به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
حسابرسی

حسابرسی صورتهای مالی

حسابرسی صورتهای مالی

در این مقاله از سری مقالات سایت گروه مالی و بازرگانی اقتصاد قرن قصد داریم تا توضیحاتی را در خصوص حسابرسی صورتهای مالی و نحوه ی مدیریت امور مالی و مالیاتی در کسب و کارهای مختلف ارائه دهیم. آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که ضرورت به کارگیری حسابرسی چیست و چه کمکی به پیشرفت و ارتقای یک بیزینس خواهد کرد؟ یکی از مهم ترین فواید حسابرسی صورت های مالی این است که شخص حسابرس با دقت کافی تمامی صورت های مالی و گزارشات آن ها را بررسی می نماید تا از مطابقت آن ها با استاندارد های تعیین شده در این زمینه مطمئن شود. تنها زمانی که تمامی اسناد و اوراق از این مطابقت بهره مند باشند، می توان گفت که دارای اعتبار هستند.

تعیین میزان اعتبار صورتهای مالی در این نوع حسابرسی

تعیین میزان اعتبار صورتهای مالی در این نوع حسابرسی بر عهده ی شخصی است که به عنوان حسابرس این مسئولیت را بر عهده می گیرد و به منظور رسیدگی دقیق به این موضوع باید سطح دانش و تجربه ی این شخص به گونه ای باشد که از معیارهای مرسوم در این خصوص مطلع بوده و بر اساس آن ها بتواند موارد مختلف را اندازه گیری و ارزیابی نماید و تشخیص دهد که وضعیت موجود چه اثری بر وضعیت اقتصادی و کاری افراد ذینفع همانند سهامداران، اعتبار دهندگان و …. به نوعی به حسابرسی صورتهای مالی مرتبط می شوند، خواهند گذاشت. بسیاری از افراد حقوقی یا حقیقی به عنوان حسابرس در این حوزه مشغول به ارائه ی خدمات هستند و این شما هستید که به عنوان صاحب و مدیر یک کسب و کار انتخاب می نمایید که از خدمات کدامیک بهره مند شوید.

بسیاری از افراد خیلی راحت تر می توانند به شرکت های ارائه دهنده ی خدمات حسابرسی صورت های مالی همانند شرکت حسابرسی اقتصاد قرن اعتماد کنند. حسابرسان حرفه ای مجموعه ی ما با دقت بسیار زیادی وضعیت فعلی فعالیت های اقتصادی کسب و کار شما را بررسی خواهند کرد و با تمامی اصول پیش فرض آن ها را مطابقت می دهند. در حسابرسی صورتهای مالی این موضوع بسیار حائز اهمیت است که تمامی اطلاعات ثبت شده به صورت درست و صحیح بوده و بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه شده باشند و همانطور که گفتیم بررسی این مورد بر عهده ی شخص حسابرس می باشد.

ویژگی های حسابرس برای حسابرسی صورتهای مالی

  • آشنایی و تسلط کامل بر تمامی جنبه ها، معیارها، اصول و استانداردهای حسابداری
  • توانایی بررسی و شناخت دقیق کسب و کار هدف بر اساس شواهد موجود به منظور کسب اطلاعات بیشتر از آن
  • توانایی اطمینان بخشی به صاحب کسب و کار در جهت درست و بی نقص انجام شدن پروسه ی حسابرسی
  • برخورداری از تمامی موازین اخلاقی ای که برای شخصی که در این حوزه فعالیت می نماید، لازم می باشند همانند راز داری، درستکاری، آیین رفتار حرفه ای، دقت کافی و قدرت تشخیص و قضاوت صحیح
  • توانایی بررسی وکشف انواع تقلب یا اشتباهات در صورتهای مالی و ارائه ی یک گزارش کامل به شخص کارفرما ( اطمینان معقول )
  • توانایی انتخاب مناسب ترین و کار آمد ترین روش حسابرسی در هر پروژه با توجه به وضعیت فعلی آن کسب و کار
  • در نظر داشتن زمان بندی مشخص برای شروع ، رسیدگی و اتمام پروژه ( نظم در انجام امور )

خدمات حسابرسی صورت های مالی توسط گروه مالی اقتصاد قرن

شما مدیران، کارفرمایان عزیز می توانید جهت برخورداری از خدمات مورد نظر، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استفاده از جلسه ی مشاوره به منظور رسیدگی به امور مالی کسب و کار خود تنها از طریق یک تماس تلفنی با مجموعه ی ما اولین گام را در جهت ارتقا و پیشرفت دادن وضعیت کاری خود برداشته و مطمئن باشید که شرکت حسابرسی و حسابداری اقتصاد قرن با همکاری با مجرب ترین حسابداران و حسابرسان می تواند در این خصوص یاری رسان باشد.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «حسابرسی صورتهای مالی»

  1. سلام
    حسابرسی صورت های مالی را شما انجام میدهید ؟ برای حسابرسی صورت های مالی به حسابرسان مستقل نیاز هست حتما؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *