به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
خدمات انبار و انبار گردانی

گالری هلدینگ

سلسله مراتب تدوین اهداف و استراتژی‌‌ها در هلدینگ

استراتژی‌‌‌‌‌‌های تدوین شده در سازمان‌‌‌‌‌‌های هلدینگ در سطوح زیر تعریف می‌‌‌‌شوند:
– کلان
– ستاد ( ادارات و سرپرستی‌ها )
– واحد‌‌‌‌‌‌های صف ( مدیران و کارکنان )
– ساختار سازمان‌‌‌‌‌‌های هلدینگ

ساختار سازمان‌‌‌‌‌‌های هلدینگ در حالت ایده‌آل از شکل زیر تبعیت می‌‌‌‌نماید. در این ساختار ستاد هلدینگ از سطوح زیر تشکیل شده است که ماموریت اصلی آنها خدمت‌رسانی و هم‌افزایی در شرکت‌‌های زیر مجموعه می‌‌‌‌باشد.
واحد‌‌‌های صف نیز به کارخانجات، واحد‌‌‌های تولیدی و خدماتی تقسیم می‌‌‌‌شوند که ماموریت اصلی آنها درآمدزایی می‌‌‌‌باشد.

ویژگی‌‌‌های سازمان‌‌‌‌‌‌های هلدینگ

  • ایجاد هم‌افزایی از طریق
    دستیابی به تمرکز اقتصادی (Economies of Scale): تسهیم فرآیندها و خدمات بین واحد‌‌‌های مختلف کسب‌وکار.
    دستیابی به تمرکز اقتصادی (Economies of Scope): یکپارچه سازی اثربخش واحدها در زنجیره ارزش(مدیریت زنجیره تامینSCM)
  • هم‌افزایی به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی سازمان هلدینگ به‌شمار می‌‌‌‌رود. به این ترتیب اگر ارزش سازمان هلدینگ از مجموع ارزش تک‌تک واحد‌‌‌های آن بیشتر نباشد انحلال آن ضروری است.
  • افزایش اعتبار بین‌المللی برای شرکت‌‌های زیرمجموعه جهت انجام مبادلات بازرگانی با شرکت‌‌های خارج از کشور.
  • شناسایی فرصت‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذاری در عرصه‌‌‌‌‌‌های مختلف.
  • کنترل با مالکیت محدود.

1 دیدگاه دربارهٔ «گالری هلدینگ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *