لوگو

نیاز به کمک دارید ؟ با یک کارشناس صحبت کنید

0912 3982925 - 021 88982350

ما را دنبال کنید:

    • اقتصاد قرن
    • خدمات حسابداری
    • خدمات حسابرسی
    • خدمات و مشاوره مالیاتی
    • محصولات
      • نرم افزار حسابرسی تطبیق
      • نرم افزار آموزش حسابداری
      • مشاور کارت مالی
    • آموزش
      • آموزش حسابداری و حسابرسی
      • آموزش حسابداری در کرج
      • گواهینامه های آموزشی
      • مقالات حسابداری و حسابرسی
    • ارتباط با شرکت
      • تماس با ما
      • همکاری با ما
      • درباره شرکت
      • بازرگانی اقتصاد قرن
    • پرتال کارشناس

    شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن

    خانه خدمات حسابداری و حسابرسی تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

    تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

    خدمات حسابداری و حسابرسی, مقالات حسابداری و حسابرسی
    حسابداری مالی مالیاتی

    با توجه به قانون تجارت، تمام شخصیت های حقوقی (شرکت ها) ملزم هستند تا بعد از ساخت شرکت و ثبت آن، برای تشکیل پرونده مالیاتی که در واحد مالیاتی انجام می شود اقدام کنند و کد اقتصادی اخذ نمایند. در ابتدای این مقاله از شرکت اقتصاد قرن به شخصیت حقوقی و شکل آن و سپس به مقوله پرونده مالیاتی و کد اقتصادی می پردازیم.

    شخصیت حقوقی چیست؟

    شخصیت حقوقی یعنی صلاحیت ها و توانایی ها که افراد عاقل آنها را فرض کرده و معتبر می دانند تا به وسیله آن، صاحب این صلاحیت ها بتواند از حقوق و وظایفی بهره مند شود.

    مصادیق شخصیت حقوقی

    شخصیت حقوقی دارای گسترده مصادیق بسیاری است که از دیدگاه قانون و عرف، شایستگی دارا بودن حقوق و تکالیف را دارند. اصولا اشخاص حقوقی در ایران به ۷ قسمت تقسیم می شوند:

    – شرکت ها با مسئولیت های محدود

    – شرکت های سهامی

    – شرکت های تضامنی

    – شرکت های نسبی

    – شرکت های تعاونی

    – شرکت های مختلط سهامی

    – شرکت های مختلف غیر سهامی

    پرونده مالیاتی چیست؟

    همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، پرونده مالیاتی برای هر شخصیت حقوقی پس از تاسیس و ثبت هر شرکت، مستلزم تشکیل شدن پرونده در واحد مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می باشد. دولت به شخصیت های حقیقی و حقوقی خدماتی را ارائه می کند که این خدمات، هزینه هایی را شامل می گردد که بر دوش دولت است. لذا دولت برای تامین هزینه های عهده دار شده، از راه های مختلف که اصلی ترین آن دریافت مالیات است، این هزینه را تامین می کند. مالیات قسمتی از درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی است که به صندوق دولت پرداخت می شود. با این کار دولت خدمات و تجهیزات مورد نظر خود را اعمال می کند.

    اساسا، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی یعنی اینکه شرکت پس از تاسیس شدن، به سازمان امور مالیاتی نشان دهد که این شخصیت حقوقی ایجاد شده و مطابق قانون باید دو در هزار سرمایه شرکت پرداخت شود. با توجه به تعیین مالیات بر درآمد در قانون مالیات های مستقیم، اشخاص حقوقی باید با در مستقل کردن ضررها و سود های احتمالی، مالیات خود را با نرخ ۲۵ درصد پرداخت کنند.

    شرکت ها برای تعیین سود و ضررهای خود، و تعیین مالیاتی که باید بپردازند، با تعیین سال مالی (سالی که با پایان آن اشخاص حقوقی به محاسبه امور مالی خود می پردازند) که به طور معمول از اول فروردین تا آخر اسفند ماه می باشد، اظهارنامه ها، ترازنامه ها و سود و ضررهای خود را مشخص می کنند و آنها را به سازمان مربوطه ارائه می کنند و موظف به پرداخت میزان مالیاتی که به آنها تعلق می گیرد، می باشند.

    لازم به ذکر است عدم تشکیل پرونده مالیاتی و کد اقتصادی و در کل عدم رسیدگی به امور مالیاتی، سبب جریمه ها و هزینه های گاها سنگینی از طرف اداره امور مالیاتی خواهد شد. لذا ضروری است تا پس از ثبت شرکت، اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی کنید تا دچار این مشکلات نشود. در این زمینه شرکت ما می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، امور تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی شرکت شما را انجام دهد.

    تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

    شرکت ها پس از ۲ ماه موظف به تشکیل پرونده و دریافت کد اقتصادی می باشند. کد اقتصادی پس از تشکیل پرونده قابل دریافت است. لازم به ذکر است که یک شرکت نمی تواند بدون کد اقتصادی به ادامه فعالیت بپردازد. همچنین شرکتی که پروانه مالیاتی ندارد، قادر نخواهد بود تا در پایان سال مالی به سازمان مالیات و دارایی تحویل دهد.

    اداره مالیاتی پس از تشکیل پرونده با دریافت مدارکی که ذکر خواهد شد، جهت دادن مفاصا حساب مالیاتی، از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده معلومات گیری می کند. بنابراین در این اداره نیز باید تشکیل پرونده انجام شود. ارائه کد پستی دقیق و عدم مغایرت آدرس قانونی با کدپستی که ارائه داده شده است، برای گرفتن کد اقتصادی ضروری است. در این پروسه، با بکارگیری کارشناسان مجرب و آگاه، می توانید این فرآیند را با اطمینان خاطر انجام دهید. از جمله مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی عبارتند از:

    – مدارک شرکت به صورت اصل و کپی (اساسنامه، تقاضانامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی، مهر شرکت و شرکت نامه)

    – در صورت وجود تغییرات در روزنامه رسمی، ارائه اصل و کپی آخرین تغییرات

    – مدارک اعضای شرکت (اصل و کپی)

    – تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت

    – امضای دارندگان امضای مجاز اشخاص حقوقی به صورت یک گواهی در دفترخانه اسناد رسمی

    – فیش واریزی دو در هزار سرمایه اولیه شرکت

    – فیش های آب و برق، گاز و تلفن دفتر شرکت

    – اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت که به نام شرکت است

    تشکیل پرونده مالیاتی در همه حوزه ها به جز اداره مالیاتی غرب تهران، به مدت یک هفته زمان نیاز دارد.

    این مطالب مرتبط اقتصاد قرن رو از دست ندید

    • خدمات مالیاتی – اظهار نامه مالیاتیخدمات مالیاتی – اظهار نامه مالیاتی
    • گروه مشاوران مالی و مالیاتیگروه مشاوران مالی و مالیاتی
    • حسابرسی مالیاتی چیست؟حسابرسی مالیاتی چیست؟
    • حسابداری مالیاتیحسابداری مالیاتی
    • تدریس خصوصی حسابداری مالیاتیتدریس خصوصی حسابداری مالیاتی
    • نرم افزار آموزش حسابداری مالیاتینرم افزار آموزش حسابداری مالیاتی
    اطلاعات مقاله
    تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی
    عنوان مقاله
    تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی
    توضیحات
    تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی از فرآیندهای مهم تاسیس شرکت می باشد. با عدم تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی، در امور مالیاتی دچار مشکل می شوید.
    نویسنده
    اقتصاد قرن
    منتشر کننده
    اقتصاد قرن
    لوگو منتشر کننده

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با دفتر تهران و کرج
    • آدرس دفتر تهران : در حال جا به جایی دفتر می باشیم...
    • تلفن : 02188982350 - 09123982925
    • info@ithce.ir
    • آدرس دفتر کرج : میدان شهدا - ساختمان اداری و تجاری سلوک - طبقه اول اداری - واحد 3 و 5
    • تلفن : 02632202582 - 3-02632265032
    • info@ithce.ir
    تماس با دفتر نمایندگی ها
    • آدرس نمایندگی فردیس کرج : بین سه راه حافظیه و فلکه اول - نبش کوچه یاس
    • تلفن : 02636600527 - 09199196715
    • info@ithce.ir
    • آدرس نمایندگی گلشهر کرج : ۴۵ متری گلشهر جنب مرکز تجاری گلشهر – طبقه ۴ بانک اقتصاد نوین. مجتمع عظیمی
    • تلفن : ۰۲۶۳۳۵۳۲۹۸۹ - ۰۹۱۲۶۸۹۶۰۳۶
    • info@ithce.ir
    • آدرس نمایندگی مصباح کرج : بلوار امام زاده حسن روبروی مصلی – خیایان کیان پور - پلاک ۲۹۲ - طبقه اول
    • تلفن : ۰۲۶۳۲۲۴۵۰۷۳ - ۰۹۱۲۴۶۱۸۵۱۳
    • info@ithce.ir
    آخرین مقالات اقتصاد قرن
    • ثبت نام دوره های مختلف و کاربردی در آموزشگاه حسابداری

    • نکات کارآموزی و استخدام حسابدار و حسابرس

    • پرتال کارشناس

    • تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

    • تدریس خصوصی حسابداری صنعتی

    • آشنایی با موسسه حسابرسی و خدمات آن

    • موسسات حسابرسی مالی و حسابداری

    • آموزش حسابداری پیمانکاری

    • حسابرسی بیمه و خدمات حسابرسی بیمه

    • خدمات مالیاتی برای شرکت ها و موسسات

    • خدمات حسابرسی مالیاتی عملیاتی و داخلی

    • خدمات حسابرسی داخلی

    تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن می باشد