ زیرا در حال

حاضر، مدیران آن نیازی ندارند که حتی به سهامداران حساب و جواب پس بدهند و نه کسی هم از آنان جوابی می خواهد. تا زمانی که این فرهنگ وجود داشته باشد، حسابرسی

داخلی معنی پیدا نخواهد کرد و هزینه حسابرسی داخلی «هزینه ای فاقد منفعت و هدر رفته به شمار می رود. اما اگر حساب خواهی و حسابدهی به شکل فرهنگ مسلط بر

عملکرد مدیران درآید، حسابرسی داخلی اهمیت خود را باز خواهد یافت. محیط سالم، محیط حسابخواهی و محیط حسابدهی خود به خود بستر مناسب فرهنگی لازم را برای

حسابرسی داخلی اثربخش، کارا و مفید فراهم می سازد.

مبنای گزارش حسابرسی را رسیدگی های حسابرس مستقل فراهم می آورد.

ـ بیان حدود رسیدگی، برای تعیین و محدود کردن مسئولیت حسابرسان است.

ـ اعتقاد به درستکاری مدیران برای اظهارنظر نسبت به صورت های مالی کافی نیست.

ـ حسابرسی شرکت های دولتی ایران توسط دیوان محاسبات کشور صورت می گیرد.

ـ طبق مقررات قانون تجارت ایران، رسیدگی به صورت های مالی شرکت سهامی عام توسط بازرس قانونی منتخب مجمع عمومی صاحبان سهام است.

ـ حسابرس مستقل به هر شخص یا مرجعی که او را انتخاب کرده است، گزارش می دهد.

ـ بازرس قانونی توسط مجمع عمومی صاحبان سهام انتخاب می شود.

ـ بازرس قانونی موظف است کلیه گزارشات وقوع جرم را صرفاً به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه نماید.

ـ مهمترین نقش حسابرس در رسیدگی به صورتهای مالی اعتباردهی است.

ـ منظور از اعتباردهی حسابرسان عبارت است از ایجاد اطمینان نسبت به قابلیت اتکای صورت های مالی.

ـ تصمیم نهایی در مورد اینکه حسابرسان نسبت به صاحبکاران خود مستقل به نظر می رسند؛ باید توسط جامعه اتخاذ شود.

ـ حسابرس به خاطر حفظ اعتبار حرفه نزد جامعه است که در حین رسیدگی ها کوشش می کند مستقل به نظر برسد.

ـ هدف اصلی حسابرسی تعیین مطلوبیت ارائه صورت های مالی است.

ـ حسابرسی ضمنی معمولاً در طول دوره مالی و بعضاً در پایان دوره مالی انجام می شود.

ـ در حسابرسی ضمنی، کنترل های داخلی مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه آن تحت عنوان گزارش نامه مدیریت تهیه و ارائه می شود.

ـ معیار مورد استفاده در حسابرسی صورت های مالی، استانداردهای حسابداری است.

ـ معیار مورد استفاده در حسابرسی رعایت، قوانین موضوعه است.

ـ رسیدگی های حسابرسان دیوان محاسبات نمونه ای از حسابرسی رعایت است.

ـ حسابرسی رعایت توسط حسابرس مستقل، به صورت یک پروژه جداگانه یا همراه با حسابرسی صورت های مالی انجام می شود.

ـ یکی از اهداف خاص حسابرسی عملیاتی برای تعیین این است که آیا واحدهای عملیاتی خاص شرکت به طور کارا و اثربخش انجام وظیفه می نمایند؟

ـ هدف حسابرسی عملکرد عبارت است از تعیین میزان کارایی و اثربخشی مدیران واحد تجاری.

ـ بررسی انطباق عملکرد مدیران واحد تجاری با سیاست های صاحبان سهام از اهداف حسابرسی مدیریت می باشد.

ـ انتخاب مناسب ترین روش های حسابرسی برای هر کار، مستلزم کاربرد قضاوت و تجربه حرفه ای است.

ـ استاندارد های حسابرسی با روش های حسابرسی فرق دارند. به این معنی که روش های حسابرسی مربوط می شوند به مراحل انجام رسیدگی.

ـ هدف استاندارد های حسابرسی آن است که انجام حسابرسی و ارائه گزارش بر اساس ضوابط صورت گیرد.

ـ استانداردهای عمومی شامل صلاحیت های فردی حسابرسان می باشد.

ـ استقلال رای، صلاحیت و آموزش فنی از جمله استانداردهای عمومی می باشند.

ـ طبق اولین استاندارد عمومی حسابرسی، حسابرسی باید توسط فرد یا افرادی انجام شود که آموزش فنی و تجربه کافی داشته باشند.

ـ اعمال مرقبت های حرفه ای، احتمال بروز هر گونه کوتاهی یا از قلم افتادگی با اهمیت را منتفی می سازد.

ـ اعمال مراقبت های حرفه ای در اجرای حسابرسی مستلزم بررسی دقیق کارهای انجام شده در هر یک از سطوح سرپرستی است.

ـ خلاصه ماهیت و محتوای سه استاندارد اجرای عملیات، معیارهای برنامه ریزی، ارزیابی سیستم کنترل داخلی و گردآوری شواهد است.

ـ استانداردهای اجرای عملیات شامل کسب شناخت از ساختار کنترل داخلی توسط حسابرس است.

ـ بر اساس استانداردهای حسابرسی، حسابرس باید سیستم کنترل های داخلی شرکت را بررسی و ارزیابی نماید.

ـ کسب شواهد و مدارک کافی و قابل اطمینان به عنوان مبنایی برای اظهارنظر نسبت به صورت های مالی، در ارتباط با استانداردهای اجرای عملیات است.

ـ بر اساس استانداردهای گزارشگری، گزارش حسابرسی باید تصریح کند که صورت های مالی طبق استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر.

ـ برخوردار بودن از دانش و تجربه حرفه ای جزء استانداردهای عمومی حسابرسی است.

ـ تصمیم گیری در مورد کفایت مستلزم قضاوت حرفه ای حسابرس است.

ـ موضوع اصلی مورد رسیدگی حسابرس مستقل صورت های مالی است.

ـ در بند مقدمه گزارش حسابرسان بیان می شود که صورت های مالی مورد حسابرسی حسابرس قرار گرفته است.

ـ مسئولیت تهیه صورت های مالی با هئیت مدیره است.

ـ عبارت «مسئولیت تهیه صورت های مالی با مدیریت شرکت است» در بند مقدمه گزارش حسابرس مستقل درج می شود.

ـ موضوع برنامه ریزی کار حسابرسان در بند حدود رسیدگی در تعریف کار حسابرسی عنوان می شود.

ـ استانداردهای حسابرسی در نهایت، پشتوانه منطقی لازم را جهت تامین مبنایی منطقی برای اظهارنظر حسابرسان مشخص می سازد.

ـ هنگامی که حسابرس اظهارنظر مقبول ارائه نمی نماید، باید همه دلایل اساسی برای اظهارنظر غیر مقبول را در یک یا چند بند توضیحی جداگانه بعد از بند حدود رسیدگی و قبل از

  بند اظهارنظر ذکر نماید.

ـ گزارش مردود زمانی صادر می شود که عدم توافق اساسی باشد.

ـ گزارش عدم اظهارنظر در شرایطی صادر می شود که ابهام و محدودیت اساسی وجود داشته باشد.

ـ چنانچه اشکالات مشاهده شده دارای اهمیت اساسی باشد، نوع اظهارنظر حسابرسان مردود یا عدم اظهارنظر خواهد بود.

ـ تاکید بر مطلب خاص به صورت یک پاراگراف توضیحی بعد از بند اظهارنظر درج می گردد.

ـ هدف از تهیه آیین رفتار حرفه ای عبارت است از ارائه رهنمودهای عملی به اعضا به منظور بهبود بخشیدن به کیفیت ضوابط حرفه.

ـ هدف اساسی رعایت آیین رفتار حرفه ای توسط حسابداران رسمی بهبود کیفیت ضوابط حرفه است.

ـ لازمه دستیابی به اهداف حرفه حسابداری توسط حسابدارن رسمی پایبندی به اصول آیین رفتار حرفه ای است.

ـ رازداری جزء اصول بنیادی آیین رفتار حرفه ای است.

ـ طبق اصل درستکاری و بی طرفی حسابداران رسمی باید از ایجاد روابطی که امکان اعمال نفوذ دیگران، پیشداوری یا تمایلات جانبدارانه را فراهم می کند بپرهیزند.

ـ طبق اصل تضاد منافع حسابدار رسمی باید از ایجاد روابطی که می تواند بر کار او تاثیر نامطلوب بگذارد و به درستکاری حرفه ای وی لطمه وارد کند بپرهیزد.

ـ طبق اصل صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی نباید به دارا بودن تخصص ها یا تجربیاتی که فاقد آن هستند تظاهر کنند.

ـ طبق اصل رازداری حسابداران رسمی نباید اطلاعات گردآوری شده در جریان رسیدگی خود را فاش یا از آنها در جهت منافع خود یا اشخاص ثالث استفاده کنند.

ـ طبق اصل رازداری، حسابدار رسمی باید اسرار کار شرکت را تنها در اختیار مجمع عمومی صاحبان سهام و مراجع ذیصلاح قانونی قرار دهد.

ـ طبق اصل رازداری، افشای اطلاعات در صورتی مجاز است که قانون افشای اطلاعات را الزامی نموده باشد.

ـ طبق اصل استقلال حسابرسان نمی توانند نسبت به صورت های مالی موسسه ای که در آن دارای منافع هستند اظهارنظر نمایند.

ـ مدیران و کارکنان درگیر در انجام کار و کلیه شرکا می بایست به صاحبکاران خود استقلال داشته باشند.

ـ تحصیل بیش از ۲۵ درصد درآمدهای مستمر سالانه یک موسسه حسابرسی از یک صاحبکار یا گروه صاحبکار خاص، برای مدتی بیش از ۲ سال می تواند موجب بروز شک و تردید و

ابهام نسبت به استقلال موسسه حسابرسی گردد.

ـ انجام عملیات حسابرسی یک صاحبکار برای مدتی بیش از ۳ سال توسط یک مسئول کار و بیش از ۵ سال با مسئولیت یک شریک ممکن است باعث خدشه دار شدن استقلال

حسابرس شود.

ـ چنانچه قبل از اتمام کار حسابرسی، صاحبکار تصمیم به تغییر حسابرس داشته باشد، حسابرس جایگزین باید جامعه حسابداران رسمی ایران را از این موضوع مطلع نماید.

ـ طبق اصل آگهی و تبلیغات درج آگهی در جراید توسط حسابداران رسمی شاغل به منظور جلب مشتری موجه شمرده نمی شود.

ـ موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مجاز نیستند تغییر شرکا یا نشانی و تلفن خود را با حروف درشت تر در جراید منتشر نمایند.

ـ تبلیغات عبارت است از اطلاع رسانی به عموم با نگرش جلب مشتری، درباره خدمات و مهارت های قابل ارائه توسط حسابدار رسمی.

ـ سهل انگاری حسابرس یعنی اعمال نکردن مراقبت های حرفه ای.

ـ منظور از قصور حسابرس، بی توجهی عمده نسبت به استانداردهای حسابرسی است.

ـ اقدامات عمدی صاحبکار که به ارائه نادرست صورت های مالی منجر می شود، تقلب نامیده می شود.

ـ موسسه حسابرسی، موسسه ای است که به منظور انجام خدمات حسابرسی، بازرسی قانونی و سایر خدمات تخصصی و حرفه ای، توسط حداقل سه نفر حسابدار رسمی

  شاغل، تحت عنوان موسسه غیر انتفاعی تشکیل می شود.

ـ شرکای موسسه حسابرسی در مقابل فعالیت های موسسه و اشخاص ثالث متضامناً مسئولند و باید به طور تمام وقت در همان موسسه به کار حرفه ای اشتغال داشته باشند.

ـ مهمترین مسئولیت شریک در یک موسسه حسابرسی تعیین اهداف و اولویت های حسابرسی است.

ـ برقراری تماس با صاحبکار جزء وظایف شرکا موسسه حسابرسی است.

ـ اعمال کنترل کیفیت در سطح موسسه حسابرسی و در سطح هر کار حسابرسی با شریک موسسه حسابرسی است.

ـ مسئولیت اعمال استانداردهای اجرای عملیات و تعیین روش های رسیدگی برای هر حسابرسی از وظایف مدیر موسسه حسابرسی است.

ـ دادن آموزش ضمن کار به حسابرسان و کمک حسابرسان جزء وظایف و مسئولیت های حسابرسان ارشد موسسه حسابرسی است.

ـ جلسه توجیهی حسابرسان ارشد برای اعضای گروه حسابرسی که معمولاً پیش از شروع کار برگزار می شود اساساً برای راهنمایی کارکنان در زمینه مسایل فنی است.

ـ برنامه ریزی در حسابرسی، یعنی تدوین یک طرح کلی و یک طرح تفصیلی برای تعیین نوع و ماهیت، زمان بندی اجرا و حدود روش های حسابرسی مربوط به هر کار حسابرسی.

ـ آغاز و پایان فرآیند برنامه ریزی حسابرسی به ترتیب تصمیم به قبول کار جدید، امضا و تحویل گزارش حسابرسی است.

ـ ترکیب اعضای کمیته حسابرسی یک شرکت عموماً اعضایی از هئیت مدیره که نه در استخدام شرکت باشند و نه مسئولیت اجرایی داشته باشند.

ـ شناخت از فعالیت های واحد مورد رسیدگی توسط حسابرسان به منظور شناسایی رویدادها، معاملات و عملیاتی که می تواند اثر با اهمیتی بر صورت های مالی داشته باشد.

ـ آیین رفتار حرفه ای، حسابرس جانشین را ملزم به پرس و جو از حسابرسان قبلی می نماید.

ـ دلیل و ضرورت تماس با حسابرسان قبلی، پذیرفتن یا نپذیرفتن کار است.

ـ حسابرس برنامه حسابرسی را برای پیش بینی زمان لازم جهت اجرای روش های حسابرسی به منظور اثبات اقلام صورت های مالی مورد استفاده قرار می دهد.

ـ پیش نویس طرح حسابرسی معمولاً قبل از شروع کار در محل صاحبکار تهیه گردیده و در طول رسیدگی ها تعدیل و اصلاح می شود.

ـ برنامه حسابرسی همواره سرپرستان را در جریان پیشرفت کار قرار می دهد. و ابزار مفید برای برنامه ریزی، زمان بندی و کنترل عملیات حسابرسی محسوب می شود. وجود برنامه

 حسابرسی، این اطمینان را می دهد که هیچ یک از اقدامات اساسی و لازم برای اثبات مانده ها نادیده گرفته نخواهد شد.

ـ در صورت احتمال وجود شرایطی که ممکن است موجب اشتباه و یا تحریف با اهمیت در صورت های مالی شود، حسابرسی را با تردید حرفه ای برنامه ریزی و اجرانمایید.

ـ طبق استانداردهای حسابرسی، حسابرسی باید به گونه ای طراحی شود که از نبود اشتباه و یا تحریفی با اهمیت در صورت های مالی اطمینان معقول بدست آید.

ـ حسابرس در هر کار حسابرسی باید اهمیت و رابطه آن را با خطر حسابرسی ارزیابی کند.

ـ احتمال خطر اینکه حسابرس نسبت به صورت های مالی حاوی اشتباه یا تحریف با اهمیت، نظر حرفه ای نامناسب اظهار کند، خطر حسابرسی نامیده می شود.

ـ خطر کنترل عبارت است از احتمال رخ دادن یک اشتباه یا تحریف با اهمیت در مانده یک حساب یا گروه معاملات، با فرض اینکه ساختار کنترل داخلی شرکت نتواند از وقوع آنها

جلوگیری یا به موقع آنها را کشف کند.

ـ احتمال خطر رخ دادن یک اشتباه یا تحریف با اهمیت در مانده یک حساب یا گروه معاملات، با فرض اینکه برای آن کنترل داخلی وجود نداشته باشد، خطر ذاتی نامیده می شود.

ـ خطر ذاتی باید در مرحله برنامه ریزی حسابرسی ارزیابی گردد.

ـ هدف حسابرس مستقل از برآورد خطر کنترل، برآورد خطر عدم کشف برای ادعاهای مندرج در صورت های مالی است.

ـ هرچه کنترل های داخلی جامع تر و کامل تر باشد، خطر کنترل پایین تر ارزیابی می شود.

ـ خطر عدم کشف ناشی از آزمون های محتوای حسابرسی است.

ـ خطر ذاتی و خطر کنترل به دلیل اینکه مستقل از حسابرسی صورتهای مالی وجود دارند با خطر عدم کشف تفاوت دارند.

ـ هرچه مبلغ اهمیت بالاتر باشد، خطر حسابرسی کاهش می یابد.

ـ کنترل های داخلی شامل طرح سازمان و روش ها و اسنادی است که در ارتباط با حفاظت دارایی ها و قابلیت اتکای مدارک حسابداری بکار گرفته می شود.

ـ کنترل های داخلی زمانی منجر به افزایش قابلیت اتکای مدارک حسابداری خواهد شد که افراد با تضاد منافع در تهیه آن مدارک شرکت داشته باشند.

ـ کنترل های داخلی به دو دسته مالی و عملیاتی تقسیم می شود.

ـ کنترل های پایه، کنترل هایی هستند که جهت حصول اطمینان از ثبت صحیح و کامل فعالیت های واحد تجاری استقرار می یابند.

ـ هدف از بکارگیری کنترل های پایه حصول اطمینان از ثبت صحیح و کامل فعالیت های واحد تجاری است.

ـ مشاهده عینی و شمارش دارایی های شرکت در فواصل زمانی، جزء کنترل های داخلی پایه حسابداری است.

ـ تقسیم وظایف از جمله کنترل های داخلی انظباطی است.

ـ استقرار کنترل های داخلی در هرواحد تجاری به اندازه، نوع عملیات، اهداف واحد تجاری و هزینه اجرای آن بستگی دارد.

ـ از دیدگاه حسابرسی صورت های مالی، ویژگی های سیتم کنترل داخلی عبارتند از: محیط کنترلی، سیستم حسابداری و روش های کنترلی.

ـ محیط کنترلی بیانگر نگرش کلی مدیریت در مورد استقرار سیستم کنترل داخلی و میزان اهمیت آن برای واحد تجاری است.

ـ حسابرسان داخلی کارایی عملیات سازمان را مورد بررسی قرار می دهند.

ـ حسابرسان داخلی به طور مستمر زیر نظر مدیران دستگاه انجام وظیفه می نمایند.

ـ حسابرسان داخلی یافته های خود از عدم کارایی کنترل های داخلی را طی گزارشی همراه با پیشنهادهایی به منظور بهبود عملکرد واحد تجاری و اعمال کنترل های داخلی، به

  مدیریت ارائه می دهند.

ـ بیشتر کار حسابرسان داخلی را حسابرسی عملیاتی تشکیل می دهد.

ـ مهمترین وجه تمایز حسابرس داخلی و حسابرس مستقل استقلال حسابرس مستقل است.

ـ کمیته حسابرسی یافته های حسابرسی را بررسی می کند و مسئول نظارت بر فرآیند تهیه صورت های مالی است. کمیته حسابرسی پل ارتباطی بین اعضای هئیت مدیره و

 حسابرسان مستقل و داخلی است.

ـ برای ایجاد کنترل های داخلی مناسب، هر معامله باید ۵ مرحله صدور مجوز، بررسی، تصویب، اجرا و ثبت را پشت سر بگذارد.

ـ به دلیل محدودیت های ذاتی سیستم های حسابداری و کنترل داخلی نمی توانند شواهد قطعی مبنی بر دستیابی به هدف ها را برای مدیریت فراهم کنند.

ـ مراحل ارزیابی ساختار کنترل های داخلی توسط حسابرس به ترتیب عبارت است از: شناخت سیستم، اجرای آزمون های کنترل، تعیین سطح ارزیابی شده از خطر کنترل، طراحی

  آزمون های محتوا.

ـ کسب شناخت از سیستم کنترل داخلی اولین مرحله از حسابرسی ضمنی است.

ـ هدف اولیه کسب شناخت از کنترل های داخلی یافتن شواهد برای کاهش ریسک کنترل به حد پایین تر، توجه به ضعف سیستم حسابداری و کنترل های داخلی، طراحی حجم

نمونه، نوع و ماهیت و زمان بندی آزمون های محتوا است.

ـ پرس و جو، مشاهده و آزمون از جمله روش های کسب شناخت از کنترل داخلی است.

ـ اطلاعات کسب شده از ساختار کنترل داخلی معمولاً به شکل پرسشنامه، شرح نوشته و یا نمودگر، به تنهایی و یا به صورت ترکیبی، مستند می شود.

ـ پرسش نامه کنترل داخلی ابزاری است برای مستند سازی شناخت حسابرسان از سیستم کنترل داخلی.

ـ هدف از تهیه پرسش نامه کنترل های داخلی ارزیابی سیستم کنترل داخلی است.

ـ پرسش نامه کنترل داخلی با توجه به کنترل های داخلی شرکت مورد رسیدگی به پرسش نامه کنترل داخلی پایه و استاندارد قابل طبقه بندی است.

ـ معمولاً پرسش نامه کنترل های داخلی قبل از شروع حسابرسی ضمنی تکمیل می شود.

ـ شرح نوشته، جریان چرخه های عمده معاملات را دنبال کرده و مجریان کارهای مختلف، مستنداتی که تهیه می شود و تقسیم وظایف را مشخص می کند.

ـ نمودگر، ضعف های سیستم کنترل های داخلی را به وضوح نشان نمی دهد.

ـ نمودگر سیستم عبارت است از ارائه یک سیستم یا یک سری عملیات پشت سر هم با علایم تصویری.

ـ برآورد اولیه از خطر کنترل عبارت است: ارزیابی اثربخشی سیستم های حسابداری و کنترل های داخلی واحد مورد رسیدگی در پیشگیری یا کشف و اصلاح اشتباهات یا تحریف های

با اهمیت در سطح صورت های مالی.

ـ روش های حسابرسی بکار گرفته شده در مورد کسب شواهد درباره اینکه روشها چگونه طراحی شده و چگونه اجرا می شوند آزمون کنترل نامیده می شود.

ـ آزمون کنترل ها برای ارزیابی موثر بودن طراحی کنترل ها بکار می رود.

ـ آزمون رعایت روش ها به رعایت شدن و نشدن روش های کنترل داخلی می پردازد.

ـ حسابرس بر اساس اجرای آزمون کنترل ها و رعایت روش ها، اقدام به برآورد نهایی خطر کنترل می نماید.

ـ آزمون کنترل ها با مبالغ معاملات کاری ندارد. مشاهده نحوه عمل روش های حسابداری یک نوع آزمون کنترل است. آزمون کنترل ها بر موثر بودن طراحی کنترل ها و نیز اعمال آن ها

  تاکید دارد.

ـ هدف اولیه از اجرای آزمون رعایت روش ها ایجاد اطمینان معقول نسبت به این موضوع است که آیا ساختار کنترل داخلی به شکلی که طراحی شده است، به نحو موثری اجرا

  می شود یا خیر.

ـ هدف حسابرس از برآورد اولیه خطر کنترل، شناسایی انواع اشتباهات و تخلفاتی که ممکن است در صورت های مالی صاحبکار رخ دهد.

ـ حسابرس با انجام آزمون های رعایت روش ها می تواند به موارد عدم وجود کنترل های داخلی در شرکت مورد رسیدگی پی ببرد.

ـ هدف اصلی حسابرسان از ارزیابی سیستم کنترل داخلی، تعیین نوع و ماهیت، زمان بندی اجرا و حدود آزمون های محتوا است.

ـ هدف از برآورد خطر کنترل توسط حسابرس، تعیین اثر خطر کنترل بر سطح خطر عدم کشف است.

ـ حسابرس مستقل ضعف کنترل داخلی صاحبکار را با افزایش شواهد حسابرسی جبران می کند.

ـ هنگامی که خطر ذاتی و کنترل بالا باشد، حسابرس با افزایش آزمون های محتوا، خطر عدم کشف را به سطح قابل پذیرش کاهش می دهد.

ـ هنگامی که خطر کنترل بالا است، خطر عدم کشف قابل قبول باید پایین باشد تا خطر حسابرسی به سطحی قابل قبول کاهش داده شود.

ـ هدف عمده حسابرسان مستقل از ارائه نقاط ضعف سیستم کنترل داخلی تحت عنوان نامه مدیریت، کاهش مسئولیت قانونی حسابرسان است.

ـ هدف از بکارگیری حسابرسی مبتنی بر ریسک افزایش کارایی و اثربخشی حسابرسی است.

ـ در صورت اتکا بر سیستم کنترل داخلی، آزمون های محتوا محدودتر و در صورت عدم اتکا بر آن، آزمون های محتوا گسترده تر پیش بینی می گردد.

ـ در مرحله برنامه ریزی، حسابرس با تعیین خطر قابل پذیرش حسابرسی خطر عدم کشف را برآورد می کند.

ـ حسابرس برای تدوین طرح کلی حسابرسی باید خطر ذاتی را در سطح صورت های مالی برآورد کند و برای تدوین برنامه حسابرسی، این برآورد را به مانده حساب ها و گروه های

  معاملات ربط دهد.

ـ هدف اصلی حسابرس از ارزیابی خطر کنترل، برآورد خطر عدم کشف است.

ـ اهمیت با خطر حسابرسی و حدود آزمون های محتوا رابطه معکوس دارد.

ـ خطر قابل پذیرش حسابرسی و سطح اطمینان مکمل یکدیگرند.

ـ خطر قابل پذیرش حسابرسی با سطح اطمینان رابطه معکوس دارد.

ـ خطر قابل پذیرش حسابرسی با خطر عدم کشف رابطه مستقیم دارد.

ـ خطر قابل پذیرش حسابرسی با شواهد حسابرسی رابطه معکوس دارد.

ـ میزان خطر ذاتی و خطر کنترل در تعیین خطر قابل پذیرش حسابرسی موثر نیست.

ـ خطر قابل پذیرش حسابرسی با خطر عدم کشف ناشی از آزمون جزئیات رابطه مستقیم دارد.

ـ چنانچه سطح قابل پذیرش خطر عدم کشف کاهش یابد، میزان اطمینانی که مستقیماً از آزمون های محتوا بدست می آید باید افزایش یابد.

ـ بین خطر عدم کشف بررسی تحلیلی و خطر عدم کشف آزمون جزئیات معاملات رابطه معکوس و بین خطر عدم کشف بررسی تحلیلی و حجم شواهد حسابرسی رابطه مستقیم

  برقرار است.

ـ آزمون های محتوا، روش های حسابرسی هستند که با افزایش خطر عدم کشف، افزایش خواهند یافت.

ـ آزمون های محتوا با خطر عدم کشف رابطه معکوس دارد. حدود آزمون های محتوا یعنی استفاده از نمونه های بزرگتر یا کوچکتر. نوع و ماهیت آزمون های محتوا یعنی اجرای آزمون

  جزئیات معاملات به جای بررسی تحلیلی.

ـ هدف آزمون جزئیات معاملات که به عنوان آزمون های محتوا انجام می شود عبارت است از کشف اشتباهات و یا تحریف های با اهمیت در صورت های مالی.

ـ شواهد حسابرسی عبارت است از اطلاعات جمع آوری شده که فرض حسابرس را تایید یا رد می کند.

ـ شواهد حسابرسی معمولاً ماهیتی متقاعد کننده دارند نه قطعی.

ـ شواهد حسابرسی معمولاً از طریق ترکیب مناسبی از آزمون کنترل های داخلی و آزمون های محتوا گردآوری می شود.

ـ هدف حسابرسی از گردآوری شواهد حسابرسی، محدود کردن خطر حسابرسی است.

ـ کمیت شواهد حسابرسی با کیفیت آن ها رابطه معکوس دارد.

ـ میزان شواهد حسابرسی با مبلغ مورد رسیدگی رابطه مستقیم و با خطرهای ذاتی و کنترل رابطه مستقیم دارد.

ـ قابل اطمینان بودن شواهد حسابرسی به معتبر و مربوط بودن آنها بستگی دارد.

ـ حسابرسان با انجام آزمون رعایت روش ها از اعمال موثر سیستم کنترل داخلی صاحبکار اطمینان حاصل می کند.

ـ قابل اتکاترین شواهد حسابرسی، مشاهدات حسابرس است.

ـ مدارک کتبی مهمترین نوع شواهدی است که حسابرسان بر آن اتکا می کند.

ـ سندرسی یعنی آن که حسابرس از وجود اسناد و مدارک مثبته برای معاملات واحد مورد رسیدگی اطمینان حاصل نماید.

ـ امروزه حسابرس در مقایسه با گذشته بر سندرسی تاکید کمتری دارد.

ـ روش های تحلیلی بهترین روش جمع آوری شواهد حسابرسی است. اجرای روش های تحلیلی در تمام حسابرسی های مالی توصیه می شود.

ـ روشهای تحلیلی عبارت است: تجزیه و تحلیل نسبت ها و روندهای عمده، شامل پی جویی نوسانات و روابط مالی و غیر مالی بدست آمده که با سایر اطلاعات مربوط، مغایرت دارد.

ـ به طور معمول استفاده از روش های تحلیلی در رسیدگی به صورت سود و زیان کاربرد بیشتری دارد.

ـ برای تعیین روابط بین اقلام ترازنامه از تجزیه و تحلیل نسبت ها و برای تعیین روابط بین اقلام صورت سود و زیان از تجزیه و تحلیل روندها استفاده می شود.

ـ از جمله دلایل اجرای روش های تحلیلی شناسایی احتمال وجود معاملات غیر عادی است.

ـ هدف اجرای روش های تحلیلی در مرحله برنامه ریزی عبارت است از افزایش شناخت حسابرس از نوع فعالیت صاحبکار.

ـ ساده ترین و قاطع ترین روش کسب شواهد حسابرسی محاسبه مجدد است.

ـ چنانچه حسابرس مستقل بخواهد از نتایج کار کارشناس استفاده کند، باید صلاحیت حرفه ای و بی طرفی وی را ارزیابی کند.

ـ جویا شدن اطلاعات از اشخاص آگاه درون یا بیرون از واحد مورد رسیدگی پرس و جو نامیده می شود.

ـ در حسابرسی صورت های مالی بر اساس استانداردهای حسابرسی، دریافت تاییدیه مدیران در تمام سال های مورد رسیدگی الزامی است.

ـ تاییدیه مدیران باید بر روی سربرگ واحد مورد رسیدگی و خطاب به حسابرس باشد.

ـ تاریخ تاییدیه مدیران باید با تاریخ گزارش حسابرس یکی باشد.

ـ تاییدیه مدیران معمولاً توسط هئیت مدیره امضا می شود.

ـ در صورتی که تاییدیه مدیران در جلسه هئیت مدیره تصویب شده باشد، باید توسط نمایندگانی از اعضای هئیت مدیره امضا شود.

ـ علت اصلی اخذ تاییدیه مدیران عبارت است از کاهش احتمال تفسیر نادرست مدیریت از مسئولیت خویش در قبال صورت های مالی.

ـ اخذ گواهینامه مدیران (تاییدیه مدیران) به منظور تایید مجدد صورت های مالی و اعلام اینکه کلیه وقایع مالی و تعهدات در صورت های مالی و یادداشت های پیوست درج شده است.

ـ مسئولیت شناسایی و افشای روابط با اشخاص وابسته و معاملات انجام شده با آنان بر عهده مدیریت واحد مورد رسیدگی است.

ـ فهرست اشخاص وابسته باید برای مراجعات بعدی در پرونده دایمی حسابرسی نگهداری شود.

ـ در انتخاب نمونه آزمایشی در حسابرسی، انتخاب نمونه بستگی به کفایت کنترل های داخلی دارد.

ـ هدف اولیه از طبقه بندی اقلام برای نمونه گیری در حسابرسی کاهش اثر پراکندگی در کل جامعه است.

ـ حداکثر اشتباه موجود در جامعه که حسابرس حاضر به پذیرش آن می باشد و با وجود آن، باز هم بر این باور است که نتایج حاصل از نمونه، هدف حسابرسی را برآورده می کند،

  اشتباه قابل تحمل نامیده می شود.

ـ هرچه اشتباه قابل تحمل ارزیابی شده توسط حسابرس بزرگتر باشد، اندازه نمونه باید کوچکتر باشد.

ـ اشتباه قابل تحمل با اندازه نمونه، رابطه معکوس دارد.

ـ احتمال این که حسابرسان بر اساس نمونه گیری به نتیجه ای متفاوت از نتیجه حاصل از رسیدگی به کل جامعه دست یابند، خطر نمونه گیری نامیده می شود.

ـ خطر نمونه گیری با اندازه نمونه، رابطه معکوس دارد.

ـ در صورت اتکای بیش از واقع بر سیستم کنترل داخلی، خطر کنترل در سطح پایین تعیین می شود و حجم آزمون های محتوا کاهش می یابد.

ـ خطر رد کردن نادرست به کارایی حسابرسی و نه به موثر بودن رسیدگی ها مربوط می شود.

ـ چنانچه برآورد اولیه از خطر کنترل پایین باشد، اندازه نمونه در آزمون کنترل ها افزایش می یابد.

ـ هنگامی که برآورد اولیه از خطر کنترل بالا باشد آزمون کنترل ها انجام نمی شود.

ـ هنگامی که برآورد اولیه از خطر کنترل بالا باشد، تعداد نمونه ها در آزمون های محتوا افزایش می یابد.

ـ تعداد اقلام جامعه معمولاً اثری بر اندازه نمونه در آزمون های محتوا ندارد.

ـ هدف اولیه حسابرسان از مستندسازی کاربرگ فراهم آوردن شواهد لازم برای پشتیبانی از اظهارنظر خود و شواهد مربوط به انجام حسابرسی طبق استانداردها است.

ـ کاربرگ های حسابرسی باید به گونه ای طراحی شود که متناسب با شرایط موجود و نیازهای حسابرسی در هر کار حسابرسی باشد.

ـ میزان و حجم کاربرگ های حسابرسی به قضاوت حرفه ای حسابرسان بستگی دارد.

ـ مراقبت و نگهداری کاربرگ های حسابرسی بر عهده حسابرس مستقل است.

ـ کاربرگ نهایی، جدول اصلی کنترل و تلخیص تمام کاربرگ های پرونده است و به عنوان ستون فقرات مجموعه کاربرگ های حسابرسی محسوب می شود.

ـ کاربرگی که یکی از سرفصل های عمده صورت های مالی را منعکس می کند، کاربرگ اصلی است.

ـ اقلام تشکیل دهنده مانده های هر یک از حسابها در کاربرگ فرعی درج می شود.

ـ اطلاعات بدست آمده از طریق سندرسی، اجرای روش های تحلیل، مشاهده عینی دارایی ها و سایر صورت گرفته طبق برنامه حسابرسی، در کاربرگ فرعی منعکس میشود.

ـ از کاربرگ تجزیه و تحلیل جهت بررسی، تشخیص و طبقه بندی کلیه اقلام بدهکار و بستانکار مندرج در یک حساب دفتر کل استفاده می شود.

ـ کاربرگی که برای اثبات ارتباط بین دو قلم کسب شده از منابع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرگ صورت مغایرت نامیده می شود.

ـ صورتجلسات مجامع عمومی و هئیت مدیره، نمونه ای از مدارک موید محسوب می شوند.

ـ به منظور حصول اطمینان از رعایت استاندارد های حسابرسی در انجام عملیات حسابرسی، موسسات حسابرسی باید به سیاست ها و روش های کنترل کیفیت اتکا نمایند.

ـ حدود سیاست های کنترل کیفیت به اندازة موسسه، ساختار سازمانی، نوع و ماهیت خدمات حرفه ای و رابطه منافع و مخارج در آن موسسه بستگی دارد.

ـ تقسیم کار از ارکان سیستم کنترل کیفیت یک موسسه حسابرسی است که هنگام تعیین روش ها و خط مشی های کنترل کیفیت باید در نظر گرفته شود.

ـ هدایت کار، بررسی و سرپرستی کار صرفاً روش های کنترل کیفیت در سطح هر کار حسابرسی هستند.

ـ بررسی همپیشگان به منظور اطمینان به کنترل کیفیت کار حسابرس انجام می شود.


 

خواندن 599 دفعه