به وب سایت اقتصاد قرن خوش آمدید
دفاتر حسابداری و مالیاتی

خدمات مشاوره مالی و مالیاتی

ارائه خدمات مشاوره مالی و مالیاتی

در سیستم های اقتصادی تجارت و تولید ، مدیران برتر و برندهای نام دار دنیای تجارت از مشاوران مالی عالی رتبه بهره میگیرند

مشاوره های مالی و مالیاتی

در مواجهه با سیستم یکپارچه و به منظور استفاده بهینه و مطلوب از آن، فارغ از اینکه نگرش سازمانی باید تغییر نماید، نیازمند آن هستیم که فرآیند مالی واحد اقتصادی نیز یکپارچه شود. در این شرایط، نیاز به دیدگاهی منطقی نسبت به مباحث مالی، در چارچوب ساختار واحد مربوطه بیشتر نمایان می‌شود. لذا بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران و مشاوران مالی که در تعامل با سیستم‌های یکپارچه می‌باشند و نحوه استقرار و پیاده‌سازی آن در واحد اقتصادی مربوطه، جهت بهره‌گیری بهتر از نرم‌افزار، حایز اهمیت می‌باشد.
در این راستا، شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن با توجه به تجربه چندین ساله خود در استقرار سیستم یکپارچه مالی ویکتا ، در شرکت‌هایی با ساختارهای متفاوت و متنوع، خدمات مشاوره‌ای در زمینه طراحی سر فصل‌ها و اصلاح ساختارهای مالی، ارائه می‌نماید.

مشاوره و انجام امور مالی و مالیاتی

کانون مشاوران ارشد مالیاتی، با کادری مجرب، متشکل از بازنشستگان سازمان امور مالیاتی کشور و اساتید و متخصصان  رشته حسابداری، آماده ارائه خدمات مالیاتی و مالی.

مدیران محساب اقتصاد قرن دارای مجوز هیات نظارت اتاق اصناف ایران به شماره ۱۴۰۲۳۲۰۶۶۱

مشاوره مالی و مالیاتی در کرج و تهران

 یکی از خدمات موسسه حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن در تهران و کرج، ارائه ی مشاوره مالی و مالیاتی به متقاضیان محترم می باشد و اگر تمایل به استفاده از این مشاوره دارید، فقط کافی است که از طریق شماره های موجود در این سایت با ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. از آنجایی که اهمیت و ضرورت رسیدگی به وضعیت مالی کسب و کارهای مختلف بسیار واضح و روشن است و ایجاد نظم و انضباط مالی در هر شغل خصوصی یا دولتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و از سوی دیگر پرداخت مالیات نیز یکی از مهم ترین دغدغه های اشخاص حقیق و حقوقی ای است که به صورت قانونی در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند، کارشناسان مالی اقتصاد قرن برای ارائه ی اطلاعات و راهنمایی های لازم در کنار شما خواهند بود.

از جمله فوایدی که بهره مندی از این مشاوره مالی و مالیاتی برای صاحبان محترم مشاغل خواهد داشت، می توانیم به این نکته اشاره داشته باشیم که در دنیای پر رقابت امروز بههر میزانی که شما از اطلاعات کاملتر و صحیح تر برخوردار باشید، می توانید با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت بپردازید و در امور مختلف مربوط به کسب و کار خود، با درایت و دقت بیشتری عمل کنید. مشاوره مالی و مالیاتی به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات صحیح و قابل اعتماد را از کسانی که در این حوزه دارای تجربه، سابقه و دانش کافی هستند، دریافت کنید و مورد استفاده قرار بدهید.

فواید استفاده از مشاوره مالی و مالیاتی

همانطور که گفتیم مهم ترین مزایای استفاده از این مشاوره، افزایش آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان می باشد. آگاهی از قوانینی که در این زمینه وجود دارد باعث می شوید تا بتوان فعالیت قانونی را به گونه ای ادامه داد که متضرر نشد؛ زیرا معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه می باشد.  به این نکته توجه داشته باشید که موسسه حسابرسی اقتصاد قرن برای هر کسب و کاری با توجه به ویژگی ها، نیازمندی ها و شرایط مختص آن برنامه ی دقیق مالیاتی را ارائه می دهد؛ چون این امر بسیار حساس و تخصصی است.

لازم به ذکر است که ارائه ی مشاوره مالی و مالیاتی توسط موسسه ما به شیوه های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. خواهشمندیم صاحبان کسب و کار و کارفرمایان محترم به این نکته نیز توجه داشته باشند که تنها آگاهی از موارد مرتبط با مالیات کافی نیست؛ بلکه آنان موظف به اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی هستند تا جریمه ای به آن ها تعلق نگیرد و بتوانند همچنان به فعالیت رسمی خود ادامه بدهند. کارشناسان ما در مشاوره مالی و مالیاتی با سنجش وضعیت فعلی و عملکرد کسب وکار شما بهترین و مناسب ترین برنامه ریزی را برایتان در نظر خواهند گرفت تا مطابق با آن بتوانید در موعد مقرر و مشخص شده به انجام تکالیف مربوط به( مالیات، بیمه، ارزش افزوده و … ) بپردازید و علت ها و زمینه های بسیاری از مشکلات احتمالی را که ممکن است در ارتباط با موارد مطرح شده به وجود آیند، برطرف سازید.

در مشاوره مالی و مالیاتی چه اطلاعاتی به شما ارائه می شود؟

سیستم مدیریت مالی فعلی کسب و کار شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و سعی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن به طور دقیق شناسایی و ارزیابی شود.

  • پیشنهاداتی برای بهبود این سیستم توسط کارشناسان موسسه حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن بیان می گردد.
  • از آنجایی که پرداخت مالیات یک وظیفه ی قانونی است و البته برای اینکه کسب و کار شما مشمول جریمه های مالیاتی نگردد، در جلسات مشاوره مالی و مالیاتی تمامی نکات مرتبط با پرداخت مالیات که لازم است شما از آن مطلع باشید و انها را رعایت نمایید ، برایتان شرح داده خواهد شد.
  • اطلاعات لازم در خصوص معافیت های مالیاتی، مالیات شعبات شرکت های خارجی در ایران، گزارشات مالیاتی و … ارائه خواهد شد.
  • صورت های مالی لازم جهت ارائه به سازمان های دولتی مثل بانک ها و دیگر مراکز بررسی، ویرایش و تنظیم می گردد.
  • رسیدگی به پرونده های مالیاتی کارفرمایان یکی دیگر از کارهایی است که در حوزه ی خدمات مشاوره مالی و مالیاتیموسسه حسابرسی اقتصاد قرن قرار می گیرد.
  • تنظیم اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، تحریر و نگارش دفاتر قانونی مرتبط با کسب و کار کارفرما مطابق با آئین نامه های موجود و پلمپ دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی از دیگر خدمات ما می باشد.

حسابداری مالی مالیاتی

خدمات مالیاتی

ارائه بهترین مشاوره مالیاتی در زمینه راهکارها و معافیت های مالیاتی- تحریر دفاتر قانونی-تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد-دفاع مالیاتی در کشور ما ، مدیران واحدهای تجاری علاوه بر صرف هزینه های بالا برای پاسخگویی به قوانین وضع شده با عدم آگاهی مناسب از آن موجبات ضرر و زیان خود را فراهم نموده، عقیده ما بر این است : کسب و کار موفق با حساب و کتاب مرتب واحد مالیاتی شرکت حسابداری اقتصاد قرن با نیروهای متخصص و مجرب و آشنا به قوانین مالیاتی مشغول به ارائه خدمات به شرح زیر می باشد :

شرکت حسابداری اقتصاد قرن مفتخر است با هشت سال سابقه درخشان و فعالیت مستمر و گسترده در سطح استان البرز ( کرج ) و تهران و با داشتن امکانات وسیع و کارشناسان متخصص، اطلاعات وسیع و مهمی را در زمینه انجام امور مالی و خدمات مالیاتی در اختیار شما قرار دهد . با توجه به روند قانونگرائی و استحکام قانونمندی در جمهوری اسلامی ما معتقدیم امروز باید هر شخص حقیقی – حقوقی ، یک مشاور در زمینه انجام امور ثبتی ، مالی و مالیاتی داشته باشد .

چون اکثر مشکلات و مسائل پیش آمده در ادارات دارائی و ثبت و سایر ادارات محترم از بی اطلاعی مؤدی بوجود می آید لذا ما با فراهم آوردن امکانات وسیع و جمع آوری متخصصانی که تجربیات کافی در امور مالیاتی ، ثبت شرکت ، تشکیل پرونده مالیاتی و… را دارند مفتخریم که سرویس ویژه و تخصصی به مراکز محترم داده و به اطلاع شما دوستان برسانیم که فعالیت ما حاکی از این بوده که مشتریان محترمی که با ما گام به گام پیش رفته اند دچار مشکلات کمتری نسبت به سایرین بوده اند در زمینه قیمت سرویس های داده شده استعلام شما و قیاس قیمت ما با سایر همکاران محترم کافی است. ما مدعی بزرگترین و پرامکانات ترین دفاتر در زمینه فوق هستیم و آرزو می کنیم که روزی کوچکترین واحد از بزرگترین ها باشیم مشاورین متخصص با یک تماس شما در محل کار شما حضور پیدا خواهند کرد و سرویسی ما فوق تصورتان به شما ارائه خواهند داد .

بر اساس قوانین مالیات های مستقیم ایران، بی شک آگاهی مودیان از قانون مالیات های مستقیم کمک شایانی به آنان درعمل به وظایف قانونی و بهره مندی از تسهیلاتی که قانون برای مودیان در نظر گرفته می نماید. مضاف بر اینکه عدم انجام تکالیف فوق موجب تعلق جرایم و محرومیت از معافیت های مالیاتی نیز می گردد.

از این رو در این بخش به اهم وظایف مودیان مشمول مالیات های مستقیم ( مالیات تکلیفی ) با ذکر نکات حائز اهمیت برای تسریع در روند انجام امور مالیاتی مودیان گرامی را خواهیم پرداخت.

خلاصه ای از مواد مرتبط در قانون مالیاتهای مستقیم

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم برگ تشخیص مالیات باید براساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه فعالیتهای مربوط و درآمدهای حاصل از آن به طور صریح در آن قید و برای مؤدی روشن باشد.

بر طبق این ماده امضاءکنندگان برگ تشخیص مالیات ( ماموران امور مالیاتی ) مکلفند در صورت استعلام مؤدی از نحوه تشخیص مالیات ، جزئیات گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته است به مؤدی اعلام نمایند و هرگونه توضیحی را که مؤدی در این خصوص بخواهد به او بدهند.

براساس ماده ۲۳۸ در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می شود ، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد . می تواند ظرف سی ) ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به اداره امور مالیاتی ) مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک ، کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. اگر مسئول مربوطه در اداره امور مالیاتی دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مؤدی را برای رد برگ تشخیص یا تعدیل درآمد ، مؤثر تشخیص ندهد باید مراتب را مستدلا در ظهر برگ تشخیص منعکس و پرونده مالیاتی را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع نماید.

بر اساس ماده ۲۳۹ در صورتی که مؤدی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، قبولی خود را نسبت به آن کتبا اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخیص پرداخت و یا ترتیب پرداخت آن را بدهد در این صورت پرونده امر از لحاظ میزان درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می گردد و در مواردی که مؤدی ظرف ۳۰ روز کتبا اعتراض ننماید، درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است.

بر اساس ماده ۲۴۴مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون ، مرجع دیگری پیش  بینی شده هیات حل اختلاف مالیاتی است .

هر هیات حل اختلاف مالیاتی از سه نفر به شرح زیر تشکیل خواهد شد :

  •  یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور
  • یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته
  • یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مؤدی.

در صورتی که مؤدی در زمان انجام امور مالیاتی همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت قانونی ، انتخاب خود را اعلام ننماید سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مؤدی از بین نمایندگان مزبور یکی را انتخاب خواهد کرد.

تبصره ۱ – جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور سه نفر رسمی است و رای هیات های مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا است .

براساس ماده ۲۴۶ وقت رسیدگی هیات های حل اختلاف امور مالیاتی در مورد هر پرونده ، جهت حضور مؤدی یا نماینده مؤدی جهت انجام امور مالیاتی و نیز اعزام نماینده اداره امور مالیاتی باید به آنها ابلاغ گردد . فاصله ابلاغ و روز تشکیل جلسه هیات نباید کمتر از ۱۰ روز باشد مگر به  درخواست مؤدی و موافقت واحد مربوطه  .

تبصره ۲-  عدم حضور مؤدی یا نماینده مؤدی و نیز نماینده اداره امور مالیاتی مربوط، مانع از رسیدگی هیات و صدور رای نخواهد بود.

براساس ماده  ۲۴۷ آراء هیات های حل اختلاف مالیاتی بدوی ، قطعی و لازم الاجرا است . مگر اینکه ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای مورد اعتراض کتبی مؤدی یا ماموران مالیاتی قرار گیرد که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیات های حل اختلاف امور مالیاتی تجدید نظر احاله خواهد شد .

تبصره ۱ – مؤدی مالیاتی مکلف است مقدار مالیات مورد قبول را پرداخت و نسبت به مازاد بر آن اعتراض خود را در مدت مقرر تسلیم کند.

تبصره ۲ – نمایندگان عضو هیات های حل اختلاف مالیاتی نباید قبلا نسبت به موضوع مطروحه اظهارنظر داشته و رای داده باشند.

تبصره ۳ –  در صورتی که رای صادره هیات بدوی از سوی یکی از طرفین مورد اعتراض تجدید نظر خواهی قرار گرفته باشد در مرحله تجدید نظر فوق به ادعای همان طرف رسیدگی و رای صادر خواهد شد.

تبصره ۴ – آراء قطعی هیات های حل اختلاف مالیاتی به استثنای مواردی که رای هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی با عدم اعتراض مؤدی یا مامور مالیاتی مزبور قطعیت می یابد برابر ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم قابل شکایت و رسیدگی در شورای عالی مالیاتی خواهد بود.

خلاصه ای از نکات مهم در دستورالعمل دادرسی مالیاتی :

  • برگ مطالبه مالیاتهای تکلیفی همانند برگ تشخیص مالیات از تاریخ ابلاغ به مدت ۳۰ روز قابل اعتراض می باشد.
  • در صورتی که برگ تشخیص مالیات یا برگ مطالبه مالیاتهای تکلیفی به دلیل عدم حضور مؤدی در نشانی قانونی یا استنکاف از دریافت آن و یا به هر دلیلی به صورت قانونی ابلاغ شده باشد ، واحد مالیاتی مربوطه مکلف است نسبت به ارسال پرونده به دبیرخانه هیات ها (حداکثر ظرف ۳۰ روز از مهلت یک هفته ، پس از گذشت تاریخ ابلاغ مزبور) اقدام نماید.
  • فرم اعتراض باید توسط مؤدی یا وکیل یا نماینده قانونی وی تنظیم گردیده و در قبال اخذ رسید به اداره امور مالیاتی و یا دبیرخانه هیات های مربوط تسلیم شود  اداره امور مالیاتی یا دبیرخانه هیات ها مکلفند اعتراض مؤدی را دفتر مربوط ثبت و رسید ارائه نمایند.
  • اشخاص مجاز به حضور در هیات های حل اختلاف مالیاتی عبارتند از :
  • شخص مؤدی ( در مورد اشخاص حقوقی صاحبان امضای مجاز با ارائه تصویر آخرین روزنامه رسمی)
  • وکیل مؤدی با ارائه وکالت نامه رسمی
  • کارمند حقوق بگیر اشخاص حقوقی با همراه داشتن معرفی نامه از شخص حقوقی با تائید واحد مالیاتی مربوطه
  • هرگاه مؤدی طی درخواست کتبی و جداگانه برابر فرم مربوطه تقاضای رسیدگی خارج از نوبت بنماید با موافقت مسئول امور هیات های حل اختلاف مالیاتی ، رسیدگی خارج از نوبت توسط هیات حل اختلاف مالیاتی صورت خواهد پذیرفت.
  • تعویق زمان جلسه رسیدگی هیات ، بنا به درخواست کتبی مؤدی برابر فرم مربوطه و با تسلیم مدارک و دلایل موجه ، پس از بررسی مسئول دبیرخانه هیات های حل اختلاف مالیاتی فقط برای یک بار مجاز خواهد بود.
    (در موارد استثنا تمدید مهلت رسیدگی منوط به موافقت مدیرکل خواهد بود.)
  • هرگاه به دلیل نقص در رسیدگی یا لزوم بررسی اسناد و مدارک نزد اشخاص ثالث یا کثرت اسناد و مدارک ارائه شده ، هیات حل اختلاف مالیاتی قرار کارشناسی صادر نماید ، مجری یا مجریان قرار مکلفند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به رسیدگی به پرونده مزبور و اجرای کامل موارد مورد درخواست هیات اقدام و مراتب را جهت اتخاذ تصمیم نهائی گزارش نماید.چنانچه اجرای قرار مذکور ظرف مهلت تعیین شده امکان پذیر نباشد موضوع توسط مجری قرار به دبیرخانه هیات ها منعکس و این مدت حداکثر تا ۲ ماه توسط هیات قابل تمدید می باشد.
  • در صورت درخواست کتبی مؤدی یا وکیل یا نماینده قانونی وی ، اداره امور مالیاتی یا هیات حل اختلاف مالیاتی موظف است رونوشت جزئیات گزارش را که مبنای صدور برگ تشخیص قرارگرفته و همچنین گزارش اجرای قرار را به وی اعلام نموده و هرگونه توضیحی را که در این خصوص بخواهد به او بدهند.

یک توصیه مهم به مؤدیان مالیاتی

مؤدی بایستی حتما در متن نامه اعتراض به برگ تشخیص مالیات، نماینده خود را انتخاب کند در غیر این صورت در روز تشکیل هیات حق انتخاب نماینده نخواهد داشت و سازمان امور مالیاتی به انتخاب خود یک نفر را بعنوان نماینده وی جهت انجام امور مالیتی انتخاب خواهد کرد.

منظور از نماینده در ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم ، شخص حقیقی و یا یک فرد مشخص نمی باشد بلکه منظور نماینده مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا اتاق بازرگانی یا جامعه حسابداران رسمی و . . . می باشد .

۵/۵ - (۶ امتیاز)

390 دیدگاه دربارهٔ «خدمات مشاوره مالی و مالیاتی»

  1. سلام مشاوره مالیاتى رو اینجا انجام میدید یا تماس بگیرم شرکت؟!
    در مورد امور حسابدارى و خدمات مالیاتى سالانه شرکتمون
    هزینه امور مالیاتى و حسابدارى رو میخواستم بدونم
    شرکت ما بازرگانى هست

  2. ممنونم بابت مشاوره مالیاتیتون بخصوص آقاى جوان که واقعا پر تلاش و پر از استعداد و توان مند هستند دید منو از حسابدارا که کاملا اعتماد منو گرفته بودن برگردوند واقعا عالى هستید خیلى کمک کردید و ممنونم از شما 💐

  3. سلام نرخ انجام خدمات مالیاتى و مشاوره مالیاتى رو میخواستم براى حسابدارى شرکتهاى بازرگانى و تولیدى

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بله مشاوره های مربوط به انواع سرمایه گذاری و مدیریت اون توسط مشاورین شرکت انجام میشه.

  4. سلام یه سوال داشتم مالیات سال ١٣٩٧ عملکرد شرکت شده ٢.۵ میلیارد الان خیلى وقته اعتراض کردیم ولى نتیجه اى اعلام نشده و کمیسیون هم تشکیل نشده چرا؟

  5. سلام من کار های مالیاتیم رو به یه شرکت حسابداری دیگه دادم ولی متاسفانه اصلا پیگیر نیستن میخواستم ببینم شما متونید ادامه کارها رو انجام بدین ؟

  6. سلام وقت بخیر من در سایت مالیات حقوق که رد میکنم همه مراحل هم درست پیش میرم ولی بهد از تایید نهایی وارسال لیست در خلاصه لیست جمع حقوق ومزایای ماهانه ماه جاری ودر قسمت عیدی وپاداش ماه جاری عدد صفر است اشکال از کجاست

    1. با سلام و درود
      بله ممکن است گاها بعضی از رکورد ها همچنان صفر باقی بمانند. تاکید می شود حتما قبل از تایید نهایی لیست مالیات حقوق تمام رکوردها چک شود و بعد تایید نهایی انجام شود.

  7. سلام
    طبق بخشنامه مهدکودک،یارانه غذا،بن کالا،ایاب و ذهاب معاف مالیاته اما چند نقطه داره… حالا این چند نقطه فکر میکنید میتونه مسکن و خواربار هم باشه چونکه اینا هم جزمزایای شاغل هستن ممنون.

  8. سلام
    آیا خرید سکه مشمول مالیات می باشد ؟

    در صورتی که مشمول مالیات باشد در خصوص مالیات خرید سکه توضیح دهید

  9. سلام
    آیا خرید سکه مشمول مالیات می باشد ؟

    در صورتی که مشمول مالیات باشد در خصوص مالیات خرید سکه توضیح دهید

  10. سلام
    من میخوام کیت های الکترونیکی در فروشگاه اینترنتی … بفروشم.
    به این صورت که قطعات الکترونیکی رو خریداری می کنم و بسته بندی میکنم و به همراه یک آموزش می فروشم.
    من تامین کننده اون قطعات نیستم و وارد نمیکنم و فقط اونا رو میخرم و اینکه اون هزینه ای که برای خرید قطعات میدم مالیات بر ارزش افزوده رو شامل میشه.
    با این حال آیا برای فروش کیت ها باید مالیات پرداخت کنم؟

  11. باسلام دوتا سوال متفاوت دارم

    ۱- اینک میگن ۱/۴ از بیمه معاف از مالیات می باشد اصلا متوجه نمیشم و نمی تونم محاسبه برای حقوق انجام بدم راهنماییم کنید زحمت شما

    ۲- ما پیش پرداختی داشتیم حالا میخاییم از حالت پیش پرداخت به حالت پرداختی هامون درآوریم اولا ثبت این مودر چگونه و در شرح آن اگر بخواییم تمیز و مناسب بنویسیم چی باید نوشت که بهتر باشد

    با تشکر فراوان

    1. سلام اشخاص حقیقی طبق قانون تا پایان خرداد ماه و اشخاص حقوقی تا پایان تیر ماه
      الیته با توجه به شرایط کرونا باید به بخشنامه ها توجه کرد

  12. با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید.

    ۱-تکالیف مالیاتی پزشک عمومی دارای مطب؟

    ۲-آیا در صورت تغییر آدرس مطب نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه الکترونیکی مالیاتی( http://www.tax.gov.ir) و دریافت کد رهگیری جدید می باشد ؟

    ۳-با عنایت به اینکه پزشکان می بایست دستگاه کارتخوان دریافت و در سامانه فوق ثبت نمایند . در خصوص روش ثبت راهنمایی بفرمایید.

    ۴- آیا پزشکان باید صندوق فروش ایلاغی سازمان مالیاتی را دریافت کند و صورتحساب صادر نمایند ؟ و یا هر سیستم دارای امکانات صدور صورتحساب می شود(مانند سپیدارسیستم و یا …) این کار را انجام داد ؟ در صورت مثبت بودن نرم افزار کارآمد جهت صدور صورتحساب پیشنهاد بفرمایید . با تشکر فراوان

    1. سلام منظور از اعتبار مالیاتی در واقع ارزش افزوده های مربوط به خرید های مشمول ارزش افزوده هست که قابل استرداد از دارایی و یا قابل کسر از ارزش افزوده فروش)ارزش افزوده پرداختنی به دارایی)میباشد .

  13. با سلام لطفا در مورد ۴% مالیات علی الحساب که در گمرگ هنگام ترخیص کالا پرداخت می شود توضیح دهید که نحوه ثبت حسابداری آن به چه صورتی است و آیا به عنوان منبع مالیات برعملکرد به عنوان پیش پرداخت مایات عملکرد مودی به حساب می آید ودر زمان ارسال اظهارنامه عملکرد باید از مالیات محاسبه شده کسر و مابه التفاوت پرداخت شود؟با تشکر.

  14. سلام
    در جدول ۱۱ ترازنامه و جدول ۱۳ سود وزیان انباشته . ایتم افزایش سرمایه و افزایش سرمایه درجریان
    را توضیح دهید بابت شرکت خصوصی در صورتیکه سرمایه اولیه ۱۰۰ و افزایش سرمایه مجدد ۶۵۰ باشد

    1. سلام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه و حقوقی تا پایان تیرماه البته ممکنه مرداد و شهریور به ترتیب تمدید بشن

  15. سلام لطفا در مورد نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده برای خدماتی که در سال ۹۹ انجام شده ولی فاکتور در ۱۴۰۰ صادر شده است چکار باید کرد ؟

  16. سلام آیا نیازی به ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و معاملات فصلی برای دوره ای که گردش مالی نبوده است وجود دارد ؟

  17. سلام برای تنظیم اظهارنامه میخواستم بدونم حضوری تشریف میارین یا به صورت دور کاری انجام میدین ؟؟؟

  18. سلام
    میخواستم بدونم برای اجناسی که صادر میکنیم باید مالیات پرداخت کنیم یا معاف از مالیات هستیم ؟؟

    1. آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ ، طبق قوانین سال های گذشته برای افراد حقیقی تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ و برای افراد حقوقی تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۴۰۰ می باشد؛ که به مدت یک ماه تمدید شد افراد حقیقی تا ۳۱ تیرماه و افراد حقوقی تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند

  19. سلام من یک سری اجناس فروشکاه رو که تولید خودم هست رو صادر میکنم میخواستم بدونم برای بحث صادرات مالیات معاف هستم یا نه

    1. سلام برای مشاوره مالی ومالیاتی با شماره های دفتر تماس بگیرین ممنون
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲ _ ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲

  20. سلام ممنون از اطلاعات مالیاتی عالی و مفیدتون و یک سوال در صورتی که در روز رسیدگی با مدارک ناقص حاضر بشیم و ممیز مدارک شرکت رو نگه داره و صورتجلسه تهیه بشه، چه اتفاقی میفته؟؟؟

  21. سلام ،خسته نباشید ، تسویه حساب مالیات مشاغل را در سال ۱۳۹۱ آنهم به مبلغ حدود ۱۸۰۰۰۰۰۰را دارم ، در سال ۱۳۹۲ پرونده ما و بعضی همکارانمان نمونه شد و بدون هیچ توضیحی حدود .۸.۵ برابر افزایش یافت با مراجعه به کارشناس مربوطه و جویای مسئله شدیم و گفت : تشخیص من همین است اگر خواستید پرداخت کنید و نخواستید اعتراض بزنید و هیگونه دلیل و مدرکی و مستنداتی برای افزایش مالیات ارائه نکرد و از آن تاریخ هر ساله اظهارنامه با افزایش اعلام شده ، تحویل دارایی داده ایم و پرونده اعتراضمان همچنان از دارایی به کمیسیونها حل اختلاف در حرکت است .آیا میتوان راه حلی برای مشکل پیش آمده نشان داده و کمکم کنید تا پرونده ام تعیین تکلیف شود. غفاری ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ لطفا” در صورت امکان جوابم را بدهید . ممنون

  22. سلام شرکت چند تا وام گرفته باید برای هر وام یک حساب معین یا نفضیلی باز کنم یا همه وام ها را در یک حساب وام پرداختنی ثبت کنم و در توضیحات تفکیک کنم؟

  23. سلام
    بعد از کامل کردن فاکتور خرید مبلغ پیش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و پیش پرداخت عوارض شهرداری صفر میباشند و نمیشه عدداشو تغییر داد چه کار باید کرد که عدد هاش درج بشن

  24. سلام شرکت پخش موادغذایی دارم با توجه به اشتباه بزرگ حسابدار بابت اظهارنامه جریمه سنگینی شدم چطوری میتونم در جلسات اعتراض موفق بشم

    1. سلام
      جهت هماهنگی وگرفتن مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید
      دفتر کرج : میدان شهدا – ساختمان اداری و تجاری سلوک – طبقه دوم اداری
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲ ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      دفتر تهران : فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس شرقی – پلاک ۵۴ – طبقه سوم
      ۰۲۱۸۸۹۸۲۳۵۰ ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱

    1. سلام
      جهت هماهنگی و برقراری ارتباط با مشاور ارشد شرکت با تلفن های شرکت تماس بگیرید
      دفتر کرج : میدان شهدا – ساختمان اداری و تجاری سلوک – طبقه دوم اداری
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲ ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      دفتر تهران : فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس شرقی – پلاک ۵۴ – طبقه سوم
      ۰۲۱۸۸۹۸۲۳۵۰ ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱

  25. سیده کتایون میربابایی

    ممنون بابت خدمات عالی و خوبتون .
    برای گرفتن خدمات مشاوره باید با کجا تماس بگیریم ؟

    1. اقتصاد قرن

      سلام با واحد اداری تماس بگیرید
      دفتر کرج : میدان شهدا – ساختمان اداری سلوک – طبقه دوم واحد ۶۷
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲ ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      دفتر تهران : فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس شرقی – پلاک ۵۴ – طبقه سوم
      ۰۲۱۸۸۹۸۲۳۵۰ ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱

    2. اقتصاد قرن

      سلام با واحد اداری تماس بگیرید
      دفتر تهران : فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس شرقی – پلاک ۵۴ – طبقه سوم
      ۰۲۱۸۸۹۸۲۳۵۰ ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱

    1. سلام
      جهت هماهنگی زمان مشاوره با تلفن های شرکت تماس بگیرید
      دفتر کرج : میدان شهدا – ساختمان اداری و تجاری سلوک – طبقه دوم اداری
      ۰۲۶۳۲۲۰۲۵۸۲ ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲
      دفتر تهران : فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس شرقی – پلاک ۵۴ – طبقه سوم
      ۰۲۱۸۸۹۸۲۳۵۰ ۰۲۱۴۴۰۱۷۷۲۱

  26. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم یک حسابدار میتونه مشاوره ى مالیاتى دقیق بده یا باید براى اینکار حتماً نیروى جداگانه اى استخدام بشه؟

  27. سلام و خسته نباشید
    آیا شرکتی که قصد انحلال داره هم باید مالیات بده؟ و شرکتی که توی زیان هست چی، اونم باید مالیات بده؟

    1. معافیت مالیاتی با نرخ صفر مالیاتی نباید اشتباه گرفته شود. به طور مثال وقتی‌که یک بنگاه اقتصادی در دوره‌ای از زمان فعالیت ندارد، همچنان موظف است اظهارنامه مالیاتی کاملاً سفید خود را به اداره امور مالیات تحویل دهد.

      تحویل ندادن اظهارنامه مالیاتی حتی در صورت سفید بودن آن، مشمول جریمه می‌شود؛ بنابراین دقت کنید که نداشتن فعالیت اقتصادی به معنی مالیات با نرخ صفر نیست.

      مالیات با نرخ صفر مشمول بنگاه‌ها و مشاغل غیردولتی یا خصوصی است که به‌منظور حمایت از کسب‌وکار آن‌ها در نظر گرفته شده است. همین مشاغل هم باید در موعد مقرر برای بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی، اظهارنامه خود را به اداره مالیات تحویل دهند.

      در واقع معافیت مالیاتی یعنی برخی مشاغل تولیدی به‌صورت کلی و دائمی از پرداخت مالیات معاف‌اند اما نرخ صفر مالیات مدت‌زمان معینی داشته و به‌صورت دائمی نیست.

    1. سلام بله
      جهت هماهنگی بابت اعزام مدیر مالی و اعزام حسابدار با شماره های زیر در تماس باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۴۶۷۷۷۶۲

  28. سلام برای انجام کارهای مالیاتی سال ۱۴۰۰ با تعداد تراکنش ۲۰۰۰ فاکتور میتونم با شما همکاری داشته باشم؟

    1. سلام بله
      جهت انجام امور مالیاتی با شماره های زیر در تماس باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۴۶۷۷۷۶۲

    1. سلام بله
      جهت مشاوره مالی و مالیاتی با شماره های زیر در تماس باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۴۶۷۷۷۶۲

    1. سلام
      جهت تایم مشاوره جرایم مالیاتی با مدیریت مجموعه میتونید با شماره های زیر در تماس باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۴۶۷۷۷۶۲

    1. سلام
      جهت هزینه امور مشاوره مالیاتی میتونید با شماره های زیر در ارتباط باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۳۹۸۲۹۲۵

    1. سلام
      بله جهت انجام امور مالیاتی خود میتونید با شماره های زیر در تماس باشید
      ۰۲۶۳۲۲۶۵۰۳۲-۳
      ۰۹۱۲۳۹۸۲۹۲۵

  29. سلام
    من پلمپ‌دفاتر ۱۴۰۰ رو انجام ندادم
    اگر بخوام دفاترمو بگیرم از چه طریقی باید انجامش بدم؟

  30. 🔻🔻🔻🔻🔻
    سلام
    ببخشید لطف میکنید از اعضا راهنمایی کنید
    شماره اقتصادی جدید که قراره از اول مهر استفاده بشه برای اشخاص حقوقی همون شناسه ملی هس یا قراره یه شماره اقتصادی جدید تخصیص بدن؟
    واینکه شماره اقتصادی جدید به کارفرما پیام شده یا باید از دارایی حضوری بریم بگیریم؟

  31. سلام
    کسی اطلاعی داره که چطور میشه توی سامانه ۲۵۱ نامه آپلود کرد؟
    یه شکوایه تنظیم کردیم که برای رفع نواقص برامون پیامک اومده اما ممیز مالیاتی مون گفتن فعلا دسترسی به مدارک مدنظر ما ندارند
    ۲۵۱که تماس گرفتم گفتند باید داخل همون صفحه ی رفع نواقص ، نامه بزنید درخواستتون رو ولی به جز قسمت آپلود مدارک جای دیگه ای برای ثبت نامه نیست
    آیا باید از همون قسمت آپلود مدارک نامه رو ثبت کنم؟
    باتشکر🙏🏻

  32. سلام وقت بخیر… در اظهار نامه ارزش افزوده میشه فاکتورهای فروش رو که هنوز پولش رو دریافت نکردیم نیاورد؟

  33. سلام وقت بخیر
    برگ قطعی که مربوط به سال های قبله چجوری میتونم قبضشو پرینت بگیرم؟
    باید ایجاد کنیم؟

  34. سلام وقتتون بخیر
    در ثبت نام سامانه ارزش افزوده در قسمت فعالیت های انتخاب شده اگر سه مورد تولیدی و بازرگانی و خدماتی رو انتخاب کنیم بعدا مشکلی ایجاد نمیشه این سه مورد بر اساس فعالیتی که در روزنامه رسمی هست انتخاب شده؟

  35. سلام
    من تو نوشتن دفتر کل بعد اینکه مثلا حساب موجودی نقدوبانک تموم شد یه صفحه خالی میزارم
    میرم صفحه بعد مثلا حساب دریافتنی رو مینویسم
    الان حسابرس محترم ما این کار منو ایراد گرفته و میگن موقع رسیدگی هم ممیز مالیاتی میگه دفتر کل رو اشتباه نوشتین
    از اساتید ایین نامه تحریر دفتر کل رو دارن برام بفرستن که من ثابت کنم اینجور دفتر نوشتن درست است؟

  36. سلام روز بخیر یک سوال داشتم اگه سندی رو در سال ۱۴۰۰ اشتباه ثبت کرده باشیم میتونیم الان اصلاح کنیم و بعد اظهارنامه اصلاحی رد کنیم یا نه ؟

  37. ❓❓❓❓
    سلام ما یک شرکت بازرگانی داریم که کار پخش موبایل انجام میده و بهمون از طریق صنف گفتن که باید تمام خرید و فروش هامون رو در سامانه جامع تجارت ثبت کنیم در واقع ثبت خرید ما میشه تایید فروشی که تامین کننده ها می زنند مشکل اینجاست که یک سری تامین کننده ها ، فروش ثبت نکردند به نام ما و ما اگه بخوایم اظهار خرید کالا بزنیم باید یکسری شناسه کالا برای گوشی ها داشته باشیم که پیدا کردنش خیلی سخته و در واقع هیچ وقت مطمئن نیستیم شناسه کالایی که میزنیم مربوط به همون گوشی هست یا نه و الان گوشی های فروخته شده آ را هم باید ثبت کنیم که نمیتونیم بابتشون شناسه ای داشته باشیم چه راه حلی دارید؟

  38. سلام وقت بخیر
    یه سوال درباره ثبت هزینه های گمرکی و مالیات ارزش افزوده که از ما بابت واردادت ماشین الات که به قصد اثاثیه وارد میکنیم دارم ؟
    هزینه ۴ درصد گمرکی و تحت عنوان هزینه های ثبت سفارش در دفاتر ثبت کنم ؟؟

    مالیات ارزش افزوده رو تحت مالیات ارزش افزوده ثبت کنم ؟

  39. سلام
    چه مواردی معاف از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی هست؟؟؟؟
    آیا کارانه که پایان هر فصل پرداخ می‌شه و پاداش بستن حساب ها و کارت های هدیه مناسبتی و خوارو بار مشمول مالیات می‌شه ؟
    و تا چه سقفی معافیت داره؟
    ممنون

  40. سلام
    بیمه تامین اجتماعی آیا سقفی داره؟
    مثلا شخصی که حداکثر حقوق رو میگیره با کسی که حداکثر حقوق به علاوه پاداش و اضافه کار و مثلا حق جذب میگیره باید یه میزان پرداخت کنن؟

  41. با سلام … در گزراش یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی دیدم نوشته : معاملات با اشخاص وابسته طبق ماده ۱۲۹ قانون تجارت شامل (مثلا ) آقای الف (عضو هیات مدیره ) منظور همون جاری شرکا هستش?

  42. در شرکتها اسناد حسابداری بعد از چه مدت زمانی از صدور باید به سند قطعی تبدیل بشن؟ مواد قانونی مربوط به این موضوع رو کجا میشه دید؟

  43. برای اجاره ی خانه ایا مالیاتی از مشتری کسر میشه؟یعنی املاک باید مالیات از مستاجر بگیره ؟چند درصد؟

  44. جرائم مالیاتی تعلق گرفته در خصوص عدم ثبت دستگاه کارتخوان در سامانه مالیاتی چند درصد می باشد؟

  45. مودی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده ،ظرف چه مدت از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیئت حل اختلاف مالیاتی می تواند به شورایعالی مالیاتی شکایت کند؟

  46. بیمه تامین اجتماعی آیا سقفی دارد ؟مثلا شخصی که حداکثرحقوق رو میگیره با کسی که حداکثر حقوق بعلاوه پاداش و اضافه کار و مثلا حق جذب میگیره باید یه میزان پرداخت کنن؟

  47. برای اثبات نهایی مانده حساب حسابهای دریافتنی یک شرکت، حسابرسان مستقل چه اقداماتی باید به عمل آورند؟

    راه های اثبات حسابهای دریافتنی ؟

  48. ۱.در صورتی که مالک دارای چند ملک بطور مثال ۱۰۰ متر ۸۰ متر و ۱۵۰ متری در تهران باشد معافیت مسکونی این مودی چگونه محاسبه می‌شود؟

  49. منظور از کلمه “تخصیص “در بند ۲۷ ماده ۱۴۸ چیست آیا مترادف با پرداخت یا ذخیره و یا کنار گذاشتن وجوه است؟

  50. رسیدگی به ادعای ناعادلانه بودن مالیات قطعی شده و غیر قابل طراح در سایر مراجع در صلاحیت کدام یک از هیأت ها قرار دارد؟

  51. اعتراضات مودیان سیستم مالیات بر ارزش افزوده از بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده مطالبه شده قابل طرح در کدامیک از مراجع نخواهد بود ؟

  52. طبق استاندارهای حسابداری ایران،استفاده از کدام یک از روش ها در محاسبه بهای تمام شده موجودی مواد وکالامجازنیست؟

  53. سلام وقت بخیر ببخشید حقوق مبنای محاسبه فوق العاده شب کاری یا نوبت کاری کدوم حقوق هست پایه حقوق مصوب اداره کار یا پایه حقوق توافق شده با کارفرما؟

  54. رسیدگی به ادعای ناعادلانه بودن مالیات قطعی شده و غیر قابل طراح در سایر مراجع در صلاحیت کدام یک از هیأت های قرار دارد؟

  55. امور مربوط به استخدام، آموزش و ترفیعات، مرخصیها و حمل و نقل و انتقالات از وظایف کدام دایره میباشد؟

  56. آیا واحدهای مسکونی که مورد استفاده تجاری یا اداری است مشمول معافیت مالیات تا ۱۵۰ متر مساحت می‌باشد؟

  57. در صورت عدم پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک اشخاص حقوقی در زمان معامله ،برخورد سازمان امورمالیاتی هنگام رسیدگی به دفاتر چگونه است؟

  58. آیا خرید سکه مشمول مالیات می باشد ؟

    در صورتی که مشمول مالیات باشد در خصوص مالیات خرید سکه توضیح دهید

  59. برای محاسبه خالص حساب دریافتنی در روش درصدی از فروش های نسیه، اگه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول مانده داشته باشه ایا باید مانده نهایی ذخیره رو از حساب دریافتنی کم کنیم یا همان عددی که برا ذخیره گیری نیازه؟

  60. در ثبت اولیه سند بیمه تکمیلی در حسابداری ثبت مالیات ارزش افزوده باید انجام شود؟ یا مبلغ کل را یکجا سند بزنیم؟

  61. در اظهارنامه شراکتی به منظور تقسیم درست معافیت ۱۰۱ زمانی که یکی از شرکا فوت می کند نوع شراکت را چگونه می بایست تعریف نمود؟

  62. در صورتی که یک واحد مسکونی در تهران بیش از ۱۵۰متر مربع مساحت داشته باشد آیا مازاد مساحت مشمول مالیات است یا کل ملک؟

  63. سلام در مورد رای اخیر دیوان عدالت بابت نحوه محاسبه حق سنوات سالانه کارگران موقت توضیح می فرمایید؟

  64. آیا هزینه های که بابت بیمه وسائل کارخونه میپردازیم ماننده هزینه بیمه آتش سوزی دستگاه این ها هم از مالیات معاف هستند؟ و هزینه قابل قبول هستند؟

  65. سلام خسته نباشید من در گزارش ارزش افزوده و صورت معاملات فصلی تابستان ۱۴۰۱ یک خرید به مبلغ ۳۸۰۰۰۰۰۰۰۰ریال را به اشتباه وارد کردم که نمی بایست می زدممی خواستم بپرسم برای جلوگیری از تبعات بعدی می توانم مبلغ خرید را در صورت معاملات برگشت بزنم یا حذف کنم ممنون

  66. آیا صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت شده در سامانه مؤدیان، باید در سامانه فهرست معاملات فصلی هم ثبت شوند؟

    1. مربوط بودن یک ویژگی نسبی است و محتوای آن به استفاده کنندگان اطلاعات مالی و خواستهای آنان بستگی دارد.

      بطور کلی مربوط بودن را میتوان تاثیرگذاری اطلاعات حسابداری بر تصمیمات استفاده کننده گان در مورد نتایج رویدادهای گذشته و پیش بینی اثرات رویدادهای فعلی و آتی یا تایید یا تعدیل انتظارات قبلی تعریف کرد

    1. اعتبار مالیاتی ارزش افزوده، امتیازی بوده که به موجب آن، عوارض و مالیات هایی که مودی، در هنگام خرید و استفاده از خدمات، برای فعالیت اقتصادی خود، پرداخته، به عنوان اعتبار، برای وی، ذخیره می گردند و از مالیات بر ارزش افزوده فروش وی، کسر می شوند تا بدین ترتیب، مالیات کمتری بپردازد.

  67. جهت دریافت حق اولاد، ۷۲۰روز سابقه بیمه به صورت کلی نیاز است یا ۷۲۰روز سابقه در آخرین کارگاه ؟

  68. اگر پنج شنبه‌ای تعطیل رسمی باشد، برای نیرو‌‌های شیفتی که بصورت ۳ شیفت هفتگی فعالیت دارند آیا تعطیل محسوب می‌شود؟

  69. سلام وقت بخیر ما در تاریخ ۶ دی ماه لیست بیمه را از طریق سایت تامین اجتماعی برای ماه آذر رد کردیم و تایید نهایی شده است و مبلغ بیمه را هم پرداخت کردیم اما در حال حاضر که ۱۲ بهمن ما هست همچنان برای افرادی که بیمه رد کردیم به حسابشون این بیمه نیومده. بنظرتون مشکل از کجا می‌تونه باشه؟ هرچی زنگ میزنیم تامین اجتماعی شهر خودمون کسی جوابگو نیست

  70. سلام وقتتون بخیر ببخشید هزینه های اجاره باید در گزارشات ارزش افزوده هم رد بشن؟ من فقط توی صورت معاملات فصلی رد کردم!! جریمه میشم?

  71. قرارداد پیمانکاری با اداره آب و فاضلاب داشتیم که در تاریخ ۳۰ آبان به پایان رسید و بعد از پایان قرارداد علاوه بر مبلغ صورت وضعیت هرماه، مبلغ ۱۰ درصد حسن انجام کار که هرماه از مبلغ صورت وضعیت کم میشد را به صورت یکجا (همه ی ۱۲ ماه) را پرداخت کردند. حالا برای معاملات فصلی برج ۸ باید اون مبلغ ۱۰ درصد را هم وارد کنم؟ در ماههای پیش اون ۱۰ درصد حسن انجام کار را بعنوان کسورات در سامانه معاملات فصلی وارد میکردم ممنون

  72. با سلام، بنده در سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ پایه یکی از کارکنان رو بالاتر از حداقل حقوق زدم در ابتدای سال ۱۴۰۱ هم همون رقم رو اوردم لیست بیمه ولی الان برای حسابرسی ۶ ماهه اداره تامین اجتماعی برای من بدهی براورد کرده و میگه باید از اول سال ۱۴۰۱ پایه اون یک نفر رو افزایش می دادی سوالم اینکه فقط سه ماه از اون پایه جدید گذشته و خوردیم به سال جدید چرا باید افزایش بدم حقوق پایه اون نفر رو ؟ ممنون میشم با تشکر

  73. اگه من در یک فصل تعداد ۲۰ معامله با یک طرف حساب دارم که همش هم زیر ۵ درصد هستن ، آیا باید اینها رو به صورت تجمعی ارسال کنم یا اینکه میتونم به صورت تجمیعی هم ارسال کنم و مشکل قانونی ای برام پیش نمیاد که مثلا بگن شما با طرف حسابت دست به یکی کردین که فاکتورها رو زیر حد نصاب رد کنید ؟

  74. باسلام واحترام شرکت ما یک سوله خودش واقع در شهرکهای صنعتی روبرج ۸ فروخته ومالیات نقل و انتقالش رو هم پرداخت کرده ودر برج ۱۰ این معامله درشهرکهای صنعتی انجام و انتقال یافته حسابدار طرف دوم که شرکت حقوقی هست درمعاملات فصلی پاییز در قسمت فروش گزارشات ثبت کرده ولی ما ثبت نکردیم مدیرعامل میگه چون اونا ثبت کردن ما هم باید ثبت کرده و در اظهارنامه پاییز قسمت فروش بیاریم تا ثبتمون باهم یکی باشه سول من اینه آیا این نوع فروش باید در اظهارنامه و گزارشات فصلی ثبت بشه یا نه؟

  75. با سلام تفاوت هبه با نقل و انتقال بلاعوض در چیست ؟ هبه یعنی انتقال و تملک مالی به دیگری به صورت رایگان، که به عقیده بنده بلاعوض بودن را در متن خود مستتر دارد، حال نقل و انتقال بلاعوض چه تفاوتی با هبه می تواند داشته باشد؟ لازم به ذکر است که در ماده ۶۳ ق م م هبه مشمول مالیات نقل و انتقال املاک شده است در حالی که نقل و انتقال بلاعوض فقط مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی گردیده است.

  76. عیدی پرسنلی که بازنشسته شده‌اند و قرارداد مشاوره دارند و ماهیانه حداقل ۱۲ روز و روزی ۵۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد چگونه حساب می شود بعضی دیگر هم قرارداد ماهیانه ۴۰ ساعت در ماه و ماهی ۱۳ میلیون تومان پرداخت می شود عیدی این افراد چگونه حساب می شود

  77. سلام وقت بخیر در اظهارنامه عملکرد قسمت واردات قسمت ارزش گزاری کالا معادل ریالی چه مبلغی را وارد کنیم؟مبلغ فاکتوری که از صرافی گرفتیم؟یا تعداد ارز طبق برگه سبز گمرکی ضرب در نرخ ارزش طبق برگه سبز گمرکی؟یا ارزش گمرکی که جداگانه در برگه سبز گمرکی نوشته شده است؟ ارزش گمرکی کالا طبق پروانه با نرخ ضرب در تعداد ارز در برگه گمرکی متفاوت است زیرا به ارزش گمرکی کالا مبلغ بیمه اضافه شده است

  78. سلام وقت بخیر ایا میشود برای یک شخص ۲ تنخواه در حسابها تعریف کرد؟ یک تنخواه هزینه های جاری معمول ۲) تنخواه هزینه پروژه؟

  79. سلام و عرض ادب آیا میتوان از بخشودگی جرائم عدم ارسال یا تاخیر در ارسال فاکتور های فروش در سامانه مودیان مالیاتی (شرکت بورسی میباشد ) استفاده نمود و در صورت استفاده راه حل ان را بفرمائید با تشکر و سپاس فراوان از راهنمایی خوبتان

  80. سلام،وقتتون بخیر.شرکت تولیدی که پرونده مالیاتی و پروانه کسب شخص حقیقی تشکیل داده و آبان ماه ۱۴۰۱ شروع فعالیتش هست،و هنوز اظهارنامه عملکرد رد نکرده که مشخص بشه جز کدام گروه مشاغل میشه،آیا با وجود این شرایط نیاز به پلمب دفاتر داره؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  81. با سلام و وقت بخیر بنده به تازگی در یک شرکت مشغول به کار شده ام حین بررسی حساب یکی از پرسنل متوجه شدم که هزینه عیدی که این شخص سال ۱۴۰۰ دریافت کرده شناسایی نشده میخواستم بدونم به چه نحوی امکان اصلاح حساب وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  82. من کارفرما هستم و حقوق و عیدی و سنوات ۴ کارمندمون را می خواستم محاسبه کنم آیا این محاسبات شامل سنوات هم می شود یا خیر سنوات متفاوت از پاداش و عیدی است و جداگانه از این پاداش و عیدی باید پرداخت کنیم ؟ شرکت ما ۹ ماه است که فعالیت دارد از آخر خرداد

  83. با سلام و احترام یک شرکت سهامی خاص مایل است که برای رفاه پرسنل استخری را طی یکسال برای هر نفر ۱۲ بار اجاره و جزو هزینه های ورزشی منظور نماید. اما ظاهرا ماده ای در قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که میتوان تا ۱۰ درصد عوارض پرداختی را بصورت اعتبار مالیاتی در نظر گرفت و این هزینه ها را از این محل تهاتر کند . در صورت وجود چنین ماده ای لطفا شماره تبصره ، ماده و یا بخشنامه را اعلام کنید که بتوان به آن استناد کرد و همچنین نحوه استفاده از آن را نیز شرح دهید

  84. سلام کارت تنخواه میتواند به نام شخص حسابدار یا کارپرداز باشد یا باید کارت بانکی به نام شرکت باشد؟

  85. باسلام کداقتصادی دریافت نمودم بادستگاه پوز الان پشیمانم چطورکد اقتصادی رو حذف نمایم. چطور حذف میشه، ضمنا بهعد از حذف میتونم با دستگاه کارکنم یاغیرفعال میشه؟

  86. سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من الان متوجه شدم در صورتهای مالی سال ۱۴۰۰ مانده یک بانکم رو به علت حق بیمه اسفند پرسنل اشتباه نوشتم الان باید چه کار کنم یعنی بجای مانده بانک ،مانده نرم افزارم رو نوشتم مبلغ اختلاف هم تقریبا ۴ میلیون تومان می باشد

  87. آیا معافیت مالیاتی مربوط به حقوق و مزایا و دستمزد شامل موارد ذیل آیا در خصوص معافیت عیدی نیز تسری پیدا میکند. ۱- معافیت مالیاتی مناطق کمتر توسعه یافته. ۲- معافیت ویژه جانبازان و ایثارگران. ۳-معافیت مالیاتی کارکنان داری فرزند معلول.

    1. با سلام و احترام
      بستگی به نحوه اعلام حق امضا در آگهی روزنامه رسمی شرکت دارد، که دارندگان حق امضا به صورت متفقا یا منفردا دارای حق امضا هستند.
      اما غالبا امضای مدیر عامل که دارای حق امضا هم میباشد کفایت می کند.

    1. سلام و درود بر شما
      حداکثر تا ۳۰ روز بعد از تاریخ ابلاغ الکترونیک برگ تشخیص، می توانید اعتراض خود را به صورت الکترونیکی، طبق شماره نامه برگ تشخیص ثبت نمایید.

    1. سلام وقت شما بخیر
      بله برای انجام هماهنگی های لازم با شماره تماس های دفتر تهران و کرج در ارتباط باشید

  88. کیمیا طهماسبی

    چند نفر به عنوان شاهد میتونن در هیات های حل اختلاف مالیاتی حضور داشته باشند؟

    1. سلام و درود بر شما
      اعضای حاضر در هیئت های حل اختلاف مالیاتی شامل موارد زیر می باشد:
      ۱) یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور
      ۲) یک نفر قاضی (شاغل یا بازنشسته)
      ۳) یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا شواری اسلامی شهر به انتخاب مؤدی
      اما اشخاص مجاز به حضور در هیئت های حل اختلاف مالیاتی عبارتند از:
      ۱) مؤدی ( اشخاص حقوقی دارندگان حق امضا با ارائه آخرین آگهی تغییرات rrk)
      ۲) وکیل مؤدی با ارائه وکالت نامه رسمی
      ۳) کارمند حقوق بگیر اشخاص حقوقی با ارائه معرفی نامه از شخص حقوقی (درصورت لزوم ارائه شماره بیمه)

    1. سلام وقت بخیر
      طبق ماده ۵۴ ق.م.م در صورتی که ملک مسکونی بیشتر از ۱۲۰ روز در یک سال خالی باشد مشمول مالیات بر املاک خالی از سکنه خواهد شد به این صورت که:
      کسانی که کمتر از ۵ ملک مسکونی خالی از سکنه دارند
      در سال اول ۶ برابر ارزش اجاری ملک
      در سال دوم ۱۲ برابر ارزش اجاری ملک
      در سال سوم ۱۸ برابر ارزش اجاری ملک
      کسانی از که بیشتر از ۵ ملک مسکونی خالی از سکنه دارند
      در سال اول ۱۲ برابر ارزش اجاری ملک
      در سال دوم ۲۴ برابر ارزش اجاری ملک
      در سال سوم ۳۶ برابر ارزش اجاری ملک
      مالیات املاک مسکونی آنها محاسبه خواهد شد.

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که مبلغ اجاره ماهانه کمتر از ۸۰% ارزش معاملاتی ملک مورد نظر باشد ودیعه در محاسبه مال الاجاره قید نمی شود و فقط ارزش معاملاتی ملک در محاسبه مالیات اجاره دخیل هست

    1. سلام وقت بخیر
      این جدول توسط سازمان امور مالیاتی در بازه زمانی مختلف آپدیت شده و می توانید از پرتال رسمی سازمان امور مالیاتی قسمت قوانین و مقررات بخش ارزش معاملاتی و اجاری املاک فایل آپدیت شده آن را دریافت کنید و مالیات اجاره خود را در صورتی که شامل ماده ۵۴ ق.م.م. باشد نسبت به ارزش معاملاتی قید شده در جدول محاسبه نمایید

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که درآمد فروش یا ارائه خدمات (عملیاتی یا غیر عملیاتی) در سال بیشتر از ۳۰۰ میلیارد ریال یا جمع کل دارایی های شرکت در سال مورد نظر (ستون کل دارایی ها در صورت وضعیت مالی) بیشتر از ۵۰۰ میلیارد ریال باشد.

  89. سلام خسته نباشید
    توی سامانه مالیات حقوق اگر فردی پرسنل غیر اصلی باشه ما باید براش مالیات رد کنیم؟ اگر رد نکنیم جریمه میشیم؟

  90. سلام روزبخیر
    چه شرکتایی معاف از ارسال مالیات حقوق هستند؟
    اگر مالیات پرداختی نداشته باشیم و رد نکنیم لیست، جریمه میشیم؟

    1. سلام و درود بر شما
      اشخاص حقوقی از ابتدای سال ۱۴۰۲
      صاحبان مشاغل (اصناف) در صورتی که فروش خالص کالا یا خدمات آنها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور بیشتر از ۱۸۰ میلیارد ریال بوده از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ ملزم به گرفتن حافظه مالیاتی و داشتن کارپوشه در سامانه مودیان هستند.

    1. سلام وقت بخیر
      سه نوع که به ترتیب شامل صورتحساب نوع ۱، صورتحساب نوع ۲، صورتحساب نوع ۳ می باشد
      صورتحساب نوع ۱، دقیقا فرمت فاکتور رسمی است که اطلاعات هویتی کامل خریدار و فروشنده و ارزش افزوده در آن قید شده
      صورتحساب نوع ۲، درج اطلاعات هویتی خریدار در آن ضرورتی ندارد (فروش به مصرف کننده نهایی)
      صورتحساب نوع ۳، شامل رسیدهای دستگاه های کارت خوان و درگاه های الکترونیکی پرداخت می شود.
      نکته ای که وجود دارد این هست که در صورتحساب نوع دو و سه درج اطلاعات هویتی خریدار ضرورتی ندارد.

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتحساب الکترونیکی نوع اول، به منظور بهره مندی خریدار از اعتبار مالیاتی، اطلاعات کامل خریدار در آن درج می شود. در صورتحساب الکترونیکی نوع دوم، درج اطلاعات خریدار ضروری نیست در واقع صورتحساب الکترونیکی نوع دوم یک نوع فروش به مصرف کننده نهایی است.

    1. سلام و درود بر شما
      اگر رقم اجاره از ۸۰% ارزش معاملاتی ملک در منطقه مورد نظر کمتر باشه، ارزش معاملاتی ملک برای محاسبه مالیات اجاره ملاک قرار می گیرد.

    1. سلام و درود بر شما
      اقدامات لازم برای دریافت حافظه مالیاتی شامل مراحل زیر می باشد
      ۱) ورود به کارپوشه در سامانه مودیان
      ۲) ورود به بخش عضویت
      ۳) انتخاب گزینه درخواست شناسه یکتای حافظه مالیاتی
      ۴) تعیین نحوه ارسال صورتحساب
      ۵) تعیین کلید عمومی (در صورت الزام)
      ۶) تعیین شعب مرتبط با شناسه یکتا
      ۷) تعیین ابزار پرداخت با شناسه یکتا
      ۸) ثبت اطلاعات حافظه مالیاتی
      ۹) تایید اطلاعات ثبت شده

    1. سلام و درود بر شما
      شماره منحصر به فرد مالیاتی ۲۲ کاراکتر دارد که اجزای آن شامل: شناسه یکتای حافظه مالیاتی (با طول ثابت ۶ کاراکتر) – تاریخ ثبت صورتحساب در حافظه مالیاتی ( با طول ثابت ۵ کاراکتر) – سریال داخلی صورتحساب حافظه مالیاتی ( با طول ثابت ۱۰ کاراکتر) – رقم کنترلی (تولید شده با الگوریتم verhoeff) می باشد.

  91. احتراما اگر اظهارنامه رد شده و باشد و زمان رسیدگی باشد و ایرادی داسته باشد قابل اصلاح شدن است

  92. سلام
    اگر خریدار دارای پرونده مالیاتی باشه، ولی فروشنده صورتحساب نوع دوم در سامانه مودیان ارسال کرده باشه، اعتبار مالیاتی خریدار به چه صورتی لحاظ میشه؟

    1. سلام ودرود بر شما
      برای اینکه خریدار بتواند از اعتبار مالیاتی خود استفاده نماید لازم هست فروشنده صورتحساب الکترونیک نوع دوم را در سامانه مودیان باطل نموده و اقدام به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول در سامانه مودیان نماید

    1. سلام و درود بر شما
      آیتم های معاف از مالیات بر ارث شامل موارد زیر هستن:
      ۱) وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده و بیمه‌های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه با بیمه‌گزار یا کارفرما از قبیل انواع بیمه‌های عمر و زندگی، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آنها حسب مورد که یکجا یا به طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود (بند ۱ ماده ۲۶)
      ۲) اموالی که برای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مذکور در ماده ۲ ق.م.م وقف یا نذر یا حبس واقع شود به شرط تأیید سازمان‌ها و نهادهای مذکور (بند ۳ ماده ۲۶)
      ۳)اثاث البیت محل سکونت متوفی (بند ۴ ماده ۲۶)
      ۴) اموالی که جزو ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب یا به صورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده ۲ ق.م.م قرار گیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد (صدر ماده ۲۱)

    1. سلام و درود بر شما جریمه عدم ارائه گزارش حسابرسی شامل ۲۰% مالیات عملکرد سال مد نظر خواهد بود

  93. با سلام و احترام.من میخوام فقط با آقای جوان کلاس داشته باشم. دوره مالیاتی عمومی کی برگزار میشه ؟

    1. سلام و درود بر شما
      برای کسب اطلاع از زمان برگزاری کلاس های مد نظر با شماره های تماس واحد آموزش در ارتباط باشید

    1. سلام و درود بر شما
      بله امکان ارسال با لحاظ کردن (جریمه تاخیر در ارسال به میزان ۱۰% مالیات حقوق و به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت به میزان ۲/۵ % مالیات حقوق) وجود دارد

  94. سلام و درود
    اظهار نامه ارزش افزوده تا چه تاریخی باید فرستاده شود ؟
    در صورتی که فرستاده نشود جریمه دارد؟

    1. سلام و درود بر شما
      مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده برای هر فصل نهایت تا ۱۵ روز بعد از پایان فصل هست
      در صورت تاخیر در ارسال به ازای هر ماه مشمول ۲% جریمه خواهد شد