به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
خدمات حسابداری مجتمع های مسکونی

خدمات حسابداری و حسابرسی مجتمع تجاری، اداری و مسکونی

خدمات حسابداری و حسابرسی مجتمع تجاری، اداری و مسکونی

در این محتوا از شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن ما قصد داریم در مورد خدمات حسابداری و حسابرسی که می توان برای مجتمع های مسکونی و اداری و تجاری انجام داد مطالبی را ذکر کنیم. حسابداری یکی از رشته هایی است که امروزه به دلیل پیچیده شدن زندگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به دلیل تنوع و تعدد شاخه های فرعی این رشته برای انجام امور مربوط به حسابداری و حسابرسی هر واحد مجزایی از تخصص خاصی که مربوط به این رشته می باشد باید استفاده نمود. در واقع برای هر واحد تجاری و غیره می توان امور حسابداری و حسابرسی خاصی را انجام داد و این کار می بایست توسط متخصص مربوطه نیز انجام شود تا به بهترین شکل صورت بگیرد. امروزه مجتمع های تجاری، مسکونی، اداری و غیره به امور حسابداری و حسابرسی مربوط به خود را دارند. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از این امور آشنا کنیم.

دفتر خدمات مالی و حسابداری

حسابداری و حسابرسی در مجتمع های مسکونی

امروزه به دلیل شهرنشینی زندگی در آپارتمان های و مجتمع های مسکونی کاملا رایج شده است. با شروع زندگی در این مجتمع ها برای انجام برخی امور مانند دریافت شارژ ماهیانه، دریافت هزینه های مربوط به مسائل عمران و تعمیر و نگهداری ساختمان و غیره می بایست از تمام ساکنین هزینه هایی دریافت نمود. انجام این کار به طور حتم نیاز به دانستن یک سری قوانین و مقررات دارد. به این دلیل مدیران این مراکز چه از نوع مسکونی باشند و چه از نوع تجاری و اداری برای انجام امور ذکر شده در بالا نیازمند افرادی خواهند بود که بتوانند این کارها به نحو احسن انجام داده و نتیجه ی نهایی را ارائه دهند. بهترین گزینه برای انجام این کارها یک حسابدار مسلط به قوانین و مقررات مربوط به امور حسابداری و حسابرسی مجتمع های مسکونی و تجاری است.

پیش از هر چیزی ما بیان می کنیم اولین و مهمترین درآمد مجتمع های مسکونی برای پرداخت هزینه های ساختمان و انجام امور عمرانی و غیره در مجتمع دریافت شارژ ماهیانه از ساکنین آن می باشد. دریافت شارژ ممکن است به صورت ماهانه باشد یا این که به صورت سه ماهه و حتی می تواند سالیانه انجام گیرد. پرداخت شارژ در قانون تملک آپارتمان ها به صراحت ذکر شده است.

حسابداری و حسابرسی هزینه های مجتمع های مسکونی و تجاری

حسابداری و حسابرسی مربوط به هزینه های مرتبط به مجتمع های مسکونی و تجاری

همانطور که در بالا ذکر کردیم یکی از راه های کسب درآمد مجتمع ها دریافت شارژ ماهیانه یا سالانه از ساکنین آن ها می باشد. اما گاهی علاوه بر این مورد مجتمع می تواند درآمدهای دیگری نیز داشته باشد. به طور مثال اگر مجتمع علاوه بر مسکونی بودن تجاری نیز باشد در این صورت مجتمع می تواند درآمدهای به دست آمده از طریق اجاره بهای واحدهای تجاری را نیز در اختیار داشته باشد. به طور کلی تمام درآمدهای مجتمع تجاری و مسکونی می بایست به صندوق مجتمع واریز شده و انجام امور مربوط به حسابداری و حسابرسی آن نیز می بایست بر عهده ی یک حسابدار ماهر و مجرب باشد. حسابدار هرگونه ورود و خروج پول از صندوق مجتمع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

هزینه های یک مجتمع تجاری و مسکونی

طبق قانون تملک آپارتمان ها، شارژ به دست آمده و درآمدهای به دست آمده از مجتمع های مسکونی و اداری و تجاری ابتدا می بایست صرف رتق و فتق امور مربوط به خود مجتمع گردند. هر مجتمع تجاری و مسکونی به موازات درآمدهایی که خواهد داشت هزینه هایی نیز دارد. مثل هزینه ی پرداخت آب، برق، گاز، تلفن و غیره، هزینه هایی که برای تعمیر و نگهداری از بخش های عمومی ساختمان انجام می شود. هزینه های نگهداری و مراقبت از محوطه و فضای سبز مجتمع، تهیه ی تجهیزات مورد نیاز برای نظافت و امور دیگر. به طور کلی هزینه های هر مجتمع تجاری و مسکونی و اداری را می توان در سه دسته جای داد. این سه دسته عبارتند از هزینه های مصرفی، هزینه های عمرانی و هزینه های جاری. در ادامه هر یک از هزینه ها را توضیح خواهیم داد.

هزینه های جاری شامل پرداخت دستمزد سرایدار، نگهبان، باغبان و نظافتچی خواهد بود. همچنین هزینه های مربوط به تعمیر موتورخانه، تاسیسات و بیمه های ساختمان را نیز در این دسته جای می دهند. هزینه های مصرفی در بر گیرنده ی قبوض برق، آب، تلفن و غیره می باشد. هزینه های عمرانی نیز شامل هزینه های مربوط به ایزوگام ساختمان، نصب دوربین مدار بسته، نصب یا تعمیر نمای ساختمان، تعمیر راهروها و غیره می باشد.

حسابداری و حسابرسی هزینه های مجتمع تجاری و مسکونی

ما در بالا به طور کامل در مورد انواع درآمدها و هزینه هایی که ممکن است یک مجتمع تجاری و مسکونی و اداری داشته باشد صحبت کردیم. هر یک از آن ها را به تفکیک بیان نمودیم و توضیح دادیم. نکته ی مهم این است که برای ذخیره ی درآمدها و انجام هزینه ها می بایست چگونه عمل کرد که حقی ضایع نشود و قوانین نیز به خوبی رعایت گردد. این جا است که باید از یک متخصص مربوط به امور حسابداری و حسابرسی مجتمع های تجاری و مسکونی و اداری کمک گرفت. شخصی که مسلط به امور حسابداری و حسابرسی مجتمع های تجاری و مسکونی و اداری باشد به خوبی می تواند به ثبت حسابداری شارژ دریافتی از ساکنین مجتمع بپردازد. از طرفی به خوبی حسابداری هزینه کرد از صندوق مجتمع را ثبت خواهد کرد.

دفتر خدمات مالی و حسابداری

شخص آگاه به امور مربوط به حسابداری و حسابرسی مجتمع های تجاری و مسکونی و اداری به طور کاملا شفاف و واضح تمام درآمدهای به دست آمده و هزینه های انجام شده در مجتمع را ثبت و ضبط خواهد کرد. به دلیل این که تمام امور را طبق قوانین و مقررات انجام می دهد هیچ مشکلی متوجه ساکنین و مدیر ساختمان نخواهد شد. البته لازم به ذکر است که انجام هر گونه هزینه برای ساختمان منوط به تشکیل جلسه س هیات مدیره و کسب اجازه از آن ها می باشد. وجود یک حسابدار و حسابرس برای انجام امور مالی مجتمع ها مانع از ظهور هرج و مرج در دخل و خرج مجتمع خواهد شد. در نتیجه ی چنین اتفاقی همه ی ساکنین از وضعیت ساختمان و کیفیت آن رضایت خواهند داشت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

8 دیدگاه دربارهٔ «خدمات حسابداری و حسابرسی مجتمع تجاری، اداری و مسکونی»

    1. سلام و درود بر شما هم میتواند به صورت ماهانه و هم فصلی باشد در واقع با توجه به دوره مالی مد نظر مدیر مالی میتوان این گزارش را تهیه کرد.

    1. سلام و درود بر شما دوره ویژه حسابداری بازار کار که شامل دوره های حسابداری مقدماتی، تحریر دفاتر، حسابداری حقوق دستمزد و ارسال لیست بیمه و مالیات حقوق، حسابداری بازرگانی، مالیات تئوری و مکانیزه و آشنایی با گزارش ماده ۱۶۹ و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده می باشد، میتواند برای شما مفید باشد برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲ در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *