به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
خدمات حسابداری و حسابرسی شرکت اقتصاد قرن

خدمات حسابداری و حسابرسی در کیش

شرکت حسابداری و موسسه حسابرسی اقتصاد قرن در جزیره کیش با بهره گیری از نیروهای مجرب و با سابقه،تمامی امور مربوط به حسابداری مرتبط با مراکز اقامتی هتل ها و مراکز تفریحی و ورزشی در جزیره کیش و انواع شرکت ها ( سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تعاونی و …. )، موسسات ، کارخانجات و … را بر عهده گرفته و بدین منظور امکان اعزام حسابدار،مدیر و مشاور مالی، به صورت پاره وقت و تمام وقت به مراکز نامبرده در جزیره کیش و سایر مناطق آزاد تجاری مقدور می باشد. از جمله مواردی که در زمینه خدمات حسابداری توسط شرکت حسابداری و موسسه حسابرسی اقتصاد قرن ارائه خواهد شد عبارتند از: تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم دفاتر قانونی ، ثبت اسناد و تهیه صورت های مالی از روی اسناد ناقص، ارائه ی گزارش های محاسباتی و مالی، طراحی کدینگ، ترجمه و تهیه صورت های مالی میباشد..

خدمات حسابرسی در کیش

یکی دیگر از خدمات شرکت اقتصاد قرن، ارائه ی خدمات حسابرسی در جزیره کیش و سایر مناطق آزاد جهت دریافت اعتبارات اسنادی ( ال سی ) می باشد که در دو زمینه ی داخلی و مالی صورت می پذیرد. در این پروسه به صورت اختصاصی به بررسی و ارزیابی درصد کارآمد بودن انواع منابع درون سازمانی پرداخته می شود و هدف نهایی افزایش دادن میزان کارایی و استفاده ی بهینه از امکانات در درون آن سازمان می باشد که در نهایت از دیدگاه اقتصادی موجب کاهش ریسک در نحوه ی عملکرد و عملیات آن شرکت، سازمان یا موسسه می گردد..

خدمات حسابداری در کیش

انجام خدمات حسابداری بصورت قرارداد هفتگی، ماهیانه و پشتیبانی حسابداری بستگی به حجم و نوع فعالیت جهت شرکتها و موسسات که در بخش های بازرگانی، پیمانکاری، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند.

لیست امور حسابداری در کیش به شرح ذیل می باشد :

  • استقرار سیستم مالی در انواع شرکتها
  • ثبت اسناد مالی و کلیه امور مربوط به حسابداری بصورت تمام وقت یا پاره وقت
  • تهیه گزارشات مالی بصورت ماهیانه یا دوره ای
  • تهیه صورت های مالی
  • خدمات مالیاتی

کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که در امور تجاری جزیره کیش فعالیت دارند مشمول پرداخت مالیاتی می باشند و با توجه به اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم در تیر ماه ۱۳۹۴ نوع معافیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی از معافیت به مالیات با نرخ صفر تغییر یافت بنابراین باید فرایند خدمات مالیاتی همانند سرزمین اصلی صورت گیرد تا از معافیت مالیاتی مناطق آزاد برخوردار گردند.

لیست امور خدمات مالیاتی جهت پوشش انواع مالیات از جمله مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر اجاره و مالیات بر حقوق بشرح ذیل می باشد:

مالیات بر درآمد :

  • تشکیل پرونده فیزیکی در اداره داریی گرفتن کد اقتصادی و شماره کلاسه
  • ثبت نام در سامانه دارائی و گرفتن نام کاربری و کلمه عبور
  • پلمپ و تحریر دفاتر قانونی
  • تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی
  • تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد
  • دفاعیه مالیاتی

مالیات بر ارزش افزوده:

  • تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده
  • تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده
  • گرفتن گواهینامه ارزش افزوده
  • شرکت در جلسه رسیدگی ارزش افزوده
  • تنظیم لوایح مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر درآمد اجاره:

  • تشکیل پرونده مستغلات
  • اظهارنامه مالیات بر املاک
  • دفاعیه مالیات بر املاک
  • تنظیم لوایح کاهش مالیات بر اجاره

تهیه لیست حقوق:

  • تنظیم لیست مالیات بر حقوق
  • تهیه فیش مالیات بر حقوق
  • خدمات بیمه پیمانکاری
  • خدمات بیمه ای در شرکتهای گوناگون با توجه به نوع فعالیت و قرادادهایشان متفاوت است که می توان به خدمات بیمه پرسنل و خدمات بیمه پیمانکاری تقسیم کرد.

عمده خدمات بیمه ای جزیره کیش در این زمینه بشرح ذیل می باشد:

  1. تشکیل پرونده بیمه
  2. دریافت کد کارگاهی
  3. دریافت ردیف پیمان مربوط به هر قرارداد
  4. ارسال لیست بیمه هر پیمان
  5. مشاوره در خصوص تنظیم قراردادهای پیمانکاری ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی
  6. رسیدگی به اسناد حسابداری جهت بررسی رعایت دستورالعمل های سازمان تامین اجتماعی
  7. شرکت در هیئت های بدوی و تجدید نظر
  8. کاهش مبلغ حق بیمه
  9. گرفتن مفاصا حساب بیمه

نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی

با توجه به بند (ت) ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱/۲/۱۳۹۴ و در اجرای بند (۹) راهکارهای عملیاتی برنامه راهبردی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۱۸۴۱۶/۵۰۱۹۳  مصوب  ۰۸/۰۹/۱۳۹۴ ، دستورالعمل مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی درخصوص نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی  به شرح زیر تصویب می­گردد:

ماده ۱- در این دستورالعمل اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

  • سازمان مالیاتی: سازمان امور مالیاتی کشور.
  • سازمان منطقه: سازمان­های مناطق آزاد تجاری- صنعتی.
  • دبیرخانه: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی.
  • قانون: قانون مالیات­های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحیه­ های بعدی آن و مقررات مالیاتی موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحیه‌های بعدی آن.
  • مجوز فعالیت: فرمی است که سازمان منطقه طبق مقررات مربوط فعالیت های اشخاص را در آن درج و صادر می‌نماید.
  • اشخاص حقیقی: کلیه اشخاص حقیقی که با مجوز سازمان منطقه به انواع فعالیت اقتصادی در منطقه اشتغال دارند.
  • در ادامه در خصوص اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد آمده است :
  • اشخاص حقوقی: کلیه اشخاص حقوقی که به‌موجب قوانین و مقررات مربوط به‌عنوان شخص حقوقی شناخته شده و با مجوز سازمان منطقه به انواع فعالیت اقتصادی در منطقه اشتغال دارند.
  • اظهارنامه مالیاتی: فرمی است به منظور ابراز درآمدها، هزینه‌ها، دارایی‌ها، بدهی‌ها، سرمایه، معافیت‌ها، درآمد مشمول مالیات، مالیات، بخشودگی مالیاتی و همچنین فروش کالا/ارائه خدمات، خرید کالا/دریافت خدمات، مالیات و عوارض دریافت‌شده، مالیات و عوارض پرداخت‌ شده و مانده بدهی/طلب; شامل اطلاعات هویتی و مکانی اشخاص حقیقی و حقوقی و حسب نوع و حجم فعالیت اشخاص مذکور جهت تشخیص مالیات بر درآمد مطابق نمونه هایی که طبق قانون توسط سازمان مالیاتی تهیه و اعلام می‌شود.
  • اطلاعات عملکرد مالی: اطلاعات رویدادهای مالی شامل دفاتر، اسناد، مدارک، ترازنامه، حساب سود و زیان، فهرست معاملات و حقوق پرداختی به کارکنان.
  • سامانه الکترونیکی: سامانه‌های الکترونیکی است که توسط سازمان مالیاتی ایجاد شده است تا اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی خود را حسب مورد از طریق آن ارسال نمایند.
  • شماره اقتصادی: شماره منحصر به فردی است که توسط سازمان مالیاتی با همکاری سازمان منطقه به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص داده می‌شود.
  • ثبت نام: ثبت اطلاعات هویتی، مکانی و مجوزهای فعالیت در سامانه ثبت­نام سازمان مالیاتی به ­منظور صدور شماره اقتصادی.

تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی در کیش

  • ماده ۲- در اجرای ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور و به‌موجب بند (ت) ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تبصره (۱) ماده ۱۴۶ مکرر قانون، شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد، داشتن مجوز فعالیت و تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی در مواعد مقرر قانونی است.
  • ماده ۳- سازمان مالیاتی موظف است پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، برای اشخاص حقیقی و حقوقی شماره اقتصادی تخصیص دهد و کارت اقتصادی صادر نماید.
  • تبصره ۱- اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مکلفند مادامی که برای آن‌ها شماره اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شماره اقتصادی قبلی، شماره ملی، شناسه ملی، شناسه مشارکت  مدنی وشماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نمایند.
  • ماده ۴- اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیت اشتغال دارند، به منظور ارائه اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی به سازمان مالیاتی، مکلف به ثبت‌نام و دریافت شماره اقتصادی می‌باشند.

در ادامه در خصوص اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد آمده است :

  • ماده ۵- اشخاص حقیقی می‌بایست برای هر واحد شغلی یا برای هر محل، جداگانه در نظام مالیاتی ثبت­نام نمایند.
  • تبصره ۱- چنانچه اشخاص حقیقی بر اساس مجوز فعالیت، بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند، برای تمامی این محل­ها فقط یک ثبت‌نام صورت خواهد گرفت و بنا بر اعلام شخص یکی از این محل­ها، به‌عنوان محل اصلی فعالیت مشخص و سایر محل ها به‌عنوان شعبه منظور خواهد شد. در صورت عدم انتخاب شخص، تعیین محل اصلی فعالیت به تشخیص سازمان منطقه خواهد بود.
  • تبصره ۲- چنانچه اشخاص حقیقی در یک محل بیش از یک فعالیت شغلی داشته باشند، مکلف به یک ثبت‌نام برای کلیه فعالیت‌های شغلی محل مذکور می‌باشند.
  • تبصره ۳- در مورد کارگاه ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضا نماید، شخص می‌تواند برای کلیه محل‌های مذکور یک ثبت‌نام به نشانی که به‌عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می‌نماید، انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت­های خود تسلیم نماید. در این صورت برای شخص مزبور یک پرونده به نشانی که اعلام می‌نماید، تشکیل می‌شود.
  • ماده ۶- اشخاص حقیقی که به صورت مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می‌شوند، به‌عنوان یک شخص در نظام مالیاتی ثبت‌نام خواهند شد. اشخاص مذکور مکلفند در زمان ثبت‌نام، اطلاعات مورد نیاز کلیه شرکا و نسبت سهم هر شریک را اعلام نمایند.
  • ماده ۷- اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند هرگونه تغییرات ازجمله انحلال، تعطیلی فعالیت [دائم یا موقت (تعلیق)]، تغییر نام، تغییر شغل، تغییر نشانی، تبدیل فعالیت انفرادی به مشارکتی یا بالعکس، تغییر شرکا (اختیاری یا قهری) و سایر موارد را حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ انجام یا وقوع تغییرات به سازمان مالیاتی اعلام نمایند.

نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی در کیش

  • ماده ۹- اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی مندرج در سامانه الکترونیکی مربوط، تهیه و ارسال نمایند. فهرست معاملات باید حداکثر در مقاطع سه‌ماهه (فصلی) تهیه و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل برای سامانه مذکور ارسال شود.

چنانچه انتهای سال مالی اشخاص حقوقی در خلال یکی از فصول سال شمسی باشد، این اشخاص مکلفند برای آن فصل، دو فهرست معامله تنظیم و ارسال نمایند به نحوی که از ابتدای فصل تا پایان سال مالی خود یک فهرست معامله و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان آن فصل نیز یک فهرست معامله دیگر داشته باشند.

  • ماده ۱۰- اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند فهرست حقوق پرداختی به کارکنان خود شامل نام و نشانی دریافت‌کنندگان حقوق و میزان آن را هنگام هر پرداخت یا تخصیص تا پایان ماه بعد از طریق سامانه الکترونیکی مربوط ارسال کنند و در ماه‌های بعد فقط ‌تغییرات را صورت دهند.
  • ماده ۱۱- اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند در صورت داشتن درآمد اجاره املاک، اظهارنامه خود را تا آخر تیرماه سال بعد از طریق سامانه مربوط ارائه نمایند.

در ادامه در خصوص اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد آمده است :

  • ماده ۱۲- اشخاص حقیقی مکلفند اظهارنامه مالیاتی، اطلاعات عملکردی سالیانه مربوط به فعالیت شغلی خود را در یک سال مالیاتی(سال شمسی) برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه تنظیم و تا آخر خردادماه سال بعد از طریق سامانه الکترونیکی مربوط ارسال نمایند.
  • ماده ۱۳- اشخاص حقوقی مکلفند اظهارنامه مالیاتی، ترازنامه و حساب سود و زیان خود را به همراه فهرست هویتی و شرکا، سهامداران و حسب مورد میزان سهم‌الشرکه یا تعداد سهام و نشانی هر یک از آن‌ها حداکثر تا  چهار  ماه  پس از سال مالی از طریق سامانه الکترونیکی مربوط ارسال نمایند.

  این دستور العمل مشتمل بر ۱۲ ماده و ۴ تبصره در تاریخ   ۲۲/۰۳/۱۳۹۶ مشترکا به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی و مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی رسیده است و از تاریخ تصویب لازم الاجرا می باشد.

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما ( اقتصاد قرن ) در تماس باشید ۰۹۱۲۳۹۸۲۹۲۵

3 دیدگاه دربارهٔ «خدمات حسابداری و حسابرسی در کیش»

  1. سلام کیش دفتر حسابدارى یا موسسه حسابرسى دارید یا فقط خدمات حسابدارى و حسابرسى رو انجام میدید؟
    مشاوره و خدمات مالیاتى هم دارید؟

  2. شرکت بازرگانی مهیا

    سلام اگه امکانش هست ی شماره تماس جهت همکاری در امور حسابداری در کیش ارسال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *