به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
شرکت حسابداری در کرج

شرکت حسابداری در کرج

شرکت حسابداری در کرج کجاست؟

یکی از بهترین شرکتهای حسابداری شرکت حسابداری اقتصاد قرن با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات حسابداری، امور مالی و مالیاتی آماده ارائه خدمات به شما می باشد. حسابداری یک تخصص برای انجام امور مالی شرکت های بزرگ و کوچک است و حسابدار جز اولین افرادی است که به تیم شرکت اضافه می شود، پس حسابداری جز اصل یک کسب و کار به حساب می آید و هیچ شرکتی بدون حسابدار قادر به ادامه فعالیت نیست. ما نیازهای شما را بررسی می کنیم و با در نظر گرفتن شرایط پیش رو و تحلیل موقعیت شرکت شما یک راهکار عملی ارائه خواهیم داد. از طرفی به دلیل پیچیده بودن مدیریت نیروی انسانی و قوانین حسابداری امروزه بسیاری از کسب و کارها امور حسابداری خود را برون سپاری کرده و با مراجعه به شرکت های حسابداری مشاوره نیز دریافت می کنند.

ما در شرکت حسابداری در کرج نگرانی ها و نیاز های شما را درک می کنیم با به کارگیری حسابداران نخبه و با تجربه شرایط را تحلیل کرده و خدمات و مشاوره های حسابداری و حسابرسی به شما عزیزان ارائه می دهیم. شرکت حسابداری در کرج آماده ارائه خدمات در بخش های مختلف از جمله خدمات مشاوره ای، خدمات حسابداری نرم افزاری، خدمات حسابداری مالیاتی، خدمات حسابرسی و نظارت مالی و… در بالاترین سطح ممکن می باشد. برای شناسایی خدمات مورد نیاز شرکت یا مجموعه خود کافیست با مشاوران شرکت حسابداری در کرج ارتباط بگیرید و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 در ادامه به شرح تعدادی از خدمات شرکت حسابداری در کرج می پردازیم:

خدمات حسابداری و مالی در شرکت حسابداری در کرج

خدمات حسابداری و مالی در شرکت حسابداری در کرج

در گذشته هر شرکت و مجموعه ای باید بخشی با عنوان واحد حسابداری برای بررسی و کنترل مسائل مالی در نظر میگرفت و با توجه با میزان کارها افرادی در این واحد به عنوان کارشناس مالی و حسابدار مشغول به انجام کار می شدند. اما با تغییراتی که در کارکرد شرکت ها به وجود آمده دیگر نیازی نیست بخشی جداگانه برای انجام این امور در نظر بگیرید و مشمول صرف هزینه های زیاد شوید شما با برون سپاری حسابداری خود از تخصص کارشناسان خبره ما بهره مند شوید. در حقیقت با گذر زمان مجموعه هایی با عنوان شرکت حسابداری به وجود آمده که تمامی امور حسابرسی و مالی و مالیاتی را به صورت اختصاصی انجام میدهند و شما به کمک سرویس برون سپاری شرکت حسابداری در کرج می توانید علاوه بر اینکه از مزایای داشتن یک تیم مجرب حسابداری بهره مند شوید با افراد متخصص در این زمینه نیز تعامل داشته باشد.

دفتر شرکت حسابداری در کرج

سپردن امور مالی به یک شرکت حسابداری باعث می شود هنگام برگزاری جلسات هماهنگ سازی روسای شرکت و صاحبان سرمایه، اطلاعات جدید و بروز در مورد حسابرسی و امور مالیاتی به دست آورده و علاوه بر برقراری ارتباط و تعامل با متخصصان این حیطه، از این که کارها کامل و بدون ایراد و نقص انجام میشود اطمینان کسب کنند.

خدمات حسابداری در کرج

شرکت های تولیدی صنعتی خدماتی بازرگانی فروشگاه ها و … با توجه به گستردگی فعالیت خود، تبادلات مالی و تعداد نیروی کار، با در نظر گرفتن نوع فعالیت و اطلاع از اینکه به واردات یا صادرات مشغول هستند، درگیر مسائل مالی گوناگون و متفاوتی هستند و هرکدام درگیر پیچیدگی های خاص خود هستند.

محاسبه مالیات و ارزش افزوده، چگونگی محاسبه سود و زیان، هزینه های خرید و فروش، هزینه های تمام شده و… نیازمند آشنایی حسابداران با جزییات هریک از این موارد می باشد، شرکت حسابداری در کرج با استفاده از متخصصان باتجربه و نخبه تمامی امور حسابداری را بر عهده گرفته و هم چنین قادر به اعزام حسابدار، مدیر و مشاور مالی به صورت تمام وقت یا پاره وقت به مراکز و ارائه خدماتی همچون: ثبت اسناد و تهیه صورت های مالی، گزارش های محاسباتی و مالی، تبدیل و ترجمه صورت های مالی و… می باشد.

خدمات حسابرسی و نظارت مالی در کرج

در این مرحله تمامی فرآیندهای مالی و اسناد مربوط به آن ها مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر اختلافی ناشی از ناقص بودن مدارک و یا محاسبات وجود دارد مشخص شود و راه حلی برای حل مشکل به کار گرفته شود.

لازم به ذکر است که حسابرسی به صورت داخلی و در درون خود سازمان نیز انجام می شود که هدف این کار ارائه گزارش به مدیران و حفظ منابع و دارایی ها و همچنین برنامه ریزی مالی سازمان در آینده می باشد نتایج آن در خود سازمان می ماند و بیرون منتشر نمی شود که به آن حسابرسی داخلی می گویند، این عمل معمولا هر سه ماه، شش ماه یا یکسال یکبار توسط افراد متخصص در این زمینه که به استانداردهای حسابداری نیز آشنا هستند انجام می شود.

در مقابل نوع دیگری از حسابرسی وجود دارد به نام حسابرسی مستقل که معمولا به درخواست یک نهاد نظارتی مانند اداره مالیات، سازمان ها و موسسات حسابرسی انجام می شود. حسابرسی خارجی به دلایل مختلف و به منظور خاصی انجام میشود اما مهمترین دلیل همانگونه که ذکر شد بررسی عملکرد مالی شرکت و ارائه گزارش به ارگان های خارج از سازمان مانند بانک ها در دوره های مالی یک ساله  انجام می شود.

در ادامه انواع رایج حسابرسی و خدمات مالی و مالیاتی در کرج را به اختصار شرح می دهیم

شرکت حسابداری اقتصاد قرن در کرج دارای مجوز رسمی فعالیت ار اتاق اصناف ایران

حسابرسی صورت های مالی در کرج

با درخواست مدیران صورت های مالی درون سازمان تهیه می شود روش دیگر به صورت برون سازمانی می باشد. گزارش های برون سازمانی مورد استفاده افراد حقیقی و حقوقی مانند سرمایه گذاران، بانک ها و… خارج از سازمان قرار می گیرد پس باید به طور عمومی منتشر شود. این سازمان ها و اشخاص به ریز جزییات نیاز ندارند بلکه تنها به سود و زیان شرکت، گردش نقدی و … نیاز دارند. برای اعتبار بخشیدن به این حسابرسی باید بر طبق شواهد و مدارک معتبر تمامی بخش های صورت مالی با اصول حسابداری تطبیق داده شود.

حسابرسی مالیاتی در کرج

حسابرسی مالیاتی در واقع نمونه ای از حسابرسی صورت مالی است که در شکل گزارش با آن تفاوت دارد. مدارک موجود با در نظر گرفتن اینکه چه تاثیری در قانون مالیات های مستقیم دارند مورد بررسی قرار می گیرند. حسابرس مالیاتی باید به این که چه هر کسب و کاری شامل چه مالیاتی می شود اطلاع دقیق داشته باشد و در کدام یک از صورت حساب ها، دریافت ها و پرداخت ها باید قوانین مندرج مالیات رعایت شود. اطلاعاتی که در این نوع حسابرسی گزارش می شود باید کاملا صحیح باشد و قابلیت ارزیابی داشته باشد. یکی از ویژگی های مثبت در این نوع حسابرسی این است که شرکت می تواند از عواقب پرداخت نشدن یا دیرکرد در پرداخت مطلع شود و با تجربه ای که بدست می آید مالیات شرکت را به شکلی معقول محاسبه شود و دیگر مشمول جریمه نشود.

حسابرسی عملیاتی یا یافته های عینی

مدیر هر شرکت باید از گردش کار اداری و سیستم های مالی خود اطلاع و اطمینان لازم را کسب کند برای این منظور می تواند بررسی تمامی گردش های مالی و فعالیت شرکت را به موسسه حسابرسی در کرج سپرده و در نهایت موسسه حسابرسی در کرج یک گزارش به مدیران ارائه می دهند. مدیران در این گزارش متوجه نقاط ضعف شده و با بکارگیری راهکارهای مدیریتی ارائه شده برای بهبود روند عملیاتی شرکت تلاش می کنند.

حسابرسی موارد خاص

در این بین حسابرسی هایی نیز وجود دارد که جزو موارد خاص محسوب می شوند مانند اصلاح حساب ها، مواقعی که بین شرکا اختلاف وجود دارد و برای کشف این اختلافات حسابرسی صورت میگیرد و حسابرسی  در زمان ارزش گذاری شرکت ها.

خدمات و مشاوره مالیاتی به شرکت ها

دریافت خدمات مالیاتی و مشاوره های مالیاتی از ضروریاتی هستند که هر شرکت باید برای ادمه فعالیت های اقتصادی خود از آن بهره گیرد اما از آن جا که پیدا کردن نیروی متخصص و با تجربه کاری زمان بر و پرهزینه است شرکت ها می توانند با برون سپاری خدمات مالیاتی از هزینه های جاری کم کرده و از زمان استفاده بهینه ببرند.

به این ترتیب بهترین راه حل کمک گرفتن از شرکت های خدمات مالیاتی است، شرکت حسابداری در کرج با بهره گیری از نیروهای متخصص، در کمترین زمان ممکن، آماده ارائه خدمات مالیاتی و مشاوره های لازم می باشد. در ادامه با تعدادی از این خدمات آشنا می شوید.

تنظیم اظهارنامه عملکرد دوره مالی

در تمامی معاملات و رخدادهای مالی پس از اینکه سود و زیان مشخص شد باید اظهارنامه ای تنظیم شود که بر طبق آن ۲۵ درصد سود حاصل به عنوان مالیات پرداخت شود. طبق ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم

تمامی اشخاص حقوقی با هر شغل و درآمدی و طبق قانون ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم تمامی اشخاص حقوقی و شرکت ها برای اظهارنامه مالیاتی باید در موعد مقرر سال مالی اقدام کنند.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مصرف کننده برای کالای خریداری شده مالیات می پردازد که شرکت ها و موسسات وظیفه دریافت آن و پرداخت آن به سازمان مالیات کشور را دارند. سازمان امور مالیاتی کشور هر سال درصدی برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده تعیین می کند که به دو بخش مالیات و عوارض تقسیم شده و هنگام واریز از طرف شرکت به دو حساب جداگانه منتقل می شود.

اختلاف مالیات دریافتی از مالیات پرداختی مبلغی است که باید به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شود. در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات دریافتی همان اطلاعات فروش و صادرات است و مالیات پرداخت شده شامل خرید و واردات می باشد. تمامی موسسات و شرکت ها باید برای تکمیل اظهارنامه هر فصل اقدام کنند.

تنظیم لیست مالیات حقوق

همه ی افراد شاغل که حقوق و مزایا دریافت می کنند بخشی از آن را به عنوان مالیات به وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت می کنند این مبلغ هر سال متفاوت است و طی بخشنامه ایی به کارفرمایان ارسال شده و آن ها موظف هستند که این مبلغ را از حقوق افراد کم کرده و به حساب وزارتخانه واریز کنند.

در این مقاله به مهم ترین خدمات حسابداری و حسابرسی مورد نیاز شرکت ها اشاره شد. شرکت حسابداری در کرج با بهره گیری از حسابداران مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی در بالاترین سطح ممکن به شرکت ها و سازمان ها می باشد.

دفتر شرکت حسابداری در کرج

۵/۵ - (۲ امتیاز)

161 دیدگاه دربارهٔ «شرکت حسابداری در کرج»

    1. سلام وقت بخیر صورت های مالی اساسی که شامل صورت سود و زیان – صورت جریان وجوه نقد – صورت گردش سرمایه و صورت وضعیت مالی میباشد را در مواعد زمانی مشخص باید ارائه دهند.

    2. بستگی به نوع شرکت ارائه صورتهای مالی میتونه متفاوت باشه اما صورتهای مالی قانونی شامل صورت جریان وجوه نقد و صورت سود و زیان جامع و صورت وضعیت ماای یا همان ترازنامه میباشد

      1. سلام و خسته نباشید
        در رابطه با مالیات حقوق پرسنل آیا حق مسکن و خوار و بار مشمول مالیات هستند؟

    1. سلام با شماره های دفتر کرج
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳
      شماره های دفتر تهران
      ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱
      ۰۲۱۴۴۰۹۸۴۷۰

      1. سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

      2. بله انبارگردانی هم انجام میدهیم برای کسب اطلاعات با شماره های زیر تماس بگیرید
        ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
        ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳

    1. سلام
      مبنای کلی ارزش گذاری یک شرکت بر چه اساسی صورت میگیرد؟
      و نقش صورت وضعیت مالی در این ارزش گذاری چه میزان تاثیر دارد؟
      ممنون میشم پاسخ بدید

      1. سلام وقت بخیر صورت وضعیت مالی یک شرکت وضعیت میزان سرمایه شرکت، دارایی ها و بدهی های شرکت را در یک روز مشخص نشان میدهد. اما مبنای ارزش گذاری یک شرکت فقط صورت وضعیت مالی نیست بلکه میزان سود دهی شرکت یا حتی میزان سرمایه در گردش شرکت هم تعیین کننده این ارزش گذاری هستند در واقع برای ارزش گذاری یک شرکت علاوه بر صورت وضعیت مالی بهتر هست به صورت سود و زیان و صورت گردش سرمایه و حتی بعضی از اهرم ها و نسبت های مالی مراجعه کرد.

  1. شبتون بخیر
    شرکت شما در کرج کارهای لیست مالیات حقوق رو انجام میده؟؟
    لیست بیمه هم رد میکنید برای پرسنل فروشگاهی؟

  2. سلام من برای فروشگاه مواد غذایی که در کرج دارم نیرو و خدمات حسابداری و حسابرسی میخواستم
    امکان برقراری تماس با شما چگونه است؟

  3. سلام
    من میخوام لیست حقوق و دستمزد رد کنم و بیمه پرسنلم رو
    امکان اعزام نیرو برای کارگاه من در کرج دارید یا خیر

    1. سلام و درود بر شما بله
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید

  4. سلام
    شرکت من در شرف ورشکستگی است…میخواستم بابت کارهای حسابداری و مالیاتیم مشاوره بگیرم براتون

    1. سلام برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید

    1. سلام وقت بخیر مهم ترین اسناد و مدارک شامل دفاتر روزنامه و کل، ترازهای آزمایشی قبل و بعد از بستن حسابها در سه سطح، صورت سود و زیان در سه سطح، گزارش ترازنامه شرکت، تمام اسناد و مدارک اعم از فاکتورهای رسمی و اسناد مربوط به درآمد یا هزینه، تمام صورت حسابهای خرید یا فروش به همراه رسید پرداخت آنها، پرینت تمام حسابهای بانکی شرکت، گزارش کاردکس کالا و در بعضی موارد گزارش آنالیز بهای تمام شده و در نهایت مهر شرکت

    1. سلام و درود بر شما برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید

    1. سلام و درود بر شما بله
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید

    1. سلام وقت بخیر اگر منظور شما عدم ارسال اظهارنامه عملکرد هست، مودی مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی ۳۰% از مالیات تعلق گرفته خواهد شد.
      اگر منظور شما کتمان درآمد در زمان ارسال اظهارنامه عمکلرد هست باز همین طور مودی مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی خواهد شد.

    1. سلام وقت بخیر اسناد و مدارک لازم برای حسابرسی بیمه ای شامل لیست کارکنان، قراردادها، مفاصا حسابهای مربوط به بیمه، صورت های مالی، تمام اسناد مالی، فیش های پرداخت حق بیمه، ترازنامه در سه سطح، اظهارنامه مالیاتی، برگه های تشخیص و قطعی مالیاتی، دفاتر قانونی میباشد.

    1. سوئیفت یا swift در واقع خلاصه شده عبارت the society for worldwide interbank financial telecopmmunication به معنی انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین المللی هست.
      در زمان تبادل وجه در خرید خارجی یا واردات، ضروری هست که وارد کننده اطلاعات بانکی فروشنده را داشته باشد. از جمله این اطلاعات سوئیفت هست. در واقع سوئیفت کد شامل حروف و اعداد انگلیسی هست و همین طور محل داد و سند نرم افزار و سرویس های مختلف به موسسات مالی می باشد.

    1. صورت های مالی تلفیقی بیشتر در شرکت هایی که حالت هلدینگ دارند کاربرد دارد و در واقع اطلاعات مربوط به صورت های مالی واحد تجاری اصلی و واحدهای تجاری فرعی تلفیق و ترکیب میشوند.
      به بیان ساده صورت های مالی تلفیقی یعنی ایجاد یک صورت مالی از تلفیق چند صورت مالی شرکت های زیر مجموعه ی شرکت مادر

  5. در مورد تسعیر ارز و نحوه انجام آن و حسابدارای واردات و صادرات شرکت های بازرگانی هم دوره های آموزشی برگزار میکنید؟

    1. سلام و درود بر شما بله برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

    1. محمد خوانساری

      سلام وقت بخیر .
      مطابق بخشنامه ۲۳۲/۴۶۳۵۷ مورخه ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ :
      در اجرای ماده ۲۷۲ ق.م.م :
      الف -اشخاص حقوقی و حقیقی براساس نوع فعالیت و حجم فعالیت
      ب – شرکت سهامی عام و تابعه
      ج – شرکت های سرمایه گذاری
      طبق مقررات قانونی مکلف به نگهداری دفاتر قانونی می‌باشند که براساس آخرین اظهارنامه تسلیمی خود جمع کل ناخالص درآمد اعم از عملیاتی و غیر عملیاتی ۸۰ میلیارد ریال و مجموع دارایی ها ۱۵۰ میلیارد ریال باشد .
      ۳ماه بعد از تسلیم اظهارنامه عملکرد موظف هستند صورت های مالی حسابرسی شده را تسلیم کنند .
      جریمه عدم تسلیم صورت های مالی حسابرسی شده ۲۰٪ میباشد .

  6. سودابه مهین ترابی

    سلام وقت بخیر
    شما خدمات حسابداری بابت فروشگاه های زنجیره ای در تهران و کرج هم انجام میدید؟

    1. محمد خوانساری

      سلام وقت بخیر .
      جهت همکاری میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید :
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲

    2. سلام و درود بر شما بله
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

  7. فاطمه ارجمند

    سلام
    جهت برون سازمانی کردن خدمات حسابداری و همکاری با شرکت شما با چه شماره ای میتونم ارتباط داشته باشم؟
    اسم میدیریت مجموعه رو میتونم بدونم؟

    1. محمد خوانساری

      سلام وقت بخیر .
      جهت همکاری میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲

    2. سلام و درود بر شما جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

    3. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

      با مدیریت آقای پیروز جوان میری

    1. سلام و درود بر شما
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ و ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۳ در ارتباط باشید.

    1. محمد خوانساری

      سلام وقت بخیر .
      براساس قانون ارزش افزوده دائمی جدید:
      ماده ۳۵:درصورت عدم ثبت نام درسامانه مودیان مشمول جریمه بند الف ماده ۳۶ و بند ب ماده ۲۲ قانون پایانه فروشگاهی خواهند بود . مودی موظف است حداکثر تا پایان هر دوره مالیاتی اظهارنامه مالیات برارزش افزوده را تسلیم نماید .
      ماده ۳۶ : عدم تسلیم اظهارنامه بعد از ثبت نام در سامانه مودیان و آن دسته از مودیانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند معادل ۱۰ میلیون ریال یا ۲برابر مالیات و عوارض پرداخت نشده هرکدام که بیشتر باشد .
      کتمان معامله بیش اظهاری مالیات و عوارض خرید و کم اظهاری مالیات و عوارض فروش ، ثبت معاملات بنام شخص دیگر ، معادل ۲ برابر مالیات و عوارض پرداخت نشده .
      دریافت مالیات و عوارض کالاهای معاف معادل ۲ برابر مالیات و عوارض دریافتی
      ماده ۳۷ : تاخیر در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معادل ۲٪ مالیات و عوارض پرداخت نشده

    2. محمد خوانساری

      عدم ارسال فهرست صورت معاملات فصلی ماده ۱۶۹ ق.م.م معادل ۱٪ معاملات گزارش نشده میباشد .
      عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران و بالعکس ، عدم صدور صورتحساب فروش کالا یا خدمات معادل۲٪ مبلغ مورد معامله .

    3. سلام وقت بخیر اگر منظور شما عدم ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هست، شامل جریمه ۲۵٪ تا ۱۰۰٪ مالیات متعلق میباشد و در صورت تأخیر در پرداخت شامل ماهانه ۲٪ جریمه خواهد بود.

  8. معصومه محمد خانی

    پرداخت نشدن یا دیرکرد در پرداخت مبلغ مشخص شده در حسابداری مالیاتی چه مشکلی به وجود میاره؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت عدم پرداخت مالیات قطعی شده تا ده روز، برگ ابلاغ به مودی ارسال خواهد شد. در اینصورت مودی از تاریخ ابلاغ تا یک ماه فرصت دارد، تمام بدهی های خود را بپردازد.

  9. سلام وقت بخیر
    در صورت عدم پرداخت مالیات قطعی شده تا ده روز، برگ ابلاغ به مودی ارسال خواهد شد. در اینصورت مودی از تاریخ ابلاغ تا یک ماه فرصت دارد، تمام بدهی های خود را بپردازد.

    1. سلام و درود بر شما
      بله برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ در ارتباط باشید

  10. سلام وقت بخیر
    در اظهارنامه ی اجاره ی املاک
    زیربنای مفید به نسب سهم موجر وارد میشه؟!
    یا کل زیربنارو وارد میکنیم؟

  11. محمد خوانساری

    سلام وقت بخیر
    اگر اظهارنامه مالیات بر درآمد عملکرد در موعد مقرر ارسال نشود نحوه برخورد ممیزین به چه صورت میباشد و آیا مودی جریمه خواهد شد ؟
    ممنونم 🙏

  12. محمد خوانساری

    سلام و عرض ادب .
    اگر در زمان ارسال اظهارنامه مالیات بردرآمد عملکرد مبلغ مالیات ابرازی در ترازنامه قید نشود مشکلی به وجود نمی آید ؟

    1. سلام و درود بر شما
      در مورد مالیات حقوق:
      طبق بند ۵ ماه ۹۱ قانون مالیات های مستقیم بازخرید مرخصی معاف از مالیات حقوق است. همچنین طبق طبق بند ۶ ماده ۹۱ ق.م.م و ماده ۳۶ قانون کار هزینه سفر و حق ماموریت خارجی فقط معاف از مالیات حقوق هستند و از طرفی طبق بند و تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ تمام مزایای حقوق پرسنل مشمول مالیات حقوق می شوند. یعنی ماموریت داخلی مشمول مالیات حقوق می باشد.
      در مورد بیمه:
      بازخرید مرخصی معاف از بیمه می باشد اما ماموریت داخلی و خارجی مشمول بیمه خواهد بود و فقط هزینه سفر ماموریت خارجی معاف از بیمه می باشد.

  13. مبینا میرزایی

    کارکرد فرد در محاسبه وپرداخت کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار،حق مسکن و حق اولاد تاثیر داره؟

    1. سلام و درود بر شما بله
      به عنوان مثال اگر پرسنل در ماه جاری فقط ۱۰ روز کارکرد دارد، مزایای ثابت و مستمر شامل حق مسکن، حق خواروبار، سنوات روزانه (به شرط رعایت)، حق اولاد (به شرط رعایت) به میزان ۱۰ روز کارکرد به پرسنل تعلق میگیرد
      ۹.۰۰۰.۰۰۰/۳۰=۳۰۰.۰۰۰*۱۰=۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال حق مسکن (برای ۱۰ روز کارکرد)
      ۱۱.۰۰۰.۰۰۰/۳۰=۳۶۶.۶۶۷*۱۰=۳.۶۶۶.۶۷۰ ریال حق خواربار (برای ۱۰ روز کارکرد)
      ۵.۳۰۸.۲۸۴/۳۰=۱۷۶.۹۴۳*۱۰=۱.۷۶۹.۴۲۸ ریال حق اولاد برای هر فرزند (برای ۱۰ روز کارکرد)
      ۲.۱۰۰.۰۰۰/۳۰=۷۰.۰۰۰*۱۰=۷۰۰.۰۰۰ ریال سنوات روزانه (برای ۱۰ روز کارکرد)

    1. سلام و درود بر شما
      بله برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های واحد آموزش در ارتباط باشید.

    1. سلام و درود بر شما
      ترک کار در لیست مالیات حقوق دارای دو مرحله است:
      مرحله اول) یک بار در سامانه مالیات حقوق وارد قسمت حقوق بگیران شده و روی گزینه فهرست حقوق بگیران کلیک نموده سپس گزینه عملیات پرسنل مد نظر را انتخاب نموده و تاریخ ترک کار را در کادر متنی وارد کرده و کلید ثبت پایان کار را کلیک نمایید.
      مرحله دوم) یک بار دیگر در سامانه مالیات حقوق وارد قسمت فهرست حقوق شده در این قسمت روی گزینه فهرست لیست ها کلیک نموده و در آخرین لیست مالیات حقوق شرکت، روی گزینه عملیات کلیک نموده و سپس گزینه فهرست پرسنل را انتخاب میکنید و با انتخاب گزینه ویرایش پرسنل مد نظر خود، تاریخ ترک کار را در کادر متنی مربوط به عبارت تاریخ پایان کار وارد میکنید.
      نکته ای که وجود دارد این هست که حتما هر دو مرحله کامل انجام شود.

    1. سلام و درود بر شما
      بله به عنوان مثال اگر پرسنل در یک ماه فقط ۱۰ روز کارکرد داشته باشد، به ازای ۱۰روز کارکرد مزایای ثابت و مستمر شامل حق مسکن، حق خواروبار، سنوات روزانه (به شرط رعایت) به میزان ۱۰روز کارکرد به پرسنل تعلق میگیرد.
      ۹.۰۰۰.۰۰۰/۳۰=۳۰۰.۰۰۰*۱۰=۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال حق مسکن
      ۱۱.۰۰۰.۰۰۰/۳۰=۳۶۶.۶۶۷*۱۰=۳.۶۶۶.۶۷۰ ریال حق خواربار
      ۲.۱۰۰.۰۰۰/۳۰=۷۰.۰۰۰*۱۰=۷۰۰.۰۰۰ ریال سنوات روزانه

  14. احتراما اگر شخصی اسمش در بیست بازرسی باشد ولی چند ماه بیمه زد نشده باشه واسشون جریمه رو چطور محاسبه می کنن

    1. سلام و درود بر شما
      بله برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های واحد آموزش در ارتباط باشید

    1. سلام و درود بر شما
      ثبت تعهدی: در این مبنا، مطالبات و درآمد ها به محض تحقق شناسایی می شوند و به محض وصول، به موجودی نقد اضافه می شوند همین طور تعهدات و هزینه ها به محض تحمیل شناسایی می شوند و به محض پرداخت، از موجودی نقد کم می شوند. در واقع در مبنای تعهدی کامل برای مطالبات و درآمدها از حسابهای دریافتنی تجاری و سایر دریافتنی ها استفاده می شود و برای تعهدات و هزینه ها از حسابهای پرداختنی تجاری و سایر پرداختنی ها استفاده می شود.
      ثبت نیمه تعهدی: در این مبنا، درآمدها به صورت نقدی (در صورت تسویه غیرکامل با پیش دریافت) شناسایی می شوند اما تعهدات و هزینه ها به صورت تعهدی (استفاده از حسابهای پرداختنی تجاری و سایر پرداختنی ها) شناسایی می شوند.

    1. سلام و درود بر شما
      بابت ثبت پیش دریافت از کارفرما:
      بانک (بد)
      پیش دریافت (بس)
      بابت ثبت درآمد پیمانکاری:
      حسابهای دریافتنی (بد)
      پیش دریافت (بد)
      صورت وضعیت های تأیید شده (بس)
      بابت دریافت وجه صورت وضعیت های تأیید شده:
      بانک (بد)
      حسابهای دریافتنی (بس)
      بابت دریافت سپرده حسن انجام کار:
      بانک (بد)
      سپرده حسن انجام کار (بس)

    1. سلام و درود بر شما
      بله مشمول جریمه عدم ارسال معادل ۱۰% حق بیمه پرداختی خواهید شد و جریمه تأخیر در پرداخت بیمه به ازای هر ماه تأخیر ۲% حق بیمه پرداختی خواهد بود.

    1. سلام وقت بخیر
      اگر منظور شما از مالیات فصلی، گزارش معاملات فصلی می باشد، ارسال این گزارش که شامل خرید و فروش داخلی، صادرات و واردات، اجاره، صورت وضعیت های پیمانکاری و قراردادها هست، به صورت فصل به فصل در بازه زمانی قانونی ۴۵ روز پس از پایان هر فصل انجام شده و گزارش می شود و پرداختی بابت این قضیه وجود ندارد.
      اما اگر منظور شما اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است، ارسال این اظهارنامه نیز به صورت فصل به فصل و در بازه زمانی ۱۵ روز بعد از هر فصل انجام شده و در صورتی که فروش یا صادرات در یک فصل بیشتر از خرید یا واردات در همان فصل باشد، قاعدتا به میزان ارزش افزوده محاسبه شده پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را لازم هست در موعد مقرر انجام دهید .

  15. ما فقط بزای امور مالیاتی نیرو می خواستم شما نیرو به شهرستان هم می فرستید ما قزوین هستیم شهرک صنعتی

  16. کارکرد فرد در محاسبه وپرداخت کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار،حق مسکن و حق اولاد تاثیر داره؟

    1. اقتصاد قرن

      سلام بستگی به نوع قراردادش داره ماه مزد باشه یا پاره وقت روز مزد یا ساعت مزد

    1. سلام و درود بر شما
      مالیات تکلیفی کارخانه جات شامل موارد زیر می باشد
      ۱) ثبت نام در سامانه مؤدیان
      ۲) ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر
      ۳) استفاده از سامانه پرداخت آنلاین و درگاه های پرداخت اینترنتی
      ۴) صدور صورتحساب معاملات در سامانه مؤدیان
      ۵) ارایه فهرست معاملات فصلی به سازمان امور مالیاتی
      ۶) تهیه دفاتر قانونی و گزارشات مربوط به صورت وضعیت مالی و صورت سود و زیان
      ۷) محاسبه مالیات حقوق کارگران و افشا در سامانه مربوطه

    1. سلام و درود بر شما
      بهای تمام شده محصولات بازرگانی به صورت زیر محاسبه میشود
      موجودی کالای ابتدای دوره + بهای تمام شده کالای خریداری شده – موجودی کالای پایان دوره = بهای تمام شده کالای فروش رفته
      بهای تمام شده کالای خریداری شده = خرید ناخالص – تخفیفات نقدی خرید – برگشت از خرید + هزینه حمل کالای خریداری شده
      بهای تمام شده محصولات تولیدی به صورت زیر محاسبه میشود
      هزینه های مستقیم + هزینه های غیر مستقیم = بهای تمام شده کالای فروش رفته
      هزینه های مستقیم = مواد مصرفی استفاده شده در ساخت محصول + هزینه حقوق نیروی کاری که مستقیما در خط تولید قرار دارند (پرسنل عملیاتی)
      هزینه های غیر مستقیم = هزینه های بازاریابی + هزینه اجاره + و …
      نکته ای که در شرکت های تولیدی وجود دارد این هست که بین بهای تمام شده کالای ساخته شده و بهای تمام شده کالای فروش رفته تفاوت هست به این معنی که بهای تمام شده کالای ساخته شده مرتبط با تمام هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربوط به خط تولید هست و بهای تمام شده کالای فروش رفته مرتبط با تمام هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مربط به بخش فروش محصول تولید شده هست

  17. سلام وقت بخیر
    بعد از بارگزاری کلید خصوصی و شناسه یکتا در نرم افزار چه مرحله رو باید انجام بدیم؟

    1. سلام و درود بر شما
      بعد از طی کردن مراحل مربوط به دریافت حافظه مالیاتی، گواهی مهر سازمانی، کلید خصوصی و شناسه یکتا اقدام به اختصاص دادن شناسه مالیاتی کالا و شناسه مالیاتی واحد سنجش کالا در نرم افزار نموده و پس از جمع آوری اطلاعات صورتحساب ها در بازه های زمانی مشخص، اقدام به ارسال صورتحساب ها در سامانه مودیان از طریق نرم افزار می نمایید

  18. احتراما سند حقوق و دستمزد رو با مالیات و بیمه رو کامل میشه لطف کنید ممنون میشم از شما ها احتراما

    1. سلام و درود بر شما
      هزینه حقوق و دستمرد – حقوق و مزایا – حقوق ناخالص (بد)
      هزینه حقوق و دستمزد – ۲۳% بیمه سهم کارفرما (بد)
      هزینه حقوق و دستمزد – عیدی کارکرد – جاری کارکنان ( بد)
      هزینه حقوق و دستمزد – سنوات خدمتی – جاری کارکنان (بد)
      سایر پرداختنی های – حقوق پرداختنی – خالص حقوق (بس)
      سایر پرداختنی ها – بیمه پرداختنی – ۳۰% بیمه پرداختنی (بس)
      سایر پرداختنی ها – مالیات تکلیفی – مالیات حقوق (بس)
      سایر پرداختنی ها – مالیات تکلیفی – مالیات عیدی (بس)
      سایر پرداختنی ها – عیدی پرداختنی – جاری کارکنان (بس)
      سایر پرداختنی ها – سنوات خدمتی – جاری کارکنان (بس)

    1. سلام و درود بر شما
      اشخاص حقوقی از ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      مشاغل طبق موارد ذکر شده از قانون تسهیل پایانه های فروشگاهی از ۱۴۰۲/۱۰/۰۱

  19. سند های تعهدی و نیمه تعهدی رو در شرکت هایه پیمانکاری میشه توضیح مختصری بدید ممنون میشم از شما

    1. سلام وقت بخیر
      تایم نهایی برای اصلاح اظهارنامه عملکرد برای اشخاص حقوقی برای هر سال مالی نهایت تا ۳۱ مرداد ماه می باشد.

    1. در سند دائمی جهت اصلاح و ویرایش باید موجز از مدیر عامل گرفت ولی در اسناد موقت اصلاح وویرایش تکسط سرپرست حسابداری انجام میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *